Motorhavari på Audi A6 1.8T

Anbefalte innlegg

Mistet oljetrykk på en Audi A6 1.8t 2001 mod med motorkode ANB, har tenkt å skifte motor, men jeg finner ikke noen motorer med koden ANB, kan noen hjelpe meg med dette.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet, Hadde den gått langt? Har samme motor selv.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

218 tusen har min gått.

- - - Updated - - -

bilen min er tip tronic gir, har det noe å si?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal sjekke hva jeg kan skaffe...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk for hjelpen :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det har noe og si dersom du har automat.

Er en annen veivtapp/tapp/aksling inn mot girkassen, enn på en motor som kommer fra en bil med manuell gir.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ser dårlig ut.... dessverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp, var egentlig et dumt spørsmål å stille xD menmen er ganske fortvilet over situasjonen min akkuratt nå. enten tape 40 tusen kroner eller kjøpe ny motor og begrense tapet mitt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mulig å kjøpe en motor med en annen motorkode eller må det være helt lik?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistet oljetrykk på en Audi A6 1.8t 2001 mod med motorkode ANB, har tenkt å skifte motor, men jeg finner ikke noen motorer med koden ANB, kan noen hjelpe meg med dette.?

Litt dumt spørsmål kanskje, men er du sikker på at den har rast? Mange av disse som har gått med lavt oljetrykk, og som har overlevd

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vær innom verksted, de konkluderte med at bilen er ferdig, det røk blå røyk ut av eksos og turboen var ferdig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har litt tålmodighet dukker det nok opp en delemotor enten her, hugger i norge eller i sverige.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så det er ikke mulig å kjøpe for eksempel en AEB eller APU motor og bruke dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk høre fra min kontakt på motorer at det er flere motorkoder som passer. Han sa du måtte høre med Audi.

Når du finner ut av det så er det større sjans for at jeg kan skaffe deg motor.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte møller skøyen idag, og han sa at han ikke hadde peiling, men verkstedet som jeg la den inn på sier at AEB og APU motorene er helt like og at den passer til bilen. Han fra møller var ganske frekk i tonen sin også!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få som sagt undersøkt om motoren din faktisk er havarert, og ikke bare turboen som er havarert (blå røyk og havarert turbo går som oftest hånd i hånd.)

AEB, APU, ANB osv osv er helt like i utgangspunktet, men det ligger små forsjeller i detaljer rundt motorene ofte, som foreks noen har SAI, MAP sensor osv osv.

AEB og APU kan brukes omhverandre foreks.

ANB har vel noe SAI og noe ekstra vaccumkoblinger eller slikt?

Ellers er motorene helt lik.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men da burde ei shortblock fra AEB eller APU kunne brukes?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

verkstedet er ganske sikker på at motor og turbo har tatt natta, motoren høres ut som en forbanna traktor på steroider og det høres helt jævlig ut, kan kanskje starte den opp å legge ut video av lyden men tviler på at det hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Holder på med akkurat det samme selv nå. 2001 a6 1,8t med havarerte kamaksel lagre.

Ja du kan skifte til en motor med annen motorkode, bare pass på at det er en 06a blokk med topp som har SAI og VVT (den kombi ventilen som sitter i bakant på høyre side på toppen, og strammeren til kamaksel kjedet skal ha en kontakt på seg).

Da skal det gå fint.

Det kan hende du må flytte over noe som er "rundt" motoren fra den gammle til den "nye", men det ser du når du holder på om det må gjøres.

Edit:

Høres ut som rådebank :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å røre motoren i det hele tatt, da kjøring er det eneste jeg kan om biler xD men da kan jeg kjøpe en AEB motor som passer med automat og bruke de delene som er i orden fra gamle motoren på den nye da?

Den svensken siden er litt vanskelig å forstå, hvordan kan jeg finne ut om motorene passer med automat kasser?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

tusen takk :P den motoren ser jo også veldig bra ut, og prisen var ikke verst heller, det følger med turbo også eller?

Har jeg regna det ut riktig, så har den motoren kjørt ca 34 tusen km

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei det kan du ikke :P

AEB er 058 motor, du skal ha 06a.

Les HER

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det står jo at ANB motor er 058 motor?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.