10,5x20 et 45 på en VW T5

Anbefalte innlegg

Har noen erfaringer med 10,5x20 på en VW t5? Samme dim foran og bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Jeg har ikke erfaring med eksakt den dimensjonen på felg du spør etter.

 

Men jeg har hatt 9,5x22" ET 35 rundt hele bilen til sommer bruk tidligere, jeg hadde da 255/30-22 dekk dimensjon på alle hjul. De passet bra på bilen men det ble noe større rulle omkrets en det som skal være, utsendemessing syntes jeg det ble litt mye på T5'en ble for mye pimp i mine øyner. Spesielt behagelig å kjøre på var det heller ikke.

 

På vinteren kjører jeg 8,5x20" ET 35 og har dekk dimensjon 255/35-20" piggfritt, der bruker jeg spcere for å få de lengre ut for utsendes del.

 

Sommer dekkene jeg har i dag er 10x20" fremme og 11x20" bak. ET på disse husker jeg ikke i farten mener det er 38 og 42, men det er originale BMW X6 felger. De sitter som et skudd på T5'en ingen problemer med plass hverken fremme eller bak, så jeg vil tro de felgen du lurer på vil passe veldig bra.

 

jeg kjøre dekk dimensjonen ble derfor 285/30-20 bak og 245/35-20 foran.

 

 

De tåler veldig breie dekk/felg kombinasjoner disse bilene, det som kan bli et tema er at du kanskje må nøye deg med noe dekk strekk for at det skal se fornuftig ut når man kommer opp i 10" brede og mer.

 

Lykke til med felg valg til T5'en : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

 

Takk for svar

 

Har kjøpt felgene i går. Men nå lurer på to ting. Dimensjon er da 20x10,5 ET45 5x114.3

 

Nå har jeg to muligheter enten skal borre om fra 5x114 til 5x120 eller skal bruke adaptorer. Jeg vil gjerne borre om men lettere er å bruke adaptorer men skal passe innpres 30 da? Det tror jeg ikke..

 

også ting er dekkdimensjon som skal jeg bruke..10,5 da må jeg ha 255, 265 eller 275? Tror jeg har 4stk 255 30 20 men tror det blir for lite :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen problem med 10,5x20 et45 på T5 om du ha de små bremsene, har du de store bremsene vil det nok gå på utsiden, men her finnes det nå skjem bue lister som løser det

har selv bestilt 10.5x20 et45 som er for T5

Bak ville jeg ha lagt men et35 eller lavere for at det skal se likt ut som framme men det går ikek på Caravelle eller multivan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diameter på bremsene foran er 340mm tror ikke at det finnes noe enda større.

 

Skal senke den og får se hvordan det blir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken dekkdimensjon skal du ha Martin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Diameter på bremsene foran er 340mm tror ikke at det finnes noe enda større.

 

340mm er de store, ja. Standard på 180hk. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hele prosjekten nærmer seg :)

 

Felgene er klar, men er forsatt usikker hvilke dekkdimensjon skal jeg ha slikt at bilen blir "kjørbart" brede på felgene er 10,5

 

Tenker på 265/35/20 men er forsatt litt usikker, skal senke bilen ikke helt ned men sikkert ganske lav.

 

20" maserati quatroporte felgene :)

 

[ATTACH=CONFIG]214848[/ATTACH]

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.