Stavanger: Isbanekjøring på Drevsjø 24.-26. januar

Anbefalte innlegg

Tenkte å lufte om hvem som skal bortover på vintertreff I slutten av januar.

 

Info om treffet:

 

Vintertreff-Drevsjø-24-26-januar-2014

 

Hovedstyret og banekjøringsgruppa inviterer til klubbens årlige vintertreff som denne gangen gjennomføres ved tettstedet Drevsjø, Engerdal kommune i Hedmark. Banen er på Vurrusjøen like ved riksveg 218 mot Sverige, ca 1,5 mil syd for Femundsmarka Nasjonalpark og i underkant av 5 mil nord-øst for Koppang.

 

Denne banen fikk meget gode skussmål i forrige sesong, så vi håper på samme forhold også i 2014:

•Mellom 20 og 30 meter bred og med snille snøkanter.

•God preparering av skader etter ispigg. Uansett er det ikke værre enn å kjøre utenfor idealsporet da banen er såpass brei.

•Stabilt og kaldt klima, pr 15. november er det meldt om ca 14 cm tykk is, så det lover godt til slutten av januar hvor det vanligvis er fine kalde temperaturer i denne delen av landet.

•Ferdinand motor har benyttet banen de siste to årene, og skal dit også i 2014 to helger før VACN.

 

 

Vurrusjøen sett fra øst mot vest, riksvei 218 på venstre side.

 

img_1206.jpg

 

Vurrusjøen sett fra vest mot øst, depotområde nærmest i bildet.

 

default_banelayout.jpg

 

 

 

Kjøring fredag 24. januar - søndag 26. februar 2014.

 

Det vil etterhvert komme egen informasjon om forhåndspåmelding til treffet.

 

Program Drevsjø/Vurrusjøen 2014:

 

Torsdag 23. Januar:

Kl 21.00 Påmelding til banekjøring på Femundtunet

 

Fredag 24. januar:

Kl 09.30 - 10.00 Førermøte ved banen/teknisk kontroll/påmelding

Kl 10.00 - 15.00 Frikjøring isbane for biler med gategodkjente vinterdekk med eller uten pigg (ikke ispigg for å spare banen, kan bli revurdert senere i dialog med baneeier)

Kl 20.00 Middag på Femundtunet

Kl 21.00 - 22.00 Påmelding og førermøte på Femundtunet.

 

Lørdag 25. januar:

Kl 09.30 Førermøte ved banen/teknisk kontroll/påmelding

Kl 10.00 Banekjøringen starter

Kl 11.30 Førermøte for etternølere

Kl 12.00 – 12.30 VACCS førermøte og preparering av banen.

Kl 12.30 VACCS kjøring

Kl 17.00 Banekjøringen avsluttes

Kl 20.00 Felles middag m/resultater fra VACCS på Femundtunet. Her er det også muligheter for de som bor på andre steder å delta, men det er førstemann til mølla prinsippet som gjelder da det kan bli noe begrensning på antall sitteplasser i matsalen.

 

Søndag 26. januar:

Kl 09.30 Førermøte ved banen/teknisk kontroll/påmelding

Kl 10.00 Banekjøringen starter

Kl 12.00 - 12.30 Preparering av banen

Kl 16.00 Banekjøringen avsluttes

 

Regler:

1.Må være VACN medlem for å kjøre, medlemskap fornyes eller kjøpes på http://www.vacn.no

2.Tillatt med andre bilmerker på banen.

3.Alle biler skal være i god teknisk stand, det gjennomføres teknisk kontroll som vanlig ved VACN-treff. Biler med lekkasjer, manglende lys eller andre store tekniske mangler får ikke kjøre.

4.Dekk er tillatt med piggfritt, pigg og ispigg.

5.Biler med ispigg uten bur blir fulgt ekstra opp med tanke på kjøring over evne.

6.Ikke tillatt med løse gjenstander i kupeen.

7.Forbikjøring skal fortrinnsvis kun skje på rettstrekker, eller i oversiktlige svinger hvor bilen foran har gitt TYDELIG tegn til å slippe forbi. Den som kjører forbi har ansvaret!

8.Alle kjører på eget ansvar, og må selv sjekke hva sine egne forsikringer dekker av evt skader på egen og andres biler. Inkludert i prisen for å kjøre/sitte på er obligatorisk personforsikring (dagslisens).

9.Vær oppmerksom på at du kan bli tatt igjen av raskere biler på banen og signaliser med blinklys for å slippe forbi.

10.Uvettig kjøring i nærheten av andre biler på banen, samt på vei til og fra banen vil føre til bortvisning fra banen. Fartsgrense 10km/t på isen utenom banen.

11.Påbudt med hjelm og max 2 personer i bilen.

 

 

Det blir trolig tilgang på varmebu på isen som vil fungere som sekretæriat og varmestue. Hvis ikke er det jo kun 10 minutter til Femundtunet.

 

Priser:

Banekjøring koster kr 600,- for hele helga, dette inkluderer også dagslisens (personforsikring).

Ekstra fører eller passasjer koster kr 200,- for hele helga, dette inkluderer også dagslisens (personforsikring).

Husk kontanter, da vi ikke har med bankterminal.

Medlemskap for resten av 2013 og hele 2014 koster 500 på http://www.vacn.no

 

Overnatting:

Klubben antar at flest mulig booker overnatting på Femundtunet slik at dette kan bli et samlende og hyggelig treff:

Ligger ca 11-12 km vest for nedkjøring på isen, altså kun 10 min unna.

http://www.femundtunet.no/

De har ca 100 sengeplaser, så førstemann til mølla. De har en fin miks av hotellrom, hytter og leiligheter så vi oppfordrer alle til å fylle helt opp det man leier slik at vi får utnyttet sengekapasiteten.

