Pumpedyse problemer passat

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Passat 2.0 TDI 2006 model.

 

Har en pumpedyse som er ødelagt, hadde også samme problemet i 2010 og måtte da betale selv for reprasjonen.

Hadde kontakt med Sulland/Møller per telefon igår, og de opplyste etter å ha fått registrerings nummer at det var utvidet garanti på disse dysene og at reprasjonen ikke skulle koste meg noe.

 

Har nå tenkt litt og lurer på:

Hvor lang er denne garantien? Er det noe km-stand begresning, har ikke fult opp servicene via verksted har dette noe å si?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mine foreldre hadde samme problemet, da dyse nr.2 gikk byttet de også de to resterende, så alle var byttet til ny type. 2007 modell med 150k på telleren ca.

 

Mvh Andreas

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med sulland igjen nå. De sier at dette gjelder sålenge det eksisterer biler med disse dysene. De bytter alle som har samme dele nr. Alt gratis. Så nå er bilen på berging til nærmeste sulland.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off-topic, men hvordan oppførte bilen seg når dysen var ødelagt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første gangen stoppet den under kjøring og starter ikke igjen.

Denne gangen stod bilen på tomgang. Turtallet gikk ned, hoppet opp så stoppet den. For å få start må du eventuelt finnen dysen som er ødelagt, koble den fra og starte på 3 sylindere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva er motorkode på bilen ? min er BKD, jeg har byttet 2/4 så nå er det vel på tide å få tatt de 2 siste å kjenner jeg bilen min rett, den liker seg godt på service

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min bil har motorkode BKP, dette blir den andre som må skiftes nå. Og jeg forstod at de tok alle med samme dele nr da.

Den første måtte jeg dog betale selv i 2010, noe som ble en dyr avfære. Derfor jeg lurer litt på om noen vet når denne garantien kom.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er dysene samt ledningnettet byttet. De fikk ikke start etter å gjort dette, og fant olje i dieselfilteret. Byttet filter og vasket beholderen og bilen starter. Under testkjøring får de opp feilmelding med dårlig kontakt på en av dysene fortsatt, de mener forhandleren som skiftet den første dysen muligens har knekt noe på ledningsfestet til denne.

De fortsetter feilsøking.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.