Kjøre gjennom Oslo retning Drammen. Hvordan komme utenom rushen?

Anbefalte innlegg

Skal muligens dra å se på en bil i drammen en dag. Tenkte å dra fra jobb (Brumunddal) rundt 13-14, noe som resulterer at jeg vil passere Oslo rundt 14.30-15.30. Er det bare å glemme?

 

Brdal - Drammen 2t 8min iflg gulesider

 

 

Vil det være raskere i visse tidspunkt å kjøre om Gjøvik og Hønefoss? Hvordan er trafikken fra Hønefoss - Sandvika?

Brdal - Drammen via Hønefoss 2t 49min iflg gulesider

 

 

Kjørte for en del år tilbake fra Kjeller - Kolsås på ettermiddagene, så har noen timer på clutchen mellom oslo - sandvika. Men det var litt seinere mener jeg å huske.

 

 

Vurderer også tog, 2t 16min. Men resulterer i mer venting hvis ikke bilen står til forvetning. Også avhengig av skyss til eller fra togstasjon til bilselger.

 

 

Noen som sitter i det til daglig, som har tips? Når man man evt. dra for å bomme på rushen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er du i sandvika ca 14.30 så slipper du unna det verste, men blir kl 15 er du fucked ;p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Gjøvik- Klækken (øst for Hønefoss) og så ned via østsiden Tyrifjorden (Sylling) til Lier/Drammen? Da unngår du Oslo og Sandvika. Noen trege strekk, men forutsigbart på tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å kjøre om gjøvik (enten over mjøsbrua eller skreia), eller gardemoen så til jevnaker, så ta av E16 mellom sundvollen og sollihøgda og kjøre til drammen langs tyrifjorden, eller kjøre hønefoss - vikersund, er alternativer. Men det er lange omveier og tidvis kronglete veier.

 

Kan nesten være like enkelt og greit å kjøre gjennom hele trafikken.

 

Om du kjører om sandvika (fra E16) vil du møte kø i omr Vøyenenga-Rud. Ikke mye å snakke om, men det er der. Køen fra sandvika varer hvertfall til du har passert Asker.

 

Skal du kjøre utenom Oslo, kjør mot Grua/Jevnaker/Hønefoss ved Gardermoen. Kjør over Klekken, ikke innom Hønefoss. Kjør så E16 mot Oslo, etter passering av Sundvollen, følg skiltene mot Drammen. Da kjører du en "bak vei" mellom E16 og Drammen som tar deg på noen små veier bl.a gjennom Sylling og Lier. (Du må ut med bompenger)

 

Kjørestrekning:224,4 kmKjøretid ca:3 tm

 

br-dr.png

 

Hadde vært mitt valg. Lykke til.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Gjøvik- Klækken (øst for Hønefoss) og så ned via østsiden Tyrifjorden (Sylling) til Lier/Drammen? Da unngår du Oslo og Sandvika. Noen trege strekk, men forutsigbart på tid.

 

3t 5min og mye spart i bompenger

 

Edit: Samme som over. Men det spørs jo om du bruker en hel time ekstra i kø da..... Tror vel ikke det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje Gjøvik- Klækken (øst for Hønefoss) og så ned via østsiden Tyrifjorden (Sylling) til Lier/Drammen? Da unngår du Oslo og Sandvika. Noen trege strekk, men forutsigbart på tid.

 

Her sitter jeg å utbroderer lange beskrivelser, også kupper du hele driten med en kort beskrivelse. Men Brumundal -> Gjøvik er ett tregt pass, kan like gjerne kjøre E6 ned til Gardemoen, også vestover.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok drøyd det til helgen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thelle: Selv om du skrev langt så svarte du jo først, da :)

 

Jeg ville kjørt via Oslo hvis jeg bare skulle fram (og prøvd å komme i forkant av køen), og Klækken om jeg hadde lyst til å kjøre på tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mye morsomme veier for å unngå Oslo fra Brumundal, men ikke på denne tiden av året.

 

Elsker bl.a å kjøre Minnnesund - Gjøvik på en fin sommerkveld. Gjøvik - Grua kan også være en fin tur.

 

Men sommeren er stikkordet her :)

 

Vinterstid er det best å kjøre de største veiene, da slipper man skumle partier med fare for å "falle av veien".

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tja. Kommer du etter klokken 19 (før 14 bør også gå bra) så er det knapt rush i det hele tatt, men blir du derimot stående i en kork på E18 så går tiden fort som f... Ruten Frederik kommer med er relativt grei! Skal du svinge av ved Gardermoen så kjører du bare mot terminalen så tar du av til høyre rett før du kjører inn, mot E16. Kjedelig at jeg er på kurs i morgen, ellers kunne du plukket meg opp i Oslo! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt e6 også oslofjord tunnelen over, men da havner du riktignok i kø på e6 og du risikerer at den jævla tunellen er stengt :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm, får høre med selger om bilen står til helgen kanskje.

Kjenner litt på det at det ikke er det jeg har mest lyst til å gjøre etter jobb eller.. Å kjøre bil i 5-6 timer.

 

Hadde jeg ikke hatt møte etter lunsj skulle jeg tatt mer fri fra jobb.

 

Jaja, får se hva det blir til.

 

Tusen takk for alle svar! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeje, droppa kjøring.

 

Ble en fridag fra jobb, sitter på toget og er snart i drammen nå.

Om det blir bil med hjem får jeg bare sitte litt i kø ut av Oslo, nordover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kø mot oslo, gjennom oslo og ut av oslo

 

Lykke til :)

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjør deg selv en tjeneste å kjør via Hønefoss hvis du handler bil ;)

 

Og gratulerer på forskudd med ny bil hvis det blir handel! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kjørt om Lier, Sylling, klækken og gardermoen nå du skal hjem, om du handler. Mye kø sørfra mot byen og helt opp til kløfta.

 

-Thelle-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ved handel: Husk å oppdater profilen din samt lage ny tråd om bilen før du drar fra Drammen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sitter i kø på E16 (retn Hønefoss - Sandvika) hver dag, slår aldri feil at det blir det der man får 1-felts og alle som vegrer seg for elegant fletting...

Men er du på E18 fra 15:30 i Sandvika bør du skli greit ut til Asker og forbi mener nå jeg.

 

Forslaget om å komme nedover E16 og ta av Sylling er nok det mest forutsigbare ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter visst på toget nordover igjen fra Drammen jeg....

Stopper i Oslo og ser på en bil, og en på Kjeller.

Om det ikke blir bil på meg, tror jeg at jeg får kjøpe meg et tog.

 

Det er uansett anbefalt å hente den etter arbeidstid virker det som? ;)

 

Ugh, mye kø på dere ser jeg. Misunner dere ikke.. Pendlet nordover fra Oslo på morra, og retur ettermiddagen når jeg pendlet. Det gikk ganske fint mener jeg å huske. Om jeg ikke bare var ung og dum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva gjør man når en Volvo i drammen ikke tilfredsstiller? Jo man stopper i Oslo og kjøper seg VAG.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grattis!

 

Du sier noe. Bruker som regel 40-45min på 18km kjørestrekke hver vei... Mandag ble det 250m i avkjøringsfeltet i Asker på hele 20 minutter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.