Anbefalte innlegg

De var absolutt ikke dumme de nei. Skal du ha svarte da eller?

 

En annen ting jeg lurer på er profilen. Hvis jeg skal ha 20" så anbefaler både Sharif og Dekk sjekk Askim 225/35-20. dette blir da helt på maks av lovlig rulleomkrets. mens jeg vil ha 30 profil. det blir bare litt over 1% større enn originalt. Og jeg vil jo ha bilen lavest mulig. hva tror dere?

 

Hvis du solgte sko i gågata og du hadde Nike mens konkurrenten på den andre siden av gata hadde Adidas, hva hadde du anbefalt?

 

Det er 225/30 20 er rett dim på Golf 4, 5, Passat, A3, A4, de som sier noe annet skal bare selge noe du ikke burde kjøpe.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg mente jeg også. Men siden to forskjellige forhandlere sa at jeg måtte ha 35 profil så ble jeg litt i tvil. Sharifen slo faktisk i bordet og sa NEI DET SKAL VÆRE 35!

 

Har vel mest med at han ikke selger de to merkene som lager 225/30-20, BFG og Kumho

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med BBS Lemans? Når man først skal kjøre lavprofil burde man hvertfall kjøpe kvalitetsfelger;) Har muligens noen 20" til salgs. Forresten, hva slags dekkdimensjon må man ha hvis man skal ha 21" på A6?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke felgene dine passer så godt Petter siden de har feil boltsirkel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borres om:D Eller sette på spacere og bygge om skjermene... Neida, glemte det var en A3 de skulle på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forresten, hva slags dekkdimensjon må man ha hvis man skal ha 21" på A6?

 

Da må du i tilfelle ned på 25 profil, og det kan nok ikke fremskaffes ennå, i mellomtiden kan du jo bare bruke litt tjæreteip....:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er helt enig at 8x18 normalt blir lite og pusslete, er derfor jeg sier at en må ha bredde på de :) Du har foresten ikke prøvd å space ut hjula dine? Tror det vil hjelpe en hel del på utseende også.

 

Uansett poenget med det jeg skrev var at det ikke nødvendigvis er det største som gir det beste resultatet, er en ute etter en råtøff og elegant look så er det bare å se på hvordan Magne har gjort det, hans 19" passer bare så utrolig bra! Er en ute etter mer "rampete" utseende, synes jeg som sagt breie 18" gjør seg sinnsykt bra, ikke minst når du har luft og kan kjøre den helt ned :)

 

Har ikke plass til å space ut. Da må jeg valse, og det har har jeg egenltlig ikke lyst til. synes hjulbuene er mye finere originalt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vel mest med at han ikke selger de to merkene som lager 225/30-20, BFG og Kumho

 

Det forklarer jo endel. Men dekk sjekk solgte Kumho, og de anbefalte også 35 profil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen her som kan photoshoppe felgene på bilen forresten? I 20", det som står på er 18? Og senke ca 2cm til? Please!

a3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har delveis bestemt meg for felg nr2. TSW Kyalami Chrome 8,5x20. Får spørre på endelig pris og bestille på mandag. Trur detta blir bra jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forklarer jo endel. Men dekk sjekk solgte Kumho, og de anbefalte også 35 profil.

 

Synes det i såfall er en smule betenkelig at dekkforhandlerne ikke klarer å finne fram en kalkulator. Denne vil klart fastslå at det er 225/30 20 som er riktigst dersom bilens originale dim er 195/65 15...

 

Det var noen som lurte på 21 tom, de eneste dekkene foreløpig som kan brukes på A6 (men som dessverre er litt for store) er Conti eller Michelin 255/30 21 og/eller 295/25 21. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på de TSW nr 2 der i 20" da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det forklarer jo endel. Men dekk sjekk solgte Kumho, og de anbefalte også 35 profil.

 

Tror ikke 225/30-20 står i katalogen dems enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det var omtrent umulig å få tak i felger (og dekk) i 20" ble det disse i 8,5x19" med Kumho 235/35-19 istedet.

2120.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er prisen på de TSW nr 2 der i 20" da?

 

Fikk ikke noe nøyaktig pris, men sharif sa under 20k. men de kan ikke leveres før august.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har endelig fått bilde av felgene på bilen. Ble bra det, men jeg har fortsatt lyst på 20". Dekk sjekk har bestilt inn ett sett felger og Nangkang leverer 225/30-20 nå. Så disse blir kanskje til salgs snart.

A3-1.jpg

A3-5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så skikkelig bra ut med de hjula.. : ja : 20" blir nok enda et hakk bedre om du finner et design som passer like bra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det blir tsw kyalami, felg nr 2.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tøffe felger men stusset litt på bildet ovenfor.... ser jo ut til at bakhjulet står helt feil, ALT for langt forran? Er det kun pga den ekstreme senkinga eller hva er det for noe? Ser jo nesten ut som en dårlig jobb i Photoshop :) Har du bilder av bilen med mer normal senk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir slik på A3/Golf IV o.l pga bakakselen.

Derfor det er penere med litt større felger og "mindre" senk på slike biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i at det ser rart ut med at hjulet står for lagt frem. Men det er bare sånn det blir... Men jeg hever den jo når jeg skal kjøre da.

A3-17.jpg

A3-14.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enda litt høyere.

A3-15.jpg

A3-16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bra!

Får man det ikke lavere foran?

 

Vet ikke om du har svart på dette tidligere ,men får man godkjennt luftfjæring nå?

 

Og til sist :) har A3 det samme problemet med at stabstaget subber i drivakslene når man senker mye?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble bra!

Får man det ikke lavere foran?

 

Vet ikke om du har svart på dette tidligere ,men får man godkjennt luftfjæring nå?

 

Og til sist :) har A3 det samme problemet med at stabstaget subber i drivakslene når man senker mye?

 

Sånn som det er nå blir den ikke lavere foran. Det er ikke noe problem å modde litt så det blir 3-4cm lavere, men drivakselen butter straks i rammevangen.

 

Rune Andre Kristensen her på forumet har det samme settet og har snakket med Oslo Trafikkstasjon om godkjenning, og de var positive til det.

 

Med maks senk ligger stabstaget på drivaksel. Før hadde jeg KW som stod i bunn, da var det slitemerker på drivakselen, så det subba nok i dumper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.