problemer med høydejustering xenon A8 D2

Anbefalte innlegg

Begynner å bli tullerusk nå : bh :

 

Har bytta motorene inni lyktene og har bytta begge sensorene i hjulbrønnene, samt montert ny kontakt og lednonger et stykke inn forbi innerskjermene,

 

I vag com så får jeg opp at begge sensorene gir 0.02 volt, og vag com foreslår at sensorene er defekte,

 

ellers er det god komunikasjon med styreenheten som regulere dette, og få opp rigtig i måleblokk om lys er slått på eller ikke.

 

har også prøvd og sette sensorene i hjulbrønnene i forskjellig posisjoner, da noen har fått samme problem med biler som er senket...

 

som sagt tips taes i mot

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann geir

 

Grattis me a8:)

Har du kjørt grunninstilling på lyktene?

Har bilen org xenon fra før?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Kim :) Takker for det :)

 

Ja den har original xenon i nærlys

 

Har prøvd å kjøre grunninstilling ja, hvis jeg år rett på måleblokk 1 eller 2 kan jeg se volt fra sensorene i hjulstillinga, om lysbryteren er på osv.

 

Men om jeg går i basic settings group 001 og trykker GO, får jeg barre error ....

 

Kan legge inn feilkodene senere, må ut å hente de igjenn :)

 

Har fått hjelp av Arild Valsø til å lokalisere styreenheten, for jeg kunne ikke finne den, I følge etka ligger den i venstre b stolpe, men etter facelift ble den vist flyttet til høyre b stolpe uten at bildene i etka ble oppdatert : mad : så jeg kan iallefall begynne å lete etter brudd nå :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilkoder, de stemmer jo med at jeg får opp 0.02 volt på sensorene, det er akkurat som om de ikke får 5 volt fra hjernen.......

 

 

Address 55: Xenon Range Labels: 4B0-907-357-DYN.lbl

Control Module Part Number: 4B0 907 357 B

Component and/or Version: dynamische LWR D01

Software Coding: 00002

Work Shop Code: WSC 02314

VCID: 27560846C55A2F26F59-4ACE

3 Faults Found:

 

01539 - Headlights Not Adjusted

35-00 - -

00774 - Level Control System Sensor; Rear Left (G76)

31-00 - Open or Short to Ground

00776 - Level Control System Sensor; Left Front (G78)

31-00 - Open or Short to Ground

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er flere som har problemer å grunnistille xenon når bilen er for lav.

Om du prøver å jekke opp bilen på begge sider i front,så prøve å grunninstille...?..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet det er flere som har problemer å grunnistille xenon når bilen er for lav.

Om du prøver å jekke opp bilen på begge sider i front,så prøve å grunninstille...?..

 

Ja det har jeg lest så vidt om, så jeg koblet av armene mellom sensor og hjulstilling og frøcde de i flere stillinger helt rundt for å se om det ga no utslag i volt i måleblokken i vag com, med de står på 0,02 volt uansett

 

Skal begynne å sjekke litt ledninger til uka, Har legt litt med de gamle sensorene ti hjulstillinga, i følge ledningsskjema er denne sensoren en variabel motstand og det er pinne 1,4 og 5 som er i bruk, men uansett hvordan jeg måler får jeg samme verdi i ohm når jer dreier armen rundt, dette gjelder for begge sensorene som ble byttet, men jeg tviler på at begge var defekte

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet litt fram og tilbake i dag, prøvde en annen hjerne, uten at dette hjalp noe

 

Har målt at jeg får 5 volt fram til stikket på høydesensoren, men den spenningen blir stoppet inni høydesensoren, teorien er vel at den skal møte motstand og gå tilbake til hjernen som 0.5-4,5 volt som er grenseverdiene, og spenningen som går igjennom bestemmes av høyden på bilen, eller stillingen på arma til sensoren.

 

men ingen ting går igjennom, prøvde å bypase sensoren og da fokk jeg 4.9 volt opp i måleblokk 2 så jeg vet at ledingene er ok fram til hjerne, og ikke ligger i jord...

 

Siste utvei nå er enda en ny høydesensor, denne gangen fra møller, bestillt på chassienr, men delenr er det samme som de nye jeg kjøpte fra tyskland.

 

Går ikke dette heller får jeg heller koble 3v zenerdiode inn på kretsen slik at hjernen blir happy og feilkoden i spidometret forsvinner.

 

Med mindre noen har noen andre tips....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk satt inn en ny høydesensor bak, Da fikk jeg endelig opp en verdi i volt som forandret seg når jeg justerte arma.

Da kunne jeg iallefall slå fast at de nye sensorene jeg hadde handlet fra tyskland ikke var riktige, selv om de hadde riktig delenr, enten det, eller så var de defekte. det var også helt like i utseende også.

 

Framme hadde jeg ikke noen sensor men jeg satte inn en motstand på 2k ohm og da fikk jeg opp i måleblokk 1.7v på bakre sensor og 3v på fremre sensor.

 

Så jeg sto igjenn med feilkode på justeringa lys bare, men jeg kom stadig ikke inn i basic settings,

 

Jeg kom da på å sette in et potmeter med variabel motstand framme, og da jeg hadde tweket med ned til 2.3v fremme, kom jeg inn i basic setting og fikk kjørt justeringsprosessen. Så da er det bare å sette inn en ny sensor framme også, og sjekke justeringa :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det er en gammel post dette men justerer ikke lysene seg selv viss man senker bilen eller feks har fullt bagasje rom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.