Fotokurs, banekjøring og utstilling Rudskogen 23-24 august

Anbefalte innlegg

Vi har fått tak i en erfaren fotograf; Henrik Oulie for å lære opp de medlemmene som har lyst til å ta bedre bilder fra treffene våres.

Ta kontakt i sekretariatet på lørdag kl 11:00 og vi legger forholdene til rette best mulig utfra antallet.

 

På lørdag er det fokus på banekjøring og på søndag utstilling.

 

Benytt anledningen til å bli en bedre fotograf :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har fått tak i en erfaren fotograf; Henrik Oulie for å lære opp de medlemmene som har lyst til å ta bedre bilder fra treffene våres.

Ta kontakt i sekretariatet på lørdag kl 11:00 og vi legger forholdene til rette best mulig utfra antallet.

 

På lørdag er det fokus på banekjøring og på søndag utstilling.

 

Benytt anledningen til å bli en bedre fotograf :D

 

Oppmøte sekreteriat kl. 11 lørdag OG søndag, for de som bare er på treffet søndag er det ikke nødvendig å møte lørdag for å være med. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

FII!!! :(

Jeg har lyst å være med på dette, men jeg har turboras for tiden og skal vel skru sammen bilen på lørdag/søndag.. Pokker også..!

 

Men et genialt tiltak, fantastisk rett og slett!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det noen som ble med på dette? Vil gjerne høre hvordan det var :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd jeg ikke så denne før nå :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom tre over 11 på lørdag, og trodde 'haugen' mennesker hadde klart å gå allerede, men det viste seg at Henrik var bittelitt forsinket, så jeg rakk det greit allikevel!

 

Vi ble svimlende tre (3) på kurset, inkludert fotografen.. :P

Etter en kjapp introrunde med sikkerhetsinstruks og fokus (bada-kish!) på blender og lukkertid, fikk vi sneket oss ut på banen på innsiden av langsvingen. Vi tok noen bilder med varierende innstillinger, og fikk litt føling med hva som funker. Jeg synes i hvertfall jeg fikk bedre styring på hva jeg skulle se etter og ikke minst verdifulle tips om hvordan man bør plassere seg for å få best mulig arbeidsforhold for kameraet. Etter en stund begynte det dessverre å regne, så vi trakk oss tilbake under tak. Der pratet vi litt videre om bla. litt bildebehandlingens mysterier og fordelene ved å lagre i RAW-formatet.

 

Bortsett fra at regnet amputerte litt av kurset, synes jeg det var artig og nyttig. Henrik var veldig hyggelig og klarte å forklare ting på en lett forståelig måte. Jeg kan ikke snakke for den andre deltagerens del, men selv syntes jeg det var artig og informativt! Gøy også å se noen av bildene han har tatt og høre hvordan han fikk de fra å være litt 'flate' til å bli så flotte!

 

Håper flere får muligheten til å følge ham en annen gang, men rart ikke flere heiv seg på dette! :)

 

Takk for tiltaket!

 

Jeg fortsatte dagen med å ta masse dårlige bilder, men tar man mange nok, blir noen brukbare. Her er et av Henning i god driv under breisladden!:

HO_small_zps982a275f.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.