Noen som tar på seg arbeid?

Anbefalte innlegg

Hei!

Har endel lakkstøv på hele bakluken, litt på taket og litt på panseret på min nylakkede 200. Har også lyst å få vekk appelsinhud litt her å der. Noen som har mye erfaring med sånt å har lyst å våtslipe, rubbe polereopp og vokse igjen for meg? Tror ikke jeg tør å begynne selv... Vil heller at noen andre med mye erfaring med detailing prøver seg enn at jeg fucker opp lakken :P

 

Å hva vil noe sånt koste for en hel bil? Ingen riper å korrigere bort!

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut forespørsel på dcn.no - en detailer må besiktige bilen for å anslå pris, men mellom 5000 - 10000,- er et godt estimat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg ut forespørsel på dcn.no - en detailer må besiktige bilen for å anslå pris, men mellom 5000 - 10000,- er et godt estimat :)

 

Såppas ja... Kansje bedre å prøve å feile litt først selv da før jeg må græve SÅ langt nedi lommeboka...

Får vel prøve først å kjøpe meg en DA maskin å rubbe. Har brukt 3m sin rubbing før (har litt igjen av denne) , men da på roterende maskin... Men skal vel ha hele serien før dette blir bra eller? Først rubbingen, så resten av flaskene gradvis?

 

Noen som har et tips på en god, billig DA maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, hvor lenge er det siden bilen ble lakkert?

 

På en forholdsvis nylakkert bil ville jeg ikke brukt grove midler, da lager man mer arbeid enn høyst nødvendig. Ved polering av bil begynner man alltid med mildest mulig kombinasjon og ser om det gjør jobben. Blir det ikke bra nok med den prøver man seg fram med andre kombinasjoner pads og polish til man oppnår ønsker resultat. Skal man kjøpe inn utstyr for en slik jobb ender man fort opp i summer som er høyere enn og sette bort jobben.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Først og fremst, hvor lenge er det siden bilen ble lakkert?

 

På en forholdsvis nylakkert bil ville jeg ikke brukt grove midler, da lager man mer arbeid enn høyst nødvendig. Ved polering av bil begynner man alltid med mildest mulig kombinasjon og ser om det gjør jobben. Blir det ikke bra nok med den prøver man seg fram med andre kombinasjoner pads og polish til man oppnår ønsker resultat. Skal man kjøpe inn utstyr for en slik jobb ender man fort opp i summer som er høyere enn og sette bort jobben.

 

Fikk bilen tilbake i juni/juli ca?

Gikk ikke vekk med den gule polish flaska fra 3m påført for hånd, så må nokk ha en litt grovere enn det kansje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det ikke være noen fare å gå på med maskin, men du bør nok ha maskin for å få vekk lakkstøv osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal det ikke være noen fare å gå på med maskin, men du bør nok ha maskin for å få vekk lakkstøv osv.

 

Går vel for den DA maskinen på bilnerden.no som er billigst til å begynne med. Også kjøper jeg resten av 3m serien. Vil rubbing fjerne appelsinhud også eller? Eller iallefall forminske den litt? Har moen steder der det er litt for mye syntes jeg...

Også en ting til, hva bruker dere til å ta vekk rubbingen med etter kjøring? Har brukt turtle poleringsduk før, men er det noen bedre måte? Funker MF like godt ellr?

 

Sorry for mye spm. Litt ny i detailing verden enda :P

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går vel for den DA maskinen på bilnerden.no som er billigst til å begynne med. Også kjøper jeg resten av 3m serien. Vil rubbing fjerne appelsinhud også eller? Eller iallefall forminske den litt? Har moen steder der det er litt for mye syntes jeg...

Også en ting til, hva bruker dere til å ta vekk rubbingen med etter kjøring? Har brukt turtle poleringsduk før, men er det noen bedre måte? Funker MF like godt ellr?

 

Sorry for mye spm. Litt ny i detailing verden enda :P

 

Mvh

 

Letteste måten å fjerne appelsinhud er å våtslipe, deretter polere. Skal du bare polere med grovt tar det veldig lang tid.

 

Mikrofiber funker helt topp til å ta vekk rester av poleringsmidler. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen her sier 5000-10000kr for litt rubbing:P så ville jeg heller lagt inn litt mer spenn og lakkert hele bilen:P finnes nok av folk som lakker en bil for 10,000ca;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen her sier 5000-10000kr for litt rubbing:P så ville jeg heller lagt inn litt mer spenn og lakkert hele bilen:P finnes nok av folk som lakker en bil for 10,000ca;)

 

En som lakker en bil for 10 000,- hadde aldri fått lakke for meg i alle fall... Skal det bli et bra resultat dekker det jo ikke stort mer en grunnarbeid. Selv svart..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen her sier 5000-10000kr for litt rubbing:P så ville jeg heller lagt inn litt mer spenn og lakkert hele bilen:P finnes nok av folk som lakker en bil for 10,000ca;)

 

Nettop lakk til 50k så blir ikke omigjenlakkering med det første nei, hehe :P 50k pga han måtte rette de 10 000 bulkene som var rundt hele bilen. Litt kjedelig at jeg greide å få lakkstøv på bilen etter å ha lakkert inni dørene selv med grunning, base å 2k klarlakk oppå... Hadde plastikk over hele bilen, men må ha kommet inn en plass.....

Kjøper DA maskin på neste lønning å rubber jeg! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøp deg en grei DA (som du får bruk for senere også) og noen gode polisher + en voks/sealer. Dette hjelper BilNerden deg med. Prøv først med clay. Godt mulig denne tar støvet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om noen her sier 5000-10000kr for litt rubbing:P så ville jeg heller lagt inn litt mer spenn og lakkert hele bilen:P finnes nok av folk som lakker en bil for 10,000ca;)

 

Hvis du ser hva trådstarter ønsker i første innlegg så ser du at det ikke er snakk om "litt rubbing".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ser hva trådstarter ønsker i første innlegg så ser du at det ikke er snakk om "litt rubbing".

 

Dette er helt vanlig pris for en slik jobb. Det er uansett dårlig betalt da det fort går 30 timer..... De (vi) som driver med Detailing er uansett entusiaster, som liker en utfordring :)

Legg ut jobben på DCN, så får du nok svar og en fin pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.