Ålesund: Roadtrip til Våler, the true story

Anbefalte innlegg

Ja, da er tiden inne for å fortelle dere som av en eller annen grunn ble forhindret fra å reise hvordan turen fortonet seg. Pga overivrig fotografering fredag og lørdag har jeg dessverre ikke bilder fra lørdag kveld fordi da sto batteriet mitt på lading, men det tror jeg det er andre som har:)

Her er ihvertfall Ålesund lokallag av VACN sin roadtrip til Våler, den usminkede versjonen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fredag ca. 1730: Jeg blir hentet hjemme av den kjekke unge mannen på bilde 1. Han er noe småstresset og vi setter nesa sydover. Etter en stund tar vi igjen en tysk politibil som ser ut til å eskortere en tysk bobil hjem.

IMG_0394.JPG

IMG_0398.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HAHAHAHAHA lurer på hva den tyske bobilsjåføren tenkte når han så Pål H. sin "Polizei-bil" i speilet : haha :: haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he kanonbra!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etterhvert ser det ut til at politibilen blir lei av eskorteoppdraget og passerer bobilen. Vi følger hans eksempel og passerer begge.

IMG_0399.JPG

IMG_0396.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pga noe småplukk med bilen klarer vi ikke å kjøre fra politiet men i felleskap klarer vi ihverfall å ta igjen resten av gjengen.

På Dovre er vi igjen mannsterke og etter litt pusling og justering går ikke bilen dårlig lengre, den vil ikke starte. Men mot sterke karer fra Ålesund må selv den staeste golf gi tapt: etter et kraftig skyv er vi atter på vei sydover.

IMG_0402.JPG

IMG_0406.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tenkte jeg skulle prøve å ta noen "i fart bilder" som er blitt så populært men det var ikke lett med en sånn øsen gjeng og en bil som ikke gikk helt som den skulle. Langstrekkene ble liksom ikke lange nok og det skulle visst gå fort... Et par bra bilder ble det da, det første er ikke et av dem.

IMG_0432.JPG

IMG_0410.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt ble det et par bra bilder, men så var det slutt. Folk var rett og slett for sugne på å komme fram.

IMG_0412.JPG

IMG_0416.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte jeg ikke skulle mobbe han med stjernegrisen som bare MÅTTE forbi, men han fortjener det. Etter å ha passer 2 av 4 biler (etter mye om og men) kom han bak en blålilla coupè hvis sjåfør allerede hadde grodd horn av en anselig størrelse. Der måtte han gi tapt og han svingte resignert av på Biri.

Trass i avreise til nesten rett tid og jevnt tempo nedover var det blitt mørkt når vi kom fram til hyttene på Elverum.

IMG_0434.JPG

IMG_0438.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvelden forløp rolig og alle var i seng i fornuftig tid.

Dagen etter var stort sett alle mann på bena kl. 0800!!!! Strålende solskinn gjorde vel sitt til at de fleste så lyst på dagen. Full fart av gårde til Shell for frokost og tankfylling.

IMG_0440.jpg

IMG_0443.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Great story..:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Også var det de siste forberedelser før banen stor for tur. Dag og PerO nøyde seg med å vaske mens Rotor hadde med seg noe Lurium2000 på sprayflaske for å senke luftmotstanden ytterligere. Siggen hadde valgt "stort brød" til sin frokost og var ikke helt ferdig enda:D

IMG_0441.jpg

IMG_0442.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm...........det "i fart" bildet av S2 sedanen til Pero kunne blitt MEGET bra hadde det vært i fokus. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel framme på banen var det kun et førermøte som skilte gutta fra den halvvarme asfalten og så fort det var unnagjort var det full fres.

IMG_0447.jpg

IMG_0448.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva finner man overalt? Jo sunnmøringer, tomflasker og Audisentrumbiler:D

IMG_0452.jpg

IMG_0449.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter mange lange og etterhvert våte timer på banen bestemte gutta seg for at nok var nok, nå var det taco i hytta som gjaldt. Det har jeg dessverre ikke bilder av da jeg valgte å være sunnmøring så jeg slo meg sammen med gjengen fra Valdalen for å spise gratismiddag på Haslemoen.

IMG_0465.JPG

IMG_0464.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter at middagen var fortært kom det en kar og ba om strøm. Det skulle jeg aldri ha gitt ham for jeg hadde ikke før plugga støpslet i veggen før han begynte å spille gitar. Han spilte 3 halve sanger før han tok pause og da dro vi.

Rundt 22 var jeg tilbake i hytta på Elverum hvor stemningen allerede da var såpass høy at Valdalingene fort tok til fornuft og reiste. Som sagt innledningsvis hadde jeg på dette tidspunktet gått tom for strøm og sendt vekk batteriet i kamera. Jeg vet jeg fikk tatt et par bilder med et annet kamera og at det var i bruk senere på kvelden også. Om de bildene egner seg her er jeg usikker på, det vil tiden vise. Men kveldens videre forløp var ihverfall sånn:

Øl, dram, røyk,

-||-

-||-

-||-

-||-

-||-

-||-

Taxi til sentrum. Det første som skjer når vi kommer inn i taxien er at sjåføren kjenner igjen Dag!?! Antageligvis fra et bilde på gaylord.no men det er ikke bekreftet... Inn på et utested oppkalt etter heksa i Dynastiet. Et ganske lurvete etablisement som nok har hatt sin storhetstid.... PERFEKT!!!

