Hovedtreff på Rudskogen 22-24 August 2014

Anbefalte innlegg

Blir det tilgang til en dekkomlegger på treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan godt stille som parkeringsvakt i ditte treffet også viss det trengs :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det hadde jeg satt veldig pris på, Christian :tilber: Tusen hjertelig takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er vaskemulighetene?? Noen som har med høytrykkspyler? Eventuelt noen selvvask i nærheten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder vaskemuligheter på banen er dette allerede informert om i 1.posten:

 

Depotområdet:

Vann: Uttak til to hageslanger, det er svært begrenset muligheter for vask av bil, kun avspyling.

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når det gjelder vaskemuligheter på banen er dette allerede informert om i 1.posten:

 

Jo men det besvarer ikke spørsmålet mitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal opp på torsdag og har planer om å kjøre på bane. Men det jeg lurer på, er første gang jeg kjører på bane i norge. Har kjørt en gang på nürburgringen. Men jeg trenger jo en sidemann som har kjørt mye på bane før. Men ingen av oss som skal opp har kjørt før. Så hvordan kan dette ordnes?

Og er det muligt å sitte 3stk i en bil. Altså meg, erfaren sidemann og en til.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal opp på torsdag og har planer om å kjøre på bane. Men det jeg lurer på, er første gang jeg kjører på bane i norge. Har kjørt en gang på nürburgringen. Men jeg trenger jo en sidemann som har kjørt mye på bane før. Men ingen av oss som skal opp har kjørt før. Så hvordan kan dette ordnes?

Og er det muligt å sitte 3stk i en bil. Altså meg, erfaren sidemann og en til.

 

Er vel instruktører som er med de som er fersk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal opp på torsdag og har planer om å kjøre på bane. Men det jeg lurer på, er første gang jeg kjører på bane i norge. Har kjørt en gang på nürburgringen. Men jeg trenger jo en sidemann som har kjørt mye på bane før. Men ingen av oss som skal opp har kjørt før. Så hvordan kan dette ordnes?

Og er det muligt å sitte 3stk i en bil. Altså meg, erfaren sidemann og en til.

 

 

Som Jo Are skriver så går ikke dette. Kun fører + en sjåfør i en bil. Men klubben stiller instruktør gratis til disposisjon.

 

Vi har skrevet om dette i 1.innlegget:

 

Instruktører som sitter på med uerfarne sjåfører.

De som har kjørt mye på bane tidligere trenger ikke å kjøre med Instruktør. Kriteriet er at dersom man har kjørt færre enn to dager på Våler, Rudskogen eller Mo i Rana med mange biler på banen samtidig, regnes man som uerfaren.

De som skal være instruktører er personer med mye kjøreerfaring fra denne type banekjøring. Klubben stiller med disse gratis til medlemmene enten om du er ny, ønsker tips til å bli en bedre sjåfør eller virkelig tjene inn tid om du kjører rundetider.

Merking av biler med ”nye” sjåfører.

Alle som ikke har baneerfaring må kjøre med ett godt synlig L klistremerke de tre første dagene de kjører på bane. Dette for å synliggjøre at han ikke er erfaren i forhold til andre sjåfører og banemannskap. Å kjøre med L betyr ikke at du er en dårlig sjåfør. Du kan godt kjøre med L om du ønsker at andre skal gi deg bedre plass ute på banen, klubben er kjent for å ha god kjørekultur og de fleste sjåfører gir deg litt ekstra space. Vi vil også informere om dette på våre førermøter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

må kjøredress for gategodkjente biler som må kjøre i lisensklassen være fia godkjent? hva med hjelm hansker osv?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er meldt så dårlig vær atte:( tørr ikke ta sjangsen med så lang tur og det kan være fare for regn eller i det hele tatt våt asfalt:( æsje....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er meldt så dårlig vær atte:( tørr ikke ta sjangsen med så lang tur og det kan være fare for regn eller i det hele tatt våt asfalt:( æsje....

 

Så da må du skremme bort flere ved å fokusere på dette? : rolleyes

 

De siste par årene har yr alltid meldt dårligere vær enn hva som faktisk har vært på banen.

Dessuten er det fortsatt flere dager igjen til å forbedre selve varselet på.

 

Som et mulig tiltak mot en liten formiddagsbyge har vi laget VACN-paraplyer som kan kjøpes for en rimelig penge i sekretariatet. Dermed satser vi på at skremmetaktikken fungerer og at regnet holder seg vekk som følge av paraply-beredskapen.

 

Og siden jeg skrev dette i går så har nå yr gått helt bort fra regn fredag, så varselet er stadig i bedring. :) Tipper på opphold hele helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er meldt så dårlig vær atte:( tørr ikke ta sjangsen med så lang tur og det kan være fare for regn eller i det hele tatt våt asfalt:( æsje....

 

Regna i fjor på lørdagen, var jævlig gøy uansett! Søndagen var banen knusktørr og sola steika, så jeg kjørte fra oslo for en ekstra tur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tørr ikke ta sjangsen med så lang tur......

 

Det står Skien som bosted på deg. Er det lang tur? Kan da ikke være mer enn 20 mil dvs under 3t kjøring. Er jo nærmest som i nabolaget å regne for mange av oss :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Været skremmer ikke, vi går for opphold :) Men det er mulig klokka blir over 22 før vi ankommer i morgen kveld, hvem kan kontaktes for åpning av port??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme her, våt bane senker tempoet , og øker morrofaktoren.

Blir litt treg lørdagskveld då, hvis det høljer ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Været skremmer ikke, vi går for opphold :) Men det er mulig klokka blir over 22 før vi ankommer i morgen kveld, hvem kan kontaktes for åpning av port??

 

Jeg henger meg på denne, er ikke alle fra vestlandet som har sjangs til å ta fri fredag for å reise over, så avreise etter jobb i 16-17 tiden og oppmøte før 22 blir umulig, så håper inderlig at det er noen som er oppe litt som har nøkkel og en mobil det kan ringes på.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen fare om det blir litt eller mye regn, det er moro uansett :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som skal til Rudskogen som har tilgang til en dekkskjærer? Ser ut som det blir greit med litt mønster i dekkene ja.......:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var jeg pakket og klar!

Snakkes i morgen alle mann (og kvinner) dette blir en kanonhelg!.... Uansett vær!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe særlig som skjer i morgen kveld? Mulig jeg tar turen ned enten i morgen eller lørdag, helgen er fullpakket allerede men :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe særlig som skjer i morgen kveld? Mulig jeg tar turen ned enten i morgen eller lørdag, helgen er fullpakket allerede men :(

 

Det blir grilling og sosialt (og kanskje noen konkurranser) på kvelden. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noken som kan ha med seg treffpunkt frå vålertreffet ? :) har ikkje fått det og vil gjerne ha det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noken som kan ha med seg treffpunkt frå vålertreffet ? :) har ikkje fått det og vil gjerne ha det

 

Om det ikke ligger i hengern (noe jeg vil tro det gjør) så har jeg noen eksemplarer liggende i bilen og kan dele ut. :) Om jeg tar turen.. Kommer på lørdag om jeg er i formen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.