Tilbud vi har fått fra Femundtunet:

•Leilighet med 2 soverom, stue/kjøkken, 4-5 sengeplasser: fre-søn kr 2.180,- / tor-søn kr 2.880,-. Tillegg vask kr 375,-

Sengelinne/håndklær kan leies for tillegg kr 125,-/sett

•Dobbeltrom inkl. frokostbuffèt: fre-søn kr 1.090,-/person / tor-søn kr 1.635,-/person.

•Frokostbuffèt: kr 95,-

•Varm lunsj: kr 145,- (eksempelvis gryterett, lasagne o.l.)

•Middag fredag: kr 175,-/stk (eks. medisterkaker, karbonader, kylling

o.l)

•Middag lørdag: kr 275,- (elgstek med fløtegratinerte poteter + hjemmelaget karamellpudding m/ kaffe

 

 

Andre gode alternativer som også kan anbefales av de lokale medlemmer:

"Galten Gård", fine hytter og et vanvittig trivelig vertskap. Ca. 20 min til isbanen.

http://www.galtengard.no/

 

"Vestre Sorken Feriegard" er et kurrant sted det. Ca. 25 min til isbanen.

http://www.finn.no/r/feriehus-hytteu...nkode=40020614

 

Forsyninger:

Nærmeste bensinstasjon er Shell på Drevsjø, ca. 5 km vest for selve isbanen. De serverer Blyfri 98/95 og Diesel, men IKKE E85. 500 meter videre vestover har du også en Joker dagligvarebutikk som har alt hva man trenger av mat og drikke.

 

Kjøreruter iht google:

•Stavanger 838 km, 10 timer 18 min

 

 

Hvem som skal:

 

Kjell Roulund

Finn Kristian Kleppe

Petter Lønning

Andreas Selle

Hein Risan

Stian Egelandsdal

Søren Arne Stammer

 

 

 

 

Når kjører vi?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg er litt usikker. Ikke fått avklart overnatting enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oki. :)

 

Kan du gå inn å endra innlegge mitt btw?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Avreise 07:00? (ikke finni tid)

Skal vi kjøre rundt kysten 838km eller over fjellet via Haugesund, 756km? Slipper tråle gjennom Oslo hvis vi tar over fjellet men er gjerne der før rushet uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samma for meg. 7 hørres bra ut. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vært deiligt å kjørt øve fjellet, forandring fryde og E39/E18 e båskjedelig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som kjøre skamlave bila heller til detta treffe så då kan me liga så godt ha det litt kjekkar på vei bort.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så va det å finna ud kå bil eg ska kjøra.. Fare for det blir gammale Passat 3b 1.9tdi Syncro. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blei vist ikkje någe av bilkjøpet mitt denne sesongen. Någen som har lyst på selskap? Har fått tilbud om og bli boende hos Hein, så det er bare passasjer jeg trenger og være! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blei vist ikkje någe av bilkjøpet mitt denne sesongen. Någen som har lyst på selskap? Har fått tilbud om og bli boende hos Hein, så det er bare passasjer jeg trenger og være! :)

 

Eg kjøre opp, så e plass hos meg hvis du vil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håpe der er plass hjem igjen og da? ;) du må legge søren på listen din og. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, eg kjøre nok heim søndag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bare nevne at jeg har ledig seng fra tors til søndag, hvis noen skulle trenge. Stian fant seg jo kryp inn.

Så kan jeg bli bedre kjent med folket i lokallaget jeg kommer til å bli en del av igjen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flytter du tilbake? Velkommen tilbake :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dere blir en fin gjeng som skal på tur :) Vi er 7-10 biler som kjører torsdag morgen fra Bergen :) Vestlandet blir bra representert på dette vintertreffet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som dere blir en fin gjeng som skal på tur :) Vi er 7-10 biler som kjører torsdag morgen fra Bergen :) Vestlandet blir bra representert på dette vintertreffet :)

 

Blir det samme vei som vi gjerne kjører?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når dere sier via haugesund, så er det via Bergen?

 

Jeg antar vi kjører Voss-Lærdal og Filefjellet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så krysser vi på Gol el noe sånt? Dårlig på geografi oppider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi snakket vel om og kjøre E134. Da skal vi ikke så langt nord som Bergen. Fortsetter bare videre vi der man normalt svinger av for og komme til Bergen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, E134 ja. Røldal-Oslo-Elverum og Drevsjø da kanskje? Da unngår vi hverandre, der hvor vi er nærmest er i Hamar/Lillehammer området, men dere svinger utenom Hamar og igjennom Elverum og vi kjører igjennom Lillehammer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi kan også kjøre riksvei 7. På kartet ser det ut som det beste alternativet, men har aldrig kjørt den veien, så vet ikke hvordan kvaliteten er

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som om dere kjører via odda så over hardangervidda er kortere i km. 709,5, ref gulesider

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

y4u4aseg.jpg

 

Er det denne veien vi kjører?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er den veien som jeg nevnte ja, 71 mil :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tror det er raskere å kjøre sørlandet og så opp. mye finere veier og uten snø 90% av veien. Litt lenger men bruker nok kortere tid.

 

Veien over her er jo drit fra odda og inn mot hardangervidda. Det er og drittveier over golsfjellet om du har lav bil samt bratt opp og bratt ned om det er glatt. Skummelt med masse 180 graders svinger. Plutselig kan det blåse opp og det blir kolonnekjøring og evt stengt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.