Trenger hjelp til å bytte girkasse, manuell

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Lurer på om noen her i Oslo har kjennskap til å tette hull i girkassa med kjemisk metall?

 

Har fått batterisyre på girkassa som har laget små hull og har fått greie på av han som pleier å skru på bilen for meg (men som er sykemeldt) at man kan "lime" hullene med et to komponent "lim" som heter kjemisk metall og det holder.

 

Situasjonen er sykt kjip da girkassa har gått 316`km og det ikke er noe galt med den, men så koker batteriet og ødelegger den : bh :

 

Alternativet er jo å finne en brukt å bytte den.

 

Men han som pleier å skru sa man kunne slippe girkassa litt ned i bakkant, evt jekke opp motoren foran så burde man komme til for å slipe og legge på kjemisk metall. Han mente også at epoxy lim som ikke reagerer med girolje ville ha samme funksjonen, men at han kun hadde prøvd ut kjemisk metall (på to Golf girkasser som fortsatt holder).

 

Så har noen et sted å stå og kan skru så har jeg penger :o

 

Og så lurer jeg også på om noen har et gammelt batteri som kan brukes i et par uker siden jeg kan få kjøpt nytt med god rabatt om noen uker da fattern kommer hjem fra ferie.

 

Svar gjerne her, eller send meg PM.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har muligens finni girkasse, men er mest kean på å tette den jeg har hvis noen kan. Evt om noen kan bytte kasse.

 

 

Nytt batteri får jeg på søndag så se bort i fra spm om et gammelt et : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg betaler det dere forlanger, dvs under Møller vel og merke :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var nytt batteri på plass......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har brukt kjemisk metall et par ganger, det er veldig enkelt et slags metall sparkel og meget enkelt og bruke..

Men har aldri brukt det på girkasser, kun felger.

 

En annen løsning er og ta fram sveiseapparatet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner jeg skulle ønske du bodde nærmere nå : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg ny girkasse, noen som kan hjelpe til å montere den?

 

Trenger verktøy og en bukk/smøregrav. Vi er to som kan skru LITT, og trenger en som kan skru litt mer en litt :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tråden kan slettes da jeg leverte bilen på verksted i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.