Anbefalte innlegg

ringte i dag og spørte etter time for godkjenning av senkesettet. de hadde ikke tid i egersund før uti juli.

 

hvor vanskelige er de egentlig i stavanger. har FK silver line coilovers.

 

det står på 4hjulskontroll papirene at de ikke klarte å justere camber helt ok på venstre side. steiler de på de?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte i dag og spørte etter time for godkjenning av senkesettet. de hadde ikke tid i egersund før uti juli.

 

hvor vanskelige er de egentlig i stavanger. har FK silver line coilovers.

 

det står på 4hjulskontroll papirene at de ikke klarte å justere camber helt ok på venstre side. steiler de på de?

 

 

De pleier ikke være vanskelige på det, så lenge du har papirene i orden på senkesettet og det er tatt hjulstillingskontroll etter montering så går det godt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pass på å gjøre det som står i TÜV papirene! Dette settet er høydejusterbart, så da er det vel kun godkjent for visse høyder? (Det er det ihverfall på Audi'en min) Du må nok også jusere frontlys (det gjør de sikkert for deg på biltilsynet hvis du spør fint). Jeg måtte også kontrollere/justere "lastventilen" som fordeler bremsekraften mellom for- og bakaksel (dette var på en '93 Golf). Er ikke sikkert du har det samme på din bil ?!

 

Kanskje jeg hadde uflaks, men han som sjekka mitt senkesett i Stavanger kunne tysk, og skjønte det som stod i TÜV papirene, i motsettning til meg som har glemt alle 5 orda jeg lærte i tysktimene på ungdomsskolen : flau :

 

Her var det ikke nok med bare 4-hjulskontroll, nei ....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har stilt etter beste evne og tyskkunnskap.

har lastventil ja, men den er stilt litt på frihånd men det tenkte eg de på eu kontroll skulle gjøre. samme med lysene, er ikke skilt på bilen og den trenger eu kontroll først uansett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det kommer veldig ann på hvem du møter der inne. Jeg fikk godkjent mitt senkesett i fjor vår, troppet opp ute på forus kvart på 4, de stenger 4, og var på vei hjemover fem over 4 og da hadde dem godkjent senkesett (hadde med tüv papirer, men hadde ikke tatt forstilingskontroll) godkjent nytt ratt (hadde papirer) og 17" felger (uten papirer) : smil :

tror nesten han som godkjente meg hadde fått seg en skikkelig julegave den morgenen +det sto og ventet en god middag :rolleye:

 

Så du kan være heldig og treffe rette personen og du kan treffe verdens største rauhål...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor mye må en betale for å få skrevet det inn i vognkortet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Der e fast pris på d, uansett om du ska godkjenna 1 eller flere ting.

Og prisen e 400 kr vis d ikke har stege siden 2004 !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk senkesett registrert i vognkortet på Saab'en i forrige måned og prisen er nå 550 NOK, men så får man jo også den nye typen vognkort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha papirer på alt! Hjulstillngs kontroll, justering av lastavhengig ventil, at det er stillt inn i.h.t TÜV godjkenningen. (Som også må steples av biltisynet siden det ikke er alle der som kan tyski følgen han ene av "kompisene" mine der borte)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm får ringe de å spør før jeg reiser inn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

de var lite vanskelige i dag.

alt han trenge var TUV papir og å så var gull.

 

så da er senkesett godkjent og bil nedregistrert til 2 seter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.