Justerbart senkesett til 2012 Touran 170hk.

Anbefalte innlegg

Skal senke bilen litt til sommeren, og da tenkte jeg på et justerbart senkesett så kan man justere litt etter ønske. Med den jævla saltinga om vinteren så lurte jeg på om rustfritt var best, så justering faktisk er mulig :) Men hvis dette ikke er nødvendig så spytt ut... Hadde ikke tenkt å bruke drit mye cash, så er litt ute etter forslag fra noen her som vet hva de prater om. Gjerne om merke, pris, kvalitet og best sted etc. På forhånd takk :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakk med Martin Sandvik her på forumet. Driver http://www.koolart.no ! Dyktig, god service og klubbrabatt !

 

Mtp at du har en så ny bil, ville jeg anbefale deg et kvalitetsmerke, og H&R er meget gode her !

 

Legger med to alternativer:

 

LOW:

 

http://www.koolart.no/products/hr-justerbart-vw-touran-low

 

Vanlig:

 

http://www.koolart.no/products/hr-justerbart-vw-touran

 

 

Tlf : 40204030

email: martin@vwbus.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for litt hjelp :) Hvis man bare skal senke litt, er kun senkefjærer tingen eller funker dette dårlig? Touran varebil er litt stiv fra før, og kjøre gleden må ikke bli helt borte pga senkingen. Skal se bra ut men ikke bli bane bil å kjøre :D Skal ha 19" sommerhjul.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

[ATTACH=CONFIG]209893[/ATTACH]

 

Her er vår 5 seter med 35mm H&R

Den er litt stumpete å kjøre, men det er stor forskjell i pris på fjærsett og justerbart og enig med overnevnte som anbefaler kvalitet, det sparer deg for mye ergrelser etc.

 

Har nå solgt flere Monotube sett til Touran i LOW versjon som fungerer meget bra.

 

DSC_0472.jpg

 

Her er det H&R LOW med 9x20 alt levert av meg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale deg justerbart med en gang. Kan si med sikkerhet at dersom du kjøper fjærer, kommer du etterhvert til å være "misfornøyd" med høyden, og skulle ønske den var litt lavere. Så kjøp ordentlig sett med en gang, og du har mulighet til å justere opp om vinter, og ned om sommer.

 

Kjøp også H&R, da dette er kvalitet. Ikke spar 3000 kr på å kjøp et sett. Det vil du brenne på senere. Invester i er godt, rustfritt og ordentlig justerbart sett !:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den LOW versjonen ser jo døds bra ut, men er litt usikker på hvor praktisk det er :D Hvor store er felgene på det første bilde med 35mm senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er 19" et45 med 235-35x19

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har alltid lurt på en ting med senkesett. Hvordan blir komforten/stivheten på ettermarkeds sett sammenlignet med originalt sportsunderstell? Kjører en 2006 touran med originalt sportunderstell som jeg synes dog er noe stivt, men passer meg perfekt.

 

Tenker da på både bytte av kun fjærer (H/R) og coilover. Vurderer begge variantene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vel si at et kvalitet justerbart sett gir bedre komfort en senkefjører. dette mye pga at på justerbare sett så kan fjærene være en del lengre

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vel de tre aktuelle modellene jeg vil vurdere.

 

1. Bilstein B14

 

2. H&R Monotube

 

"3. Supersport Black Evolution"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka heite felgene som sitter på den kvite touranen ? Digg digg !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er målene fra senterfelg til skjermkant hvis den skal bli godkjent med senk? med H&R monotube justerbart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står i TüV papirene :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet, men har ikke de akkurat nå. Prøvde lykken og håpet at noen hadde det i hodet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk Simen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eu godkjent! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med EU-godkjenning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk. Og det uten så mye ekstra jobb :) Da tar vi resten i vognkortet til sommeren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.