Anbefalte innlegg

Hei kan eg bruke epoxy grunning på sandblåst stål for åsså lagre det sånn noen år uten at rusta kommer tilbake eller må eg ha lakk på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakk trenger du vel strengt tatt ikke, men det er jo absolutt det beste.

 

Forøvrig så ville jeg ha brukt syregrunning aller først, deretter grunning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tipset :)noen anbefalinger til bra syregrunning ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøper syregrunning på sprayboks hos BilXtra.

 

Spraybokser koster jo litt, men når man ikke har utstyr for å sprøyte så er det helt greit. Syregrunning skal jo kun legges på i et veldig tynt strøk så det går ikke så mye av den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei kan eg bruke epoxy grunning på sandblåst stål for åsså lagre det sånn noen år uten at rusta kommer tilbake eller må eg ha lakk på?

 

Peis på noe som inneholder mye sink, feks Arcanol.

Beste er jo gammeldags blymønje, men det er ulovlig pga HMS, så da må du kjenne noen gamle båtbyggere elns.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Epoxy skal ikke ha syregrunning under, da kan det gå galt. Sandblåsing og epoxy er meget bra kombinasjon iallefall. Epoxy er helt tett, så det burde gå greit uten lakk oppå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Peis på noe som inneholder mye sink, feks Arcanol.

Beste er jo gammeldags blymønje, men det er ulovlig pga HMS, så da må du kjenne noen gamle båtbyggere elns.

 

Arcanol? Er ikke dette et "bengalakk" lignende produkt da ? Dette må holdes langt unna bil kaross om det er planer om å legge bil lakk over. Kan ikke lakkes over med billakk. Stemmer for å legge epoxy, bare syre kan / vil ruste imellom

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arcanol? Er ikke dette et "bengalakk" lignende produkt da ? Dette må holdes langt unna bil kaross om det er planer om å legge bil lakk over. Kan ikke lakkes over med billakk. Stemmer for å legge epoxy, bare syre kan / vil ruste imellom

 

Er vanlig å bruke på lastebilrammer, han skriver jo ikke akkurat hva det er han skal beskytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe er en bil ,så arcanol utgår nok ja;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Arcanol? Er ikke dette et "bengalakk" lignende produkt da ? Dette må holdes langt unna bil kaross om det er planer om å legge bil lakk over. Kan ikke lakkes over med billakk. Stemmer for å legge epoxy, bare syre kan / vil ruste imellom

 

Bare syregrunning er naturligvis ikke nok.

 

Kommer også an på hva det er, men er det bart stål så behandles det først med syregrunning og deretter med vanlig grunning før det lakkes til slutt. Er det stål som allerede er lakket så trenger man ikke syregrunning.

 

Var vel egentlig det jegskrev i første svaret mitt også ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.