#76 Skrevet Januar 10, 2014 Etter sånn som du forklarer det nå, tror jeg nok du har en sterkere sak, så lenge de ikke har tatt skikkelig tak i dette. De skulle omgående ha fulgt opp dette da du sa ifra. Hvis de ikke har sagt at du IKKE skulle kjøre med bilen, har du en mye sterkere sak. Forbrukerrådet er sikkert ikke dumt. Da kan de som nøytral tredjepart ta en avgjørelse. skal ikke si noe om selger har ansvar eller ikke, kommer jo an på hvorvidt han var klar over problemet.. Men jeg må jo si den som kjører bilen har et vist ansvar som sjofør da... Alarm + RØD varsel lampe= STOPP bilen/motoren umidelbart.. vet du ikke hva de ulike varsel symboelene betyr: slå opp i intstruksjonsboka og finn det ut. Håper du finner en bytte motor og at det ordner seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Januar 10, 2014 skal ikke si noe om selger har ansvar eller ikke, kommer jo an på hvorvidt han var klar over problemet.. Men jeg må jo si den som kjører bilen har et vist ansvar som sjofør da... Alarm + RØD varsel lampe= STOPP bilen/motoren umidelbart.. vet du ikke hva de ulike varsel symboelene betyr: slå opp i intstruksjonsboka og finn det ut. Håper du finner en bytte motor og at det ordner seg var ganske uheldig men nå vet jeg hva rød lampe betyr hvertfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Januar 10, 2014 Dette er det du skal se etter ved valg av ny motor. Automat og manuell har forskjellig veivaksel. Den midterste er automat. Utover det er alle 058 blokkene like. Det er noen av motorkodene som har 19mm krysspinne, men det har ingen betydning. I tillegg så har vi to forskjellige portstørrelser i toppen der aeb og ajl har store. Ting tyder på at du har de mindre innsugskanalene. Summert: Har du ekstern vannpumpe så har du 058 blokk. Har du ikke AEB eller AJL så har du små porter, og burde holde deg til det da du kan flytte alle "kvister" over fra den gamle motoren. skulle du få tak i en tverrstilt motor så er det nok bunnpanne som butter, men jeg hadde ALDRIG satt i en motor av ukjent opprinnelse uten og ta en rengjøring av pumpesil OG inspeksjon/bytte av oljepumpe! Håper dette hjelper deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Januar 10, 2014 Dette er det du skal se etter ved valg av ny motor. Automat og manuell har forskjellig veivaksel. Den midterste er automat. Utover det er alle 058 blokkene like. Det er noen av motorkodene som har 19mm krysspinne, men det har ingen betydning. I tillegg så har vi to forskjellige portstørrelser i toppen der aeb og ajl har store. Ting tyder på at du har de mindre innsugskanalene. Summert: Har du ekstern vannpumpe så har du 058 blokk. Har du ikke AEB eller AJL så har du små porter, og burde holde deg til det da du kan flytte alle "kvister" over fra den gamle motoren. skulle du få tak i en tverrstilt motor så er det nok bunnpanne som butter, men jeg hadde ALDRIG satt i en motor av ukjent opprinnelse uten og ta en rengjøring av pumpesil OG inspeksjon/bytte av oljepumpe! Håper dette hjelper deg må isåfall si ifra til verkstedet som skal ta jobben, for jeg vet ingenting om det du skrev nå 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet Januar 10, 2014 Da trenger du ikke tenke på noe av det, men jeg ville nevnt dette med oljepumpe og sil var jeg deg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet Januar 10, 2014 Da trenger du ikke tenke på noe av det, men jeg ville nevnt dette med oljepumpe og sil var jeg deg skal selvfølgelig be dem sjekke oljepumpe og sil da var jo det som knakk bilen i første plass. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet Januar 12, 2014 Hvordan kan jeg finne ut turbo nummer til bilen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet Januar 12, 2014 Epost til møller eller legg igjen chassinr her så kan jeg sjekke imorgen på ETKA 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet Januar 12, 2014 står det i service boka? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet Januar 12, 2014 Du skal vel ha en KKK03 turbo. Delenr er 058 145 703 J 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet Januar 12, 2014 Du skal vel ha en KKK03 turbo. Delenr er 058 145 703 J Hvor sikker er du Daniel? Jeg holder på å prøve å skaffe motor&turbo, men leverandøren min har kun "shortblock", så en turbo må han plukke fra hylla, og da er det greit om det er riktig turbo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet Januar 12, 2014 Jeg vet 1.8T AEB'n har KKK03, og ifølge ETKA så er dette også en KKK. Rart om de skulle være forsjellige. Delenr på AEB turbo'n er 058 145 703 LX Så eneste forskjellen da er J mot LX Bortimot dette så syns jeg det høres rimelig rart ut om det skulle være forskjellige turbo'r. da begge yter like mye og er egentlig lik motor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet Januar 12, 2014 Jeg vet 1.8T AEB'n har KKK03, og ifølge ETKA så er dette også en KKK. Rart om de skulle være forsjellige. Delenr på AEB turbo'n er 058 145 703 LX Så eneste forskjellen da er J mot LX Bortimot dette så syns jeg det høres rimelig rart ut om det skulle være forskjellige turbo'r. da begge yter like mye og er egentlig lik motor. på bildelsbasen kommer det opp bare EN turbo og det ståår at den passer på alle motorene til 1.8T 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet Januar 12, 2014 Da går vi for det Balla... Jeg videreformidler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet Januar 12, 2014 Da går vi for det Balla... Jeg videreformidler du kanogså sjekke ut selv, men gi meg beskjed på hva prisen blir for motor og turbo, samt frakten også, må tenke på økonomien også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...