Fjerne plasti dip fra felger.

Anbefalte innlegg

Etter et uheldig møte med en noe sterkere høtrykkspyler enn jeg trodde på torsdagen har jeg nå fått camo-style på plasti dippen på felgene mine. Så da er vel tiden der for å rive alt av.

Dog kan det se ut til at jeg har vært litt for sløv når jeg påførte dette og har hatt for få lag på eller sprayet for tynt innimellom.

Så jeg lurer på om det er noen som har noe å anbefale av stoff jeg kan spraye på for at dette skal komme av? Avfetting eller noe slikt? Så jeg slipper å sitte å gnukke med fingrene resten av dagen. : bh :

 

Ser internetten sier WD-40, noen som har erfaring med det på plastidip?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avfetting og iron-x funker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da stikker jeg for å finne meg litt avfetting og kanskje iron-x om jeg blir desp :) Takker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enten sterk avfetting, eller legge på noen lag ekstra med dip ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips! Var på Bilxtra på Ullevaal og spraya på fremhjula, det rant plastikk! Crazy den Prickbort! :)

Planen var å fjerne dippen før dekkene legges bort for vinteren uansett. :)

Skal ta resten i morgen, så blir seende litt rar ut til da :P

 

habygy3y.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitrusrens fungerer også bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prickbort er petroleums basert og fungerer absolutt best til å fjerne plastidip da det reagerer og gjør at plastidipen blir bare en flytende grøt.

iron-x vil ikke reagere med plastidip og er trygg å bruke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.