08' Touran felgdilemma - Størrelse, Innpress, Bredde?

Anbefalte innlegg

Gjelder en 08' 2.0Tdi DSG.

 

 

Sett litt rundt på nettet, men har vanskelig for å bestemme meg ang sommeroppsett til "nye" Touran min.

Justerbart senkesett og minimum 19" er så langt jeg har kommet:)

 

Setter pris på tilbakemeldinger, gjerne bilder med forslag osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilder av bbs'ene på gamle touranen min?;) se signaturen min!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har S5 i 18" på min. Ikke mange som kjører med det. Se i linken under.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noe fra Rotiform? DIA eller VCE tror jeg hadde blitt sykt på en lav Touran!

 

VCE:

 

1.jpg

 

DIA:

 

1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med noe fra Rotiform? DIA eller VCE tror jeg hadde blitt sykt på en lav Touran!

 

VCE:

 

DIA:

 

DIA er absolutt undervurdering. Er jo personlig veldig glad i konkave felger, mest mulig rene flater uten kriker og kroker.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett bilder av bbs'ene på gamle touranen min?;) se signaturen min!:)

 

Så bra ut på din gamle. Det var 18"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ut på din gamle. Det var 18"?

 

der var i 19" med 8,5 bredde og 35 innpress; )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min favoritt oem felg er jo A8 Cantona, men veldig usikker på om 20" blir i største laget på en Touran...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min favoritt oem felg er jo A8 Cantona, men veldig usikker på om 20" blir i største laget på en Touran...

 

Kommer helt an på felgdesign og senk. Personlig tror jeg ikke en så åpen design som Cantona vil se bra ut. Denne har OZ Canyon

4-bilder-vw-touran-tuning-umbau-custom-f

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Frode, er veldig usikker. Derfor blir det nok en prøvemontering av de felgene før jeg evt kan slå 20" helt fra meg.

19" er jo veldig safe ift størrelse, men Cantona frister så innmari :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner hva du mener Frode, er veldig usikker. Derfor blir det nok en prøvemontering av de felgene før jeg evt kan slå 20" helt fra meg.

19" er jo veldig safe ift størrelse, men Cantona frister så innmari :)

 

Kan vel ikke tenke meg noe finere enn Audi fat five / Cantona i 8,5x20 ET45 med 225/30 på Touran.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan vel ikke tenke meg noe finere enn Audi fat five / Cantona i 8,5x20 ET45 med 225/30 på Touran.

 

Ventet bare på at du skulle dukke opp Kopperud!:)

 

Designet er for min del overlegent når det kommer til OEM ja, samme for Fat Five 18".

Helios og MTM Bimoto i 19" er også lagret i minnebanken om Cantona ikke skulle bli noe av...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ventet bare på at du skulle dukke opp Kopperud!:)

 

Designet er for min del overlegent når det kommer til OEM ja, samme for Fat Five 18".

Helios og MTM Bimoto i 19" er også lagret i minnebanken om Cantona ikke skulle bli noe av...

 

Jepp det passer med et rent design på en Touran, av typene du nevner. 19 tom er også gull, men ville helt klart valgt ET45 nesten uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående senk, kom plutselig til å tenke på om det kanskje hadde holdt med senkefjærer.

Denne bilen blir for første gang på lenge en bil med et forholdsvis lavt budsjett, og siden jeg uansett ikke kommer til og droppe bilen ned på bakken er det kanskje heller ikke noe behov for justerbart...

 

Om jeg skulle gått for 20", ville det da holdt med 35mm senk tro. Eller må jeg på 50mm?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 19-20" bør man senke min. 50mm for utseendes del. Opp til 17-18" ser det greit ut med 35mm. Jeg har H&R 35mm og skulle ønske bilen var 1cm lavere med 18".

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med 19" så må du på justerbart ;)

Mitt forslag er å kjøpe Helios, savna mine etter jeg solgte de hvertfall.. 19" med H&R Low tror jeg kunne blitt justert pent inn uten at det blir for lavt.

 

Ellers så er det jo bare å bla i tråden min for Touranen jeg hadde for å se litt variasjoner i hjul og diverse impress.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Angående senk, kom plutselig til å tenke på om det kanskje hadde holdt med senkefjærer.

Denne bilen blir for første gang på lenge en bil med et forholdsvis lavt budsjett, og siden jeg uansett ikke kommer til og droppe bilen ned på bakken er det kanskje heller ikke noe behov for justerbart...

 

Om jeg skulle gått for 20", ville det da holdt med 35mm senk tro. Eller må jeg på 50mm?

 

Ville vurdert H&R sportsline fjærene hvis det finnes til Touran, hadde 40mm av disse på Passat og den ble nesten for lav, ok uansett lavprofil. Eneste poeng med justerbart da er hvis man ønsker bedre kjøreegenskaper og justeringsmulighet. Med 19 tom går vel 35mm også. Hør gjerne med andre med Touran senk om deres erfaring.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville vurdert H&R sportsline fjærene hvis det finnes til Touran, hadde 40mm av disse på Passat og den mer nesten for lav, ok uansett lavprofil. Eneste poeng med justerbart da er hvis man ønsker bedre kjøreegenskaper og justeringsmulighet. Med 19 tom går vel 35mm også. Hør gjerne med andre med Touran senk om deres erfaring.

 

Blir budsjett tralle og fornuftig så langt det går med denne bilen, så behovet for justerbart er egentlig ikke tilstede. Men senkefjærer fantes ikke i hodet mitt da jeg lagde tråden ettersom jeg alltid har hatt justerbart:)

 

Tror nok prøvemontering av 20" og påfølgende måling av høyde er beste alternativ før jeg bestiller fjærer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er maks bredde man kan klemme på en Touran egentlig om innpresset er perfekt?

 

10,5"x20" et40 f.eks? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er maks bredde man kan klemme på en Touran egentlig om innpresset er perfekt?

 

10,5"x20" et40 f.eks? :P

 

Etter hva jeg har funnet ut på dette forumet så skal du være akkurat kant i kant med bue bak med 9,5x19 ET 45 med 225/35-19 med over -2,8 i camber.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fine felger, men ikke helt hva jeg er ute etter Øimoen:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.