Helt ny Holset HE211W selges, 3500kr.

Anbefalte innlegg

Selger en helt ny holset he211w pga solgt prosjekte. Turboen er helt ny, kun tat utav esken og sett på!

 

4000 kr + evt frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er den oppdaterte versjonen som er mer "Holsifisert" enn de tidligere HE211W som var veldig mye Mitsubishi deler. Ikke helt ulik Garrett GT2056 bare med sterkere 360° thrust lager samt kompressor og turbin som flower litt bedre.

 

Litt avhengig av hvilken motorstørrelse og drivstoff om turbin eller kompressor blir begrensning men den vil være kapabel til sånn ca disse talla:

 

200hk på 1.9TD

220hk på 1.6TD

260hk på 1.9TDI

280hk på 1.8 turbo (98okt)

290hk 1.6 turbo (98okt)

350hk 1.6 turbo (E85)

350hk på 1.8 turbo (E85)

 

IMG_0147.JPG

 

IMG_0150.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva må til for å få denne til å funke på golfen min?

må vel gjerne lage meg egen manifold med flens og full pakke?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg. Må det modifiseres noe på turboen for at den skal passe 1.9TDI ARL? Må vel sveises på flens på gamle manifolden og downpipen, samt noe modifikasjon på trykkrør?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trur nok det må modes det som modes kan. ny downpipe, t25 flens på manifold, ny olje tur/retur osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilken bil var denne egentlig tenkt til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde tenkt og ha den på en golf mk2 1.6TD :) Men golfen er solgt, og Audi s2 er handlet inn istede.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som trenger turbo? 3500 + frakt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei der.

 

For å montere denne på en 101hk 1,9tdi golf 4...må man da bytte noe innmat i motor for at denne skal funke optimalt?:) Skjønner man må sveise ny manifold eller bytte til en som passer motor og turbo...og kansje oljeretur osv..Men stempler,råder,dysene osv holder OEM?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

pumpe dyse motor? isåfall treng du vnt turbo. dette er wastegate turbo. ang innmat og slikt veit eg ikkje, men google har det meste på lur :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan fint sette på wastegate turbo på PD motor, må bare skrive om software. Ingen begrensning på innmat med den motoen. Du går tom for diesel lenge før det blir farlig for bunndelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk satt lik turbo på min 1,6td her om dagen og det er ein fantastisk fin turbo. På ein 1,9 TDI pd må den jo være perfekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

setter stor pris på svara deres gutta! lærer no nytt hver dag :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vil dette evt. passe på en 1,9 TDI 130 HK da, må mye byttes?

(foruten clutch og svinghjul:p )

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

forsatt pumpe dyse? isåfall mener eg at innmaten skal være ganske lik som 101 hken lenger oppe her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må være litt nevenyttig. nytt wasgate feste må lages også er det alltid noen slanger og trykkrør som må moddes du må og ha adapter for å få Turboen til å passe eksosmanifoil evt kjøpe en manifoil med riktig flens. Downpipe må lages/ lappens sammen med orginal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

130hk har sterkere bunndel og dyser som leverer mer, stopper på ca. 230hk og det tåler bunndelen fint (tester dette stort sett daglig ;))

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde vel gjort seg bra på en R5 TDI også denne?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

han sören her på forumet har jp prosjekt tråd på r5 tdi med en slik :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Søren har den som er hakket større. He221w

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2.5TDI så stopper denne turboen litt før, 220-230hk pga turbinhuset blir litt lite, men hvis det er nok effekt og kjapp spool er det en ønsker så blir dette midt i blinken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OPP IGJEN! :D Må da være noen som trenger turbo? er prisen for stiv?

 

kr 3500 + evt frakt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan blir denne på en afn motor. 1,9 tdi

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.