 

Rekkefølgen endrer seg noe:

Øl, øl, øl, øl, øl, øl, opp i 2. etage, der det fortsatte med dram, øl, darm, dmar, adrm, øl, rdma, jeger, osv, bare avbrutt av konstant masing på DJ`n om noe bedre musikk og røykepauser ( vi fikk ikke melde oss inn i Elverum Røykefredforening før vi var HELT edru (poengtert gjentatte ganger av barpikene som forøvrig var veldig søte og snille) så vi måtte gå ut.

 

Når det stengte klokka halv 4 gikk vi pent og snilt utenfor. Noen av oss bestemte oss for å gå tilbake til hyttene, en distanse som noen beskrev som "ca 10 minutter". Andre hevdet hardnakket at det var flere mil og insisterte på å ta taxi. Vi som gikk ankom hytta 30-40 minutter senere. 15-20 minutter etter det kom sistemann med taxi.

 

Festen fortsatte ikke bare i hytta, den tok seg opp og nådde nye høyder. Hytta ble fort for liten uten at noen brydde seg om det. Plastglass ruler!! Høytalerne som Børge hadde vært redd for tidligere på kvelden ble nå torturert på en måte som hadde fått amnesty til å reagere hvis de hadde sett det. Folk la seg, ble vekt, og dram var igjen aktuellt. Etterhvert senker det seg en viss ro over hytta bortsett fra et kjempeforelska par som noen klarte å dra med seg på etterspel samt Stefan og undertegnede. Vi gjorde da vårt beste for at de nyforelskede skulle få det så romantisk og fint som mulig så vi spilte det vakreste vi fant av musikk. Det gikk stort sett i Metallica, Turboneger og Pantera..... HØYT!! Kl. 7 sa Stefan at nå vår det bra, paret spratt opp og ut, jeg gikk og la meg og Stefan falt i koma på sofaen.

 

1130 var det igjen blitt lyst og skremte øyne tittet frem fra både her og der. Etterhvert fikk vi overblikk over omfanget av gårdsdagens slag og oppryddings- og repareringsteam ble etablert lokalt. Rundt 13 var vi klar til å forlate åstedet og ett før og etter bilde ville vært en siste spiker i kista for å få eventuelle samboere og koner til å rydde og vaske.

Vel tilbake på Våler ble det noen runder på flere av de slitne, bare for å få feelingen før hjemturen startet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe hørtes ut som en Ålesund-tur i god stil !!! Synd jeg ikke blei med dit....... : mad :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mat må man ha og nå var det ikke fastfood det var snakk om. Kjøttkaker og ertestuing sto på menyen her. At de arrangerte konfirmasjon i samme huset syntes vi var uprofft men vi lot det bli med det.

 

Børge ser ikke akkurat blid ut på det siste bildet. Jeg tror ikke det frister å kjøre 40 mil med en bil som går bare på 3 ved belastning.

En kjapp feilsøking viste forresten at det var ei dyse som lak og etter en hurtigreperasjon satte vi snuta hjemover.

Reperasjonsstoffet som skulle tørke på 24 timer var tørt rett etter Dombås så derfra og hjem smilte bileieren.

 

 

 

Jeg vil takke alle som var med, det ble en uforglemmelig opplevelse men neste år tror jeg vi trenger mer plass : smil :

 

 

Edit: Det er forresten noe med den bilen og Dovre for etter å ha fyllt bensin der måtte bilen dyttes igang igjen.

Dejavu, nei, vi sto andre veien : haha :

IMG_0506.jpg

IMG_0507.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

"Når Terje er ute, danser mongoene på bordet...."

01_hytta_taco.jpg

-

Men Terje tok kjapt til fornuften og samlet seg der det skjedde...

-

02_hytta_fest2.jpg

03_hytta_fest.jpg

-

Knut var klar for det meste utover kvelden....

-

04_knut_sengeklar.jpg

....og han var ikke den eneste....

05_mr_lova_lova.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Pero den rullestolen forresten ??? Husker enda den gangen på Biri Senter hvor vi "geleidet" Pero i rullestol inne på senteret der. Flira så jeg grein........ : haha :: haha : Det var Per Helge som "dukket" opp såklart ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per-O gikk så hardt til verks at kveldens fangst trengte gå-staver for å komme seg hjem..

06_hytta_gamla.jpg

-

Knut var litt uggen, så det gikk i cola stort hele dagen....og en del roping på elgen

-

07_knut_cola2.jpg

-

08_knut_cola.jpg

-

En liten diskusjon om hvem som hadde høyest promille......Anders vant kvelden før med gode 3.8 mens Stefan stilte sterkt søndags morgen med 2.6...

-

09_hytta_dagenderpaa.jpg

-

Rotor fant fram horna på søndagen....

-

10_rotor_horn.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jepp jepp, vellykket tur........

11_siggen_golf.jpg

-

Taco + tequila gir en rar kjemisk rekasjon i magan, så Knut og undertegnede oppholdt oss stort sett ut av vinduet fra Hamar -> Ålesund...hvilket resulterte i en heller uheldig pulesveis..

-

12_knut_hair.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Per-O gikk så hardt til verks at kveldens fangst trengte gå-staver for å komme seg hjem..

: haha :: cool :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

....og han var ikke den eneste....[/b]

05_mr_lova_lova.jpg

offa... hihih.... : dum :

Var en steike artig tur!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.