2008 A6 2,7tdi quattro, automattrøbbel/hard skifting

Anbefalte innlegg

LubeGard=problemløser. Har nå kjørt med dette på både gjeldende A6 med tiptronic og Passat tdi tiptronic, begge ble mye smidigere i gearingen. På Audien er hard gearing nå historie. Når det gjeld turtallsvipping ved slipp av gass og dertil nedgearing på lavt turtall er det fortsatt tilstede. Vet ennå ikke hva det skyldes, MEN tusen takk for tipset ang LUBEGARD det gjorde underverker!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har fått akkurat samme feil på min 2006 A6 2,7 TDI. :( Girer hardt spesielt fra 4 til 3 gir når den er varm.

Skal inn til automatverksted men de har skremt meg med at reperasjon kommer på alt fra 10 til 25 tusen! :o

De snakker om sprekt aksel eller mecatronic enhet.

Kassen ble forøvrig flushet sannsynligvis for første gang på 165000 km, har gått 175000 km nå.

 

Men hvis eg forstår rett så har Halldor fikset dette med Lubegard og Ole Anton med ny steppmotor til turbo?

 

Noen andre med erfaringer?

 

Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

 

Har fått akkurat samme feil på min 2006 A6 2,7 TDI. :( Girer hardt spesielt fra 4 til 3 gir når den er varm.

Skal inn til automatverksted men de har skremt meg med at reperasjon kommer på alt fra 10 til 25 tusen! :o

De snakker om sprekt aksel eller mecatronic enhet.

Kassen ble forøvrig flushet sannsynligvis for første gang på 165000 km, har gått 175000 km nå.

 

Men hvis eg forstår rett så har Halldor fikset dette med Lubegard og Ole Anton med ny steppmotor til turbo?

 

Noen andre med erfaringer?

 

Takker for svar! :)

 

Hei.

Håper kassa di er flushet med original ZF olje. Annen olje(Valvoline) var ikke bra på min. Det er nå nesten 1,5 år siden jeg hadde dette problemet og jeg er ikke i tvil hva som løste problemet: LUBEGARD.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er flushet med ZF olje ja.

Ser forresten du skriver lengre opp at huggingen ble fixa av reparert ventilhus?:

"Problemet med hugging forsvant med bytte av olje til orginal ZF olje og etter at ventilhus hadde vært inne hos leveranndør. Nå gearer kassen mykt og fint, og det er bare gyngingen ved nedgearing(rundt 11-1400 rpm) igjen."

 

Og at det er gyngingen som ble bedre av Lubegard?

 

Fylte du bare på ei flaske med Lubegard eller tappet du ut olje først? Hvor fylte du på?

 

Takker for svar! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den er flushet med ZF olje ja.

Ser forresten du skriver lengre opp at huggingen ble fixa av reparert ventilhus?:

"Problemet med hugging forsvant med bytte av olje til orginal ZF olje og etter at ventilhus hadde vært inne hos leveranndør. Nå gearer kassen mykt og fint, og det er bare gyngingen ved nedgearing(rundt 11-1400 rpm) igjen."

 

Og at det er gyngingen som ble bedre av Lubegard?

 

Fylte du bare på ei flaske med Lubegard eller tappet du ut olje først? Hvor fylte du på?

 

Takker for svar! :)

 

Ja, trodde huggingen ble helt borte da jeg skrev det, men det varte til en langtur i februar 15. Det var etter det jeg fikk fylt på 2 flasker(skulle ihht fabrikantens anbefalinger vært ca 1,1 flaske) at den STORE endringa skjedde og det har vedvart fram til i dag(bank i bordet), selv gyngingen ble svakere og svakere etterhvert og er nå ikke merkbar. Var verkstedet som tok ut tilsvarende mengde som innholdet i flaskene og fylte på Lubegard.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Faderen hadde akkurat samme problem med turtall som gikk litt opp og ned ved slakk nedoverbakke f.eks. Akkurat slik du beskriver. Den kassa ble også flushet og resatt verdier osv uten at det ble bra. Men etter at virvelspjeldene i innsuget ble grunninnstilt på nytt, forvant problemet helt. Dette gjaldt en 08mod saab 9-5 1.9tid, men prinsippene stort sett de samme over hele fjøla :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei. Har nå kjøpt inn Lubegard og skal fylle på men lurer på hvor eg kan fylle på?

Har prøvd å åpne pluggen på bildet under men der kommer det olje ut. Bilen heller svakt framover så om dette er nivåpluggen så burde pluggen være over nivået?

Noen som har byttet olje selv på disse kassene som vet hvor en kan fylle?

 

Mvh Atle M 641b5fa8be31e89327a3ce14a443be77.jpg

 

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha spesial utstyr for å fylle

Er 2 plugger i bunnpanna, en for å tappe en for å fylle. Den største for å fylle, den minste for å tappe.

Sent fra min PLK-L01 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen skal gå på tomgang når du fyller,så oljen er i sirkulasjon,ellers ligger det alt for mye olje i bunnpanne og det kommer ut. Oljetemp skal ligge på 35-45 grader,da skal det ikke kommer olje ut når du skrur ut den største bolten

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du Øystein at en skal bruke den største pluggen i bunnpanna til å fylle? Skal ta ut ca 5-6 dl olje også fylle på samme mengde med Lubegard. Har ei flaske med sugeslange som er tenkt brukt. Er dette mulig trur du Øystein? Eller om andre vet?

 

Takk igjen! 👍👍😃

 

Sent fra min F8331 via Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener du Øystein at en skal bruke den største pluggen i bunnpanna til å fylle? Skal ta ut ca 5-6 dl olje også fylle på samme mengde med Lubegard. Har ei flaske med sugeslange som er tenkt brukt. Er dette mulig trur du Øystein? Eller om andre vet?

 

Takk igjen!

 

Sent fra min F8331 via Tapatalk

 

Hei. Jeg har en passat 1,9tdi fra 2002 med tiptronic hvor gjorde påfylling av Lubegarden selv. Som beskrevet foran så må oljen ha temp, motoren i gang og bilen plant. Da kan du skru ut den store pluggen i bunnen og ingen olje skal renne ut(nivåplugg). Har en stor plastsprøyte med slange som jeg tapet en ståltråd i bøy på slik at den kom inn og samtidig ned i oljen. Tappet ut nødvendig mengde og fylte på en flaske lubegard( 0,396 l?), deretter fylte jeg på litt av oljen til det begynte å renne over. Thats it!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riktig som beskrevet over her,den største pluggen er "opphevet" inni bunnpanna så den fungerer som nivåplugg.

Jeg bruker en liten elektrisk pumpe som jeg på enden har en nippel med 90graders bøy som jeg putter inni hullet og fyller.

Du får sikkert til å presse inn oljen via en flaske også ja,er jo ikke snakk om mye.

Tapper du ut litt for mye er det bare å fylle opp til riktig niva etter du har hatt på lubeguard'n,da fyller du til det renner over hullet,mens motor på tomgang,står plant og olje på 35-45 grader

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.