Passat 3b drar til siden i humper og ved pådrag

Anbefalte innlegg

Rett før jeg klør hull i hodet nå faktisk... Har kjøpt en 97' Passat 1,9 tdi, som jeg hadde på EU her en dagen. Der fikk jeg, som forventet, noen feil. Tenkte med friskt mot at dette skal nå gå bra. Det var jo bare en drivakselmansjett, indre styrekule og dempere bak. Så jeg handlet inn deler. Men det er først da jeg bytter indre styrekule problemene kommer. (Har byttet dempere bak og mansjett på venstre forhjul (ytre) på torsdag som var.) Justerer som vanlig sånn ganske ca slik det stod fra før, og skrur på igjen. Slipper bilen ned på bakken igjen å ser at det står litt skeivt så jeg heiser bilen opp å justerer til det blir beint.

 

Tar bilen ut av garasjen, og tar en liten prøvetur, og ved første fartshump, så havner jeg halvveis i andre kjørebane. Jeg tenkte her er det noe som er galt. Heiser bilen opp igjen å justerer litt til. Prøver å se etter åpenbare feil, men finner ingen. Jeg har justert litt sånn og litt sånn men problemet vedvarer.

 

Ved pådrag, går den fint, men når jeg trør inn clutchen så drar den også til venstre. Sjekker nærmere hva som gjør dette, og finner ut at når den fjærer så dras venstre hjul seg ut, som om jeg svinger til venstre. Slik skal det vel ikke være ? Hva kan dette skyldes ?

 

Setter stor pris på svar her ! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sett kula opp-ned? (kjenner ikke platformen nok til å vere sikker på om det er mulig)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tvilsomt, tror jeg. Multilink på dise om jeg ikke tar helt feil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som når camber boltene løsna hos meg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har satt styrekula med bolten peikende nedover. Hvis jeg har gjort feil her så ler jeg meg ihjel !

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som når camber boltene løsna hos meg...

 

Er vel ikke boltre for justering av Camber på Multilink....?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har nok satt den opp ned ja ; p bolten skal peke oppover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.