#1 Skrevet Desember 14, 2013 Rett før jeg klør hull i hodet nå faktisk... Har kjøpt en 97' Passat 1,9 tdi, som jeg hadde på EU her en dagen. Der fikk jeg, som forventet, noen feil. Tenkte med friskt mot at dette skal nå gå bra. Det var jo bare en drivakselmansjett, indre styrekule og dempere bak. Så jeg handlet inn deler. Men det er først da jeg bytter indre styrekule problemene kommer. (Har byttet dempere bak og mansjett på venstre forhjul (ytre) på torsdag som var.) Justerer som vanlig sånn ganske ca slik det stod fra før, og skrur på igjen. Slipper bilen ned på bakken igjen å ser at det står litt skeivt så jeg heiser bilen opp å justerer til det blir beint. Tar bilen ut av garasjen, og tar en liten prøvetur, og ved første fartshump, så havner jeg halvveis i andre kjørebane. Jeg tenkte her er det noe som er galt. Heiser bilen opp igjen å justerer litt til. Prøver å se etter åpenbare feil, men finner ingen. Jeg har justert litt sånn og litt sånn men problemet vedvarer. Ved pådrag, går den fint, men når jeg trør inn clutchen så drar den også til venstre. Sjekker nærmere hva som gjør dette, og finner ut at når den fjærer så dras venstre hjul seg ut, som om jeg svinger til venstre. Slik skal det vel ikke være ? Hva kan dette skyldes ? Setter stor pris på svar her ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Desember 14, 2013 Sett kula opp-ned? (kjenner ikke platformen nok til å vere sikker på om det er mulig) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Desember 14, 2013 Tvilsomt, tror jeg. Multilink på dise om jeg ikke tar helt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Desember 14, 2013 Høres ut som når camber boltene løsna hos meg... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Desember 14, 2013 Har satt styrekula med bolten peikende nedover. Hvis jeg har gjort feil her så ler jeg meg ihjel ! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Desember 14, 2013 Høres ut som når camber boltene løsna hos meg... Er vel ikke boltre for justering av Camber på Multilink....? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Desember 14, 2013 http://www.myturbodiesel.com/images/b5/susp/carm1.jpg På bildet her viser det at jeg har nok snudd den opp ned... Sitter å ler godt nå! At det går an ! hahaha 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Desember 15, 2013 Du har nok satt den opp ned ja ; p bolten skal peke oppover. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Desember 15, 2013 Ja bolten skal opp, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...