#1 Skrevet September 14, 2014 (endret) Nokon som kan ha ein teori om kofor bilen nøkker når den triller i nedover bakke, men forsvinner ved pådrag og når eg setter den i fri og triller? Drivverk? lmm? Bilen har gått 210tkm og er ein 2005mod Merker ikkje noko spes. til at den ikkje går som den skal. Haster med svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet September 15, 2014 Virker som det er motoren, nokon som har ein teori om ka det kan vere? Kan toppen forårsake dette? Med tanke på reg. Reim havari? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet September 15, 2014 Om reima di har hoppet over en tann vil bilen få stygg gange. Da ville også problemet vært der uavhengig av opp/ned bakke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet September 15, 2014 Var det eg trudde På fredag fekk eg varsel om for lite olje, og bilen har aldri brukt olje før verken ved vanlig eller småhard kjøring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 18, 2014 Ingen innspill?? Vert på berge & co men finner ikkje noko Abs slår inn ved bremsing, kan defekt hjullager frame ha noko å sei? Abs sensorer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 18, 2014 Forsøk først og fremst å rulle i samme nedoverbakke med clutchen inne evt girkassen i fri. Da vet du om det er motor eller om det er drivverk/understell 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet September 18, 2014 Så fort eg trykker inn clutchen forsvinner nykkinga, samme om bilen er i fri Er ein liten klakke lyd frå motoren av og til, den samme lyden kjem om eg rusa motoren opp til 3000rpm og venter til den e nådd ned igjen til 1000rpm etterpå rusinga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet September 18, 2014 Kan jo være en dårlig dyse. Ellers er jo kammen "vanlig" feil på disse om de går med feil olje, men det ville ikke ført til nykking og forbigående problemer. Angående abs som slår inn kan det være sensor eller krans som er defekt. Kan jo prøve å ta sikringen til abs modulen å se om det problemet forsvinner da 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 20, 2014 (endret) Eg tok ut sikring sju og 42 og fekk feilmelding på bremse og handbrekk, abs og esp. Hanbrekk og bremser funka sjølv om det viser feil og problema forsvant Satt i sikring sju igjen og samme feilmeldinger er der Så om feilmeldinga forsvinner når ein tar ut sikring 42(esp) ka vil det sei? Skadelig å kjøre uten den sikringa? Fekk og feil på avgasskontrollsystemet men det er der fortsatt når begge sikringane er på plass?? 😶😶?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet September 22, 2014 01316 abs control module 49-10 - no communications - intermittent Nokon som veit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet September 22, 2014 01316 abs control module49-10 - no communications - intermittent Nokon som veit? Denne feilkoden kommer av at du har startet bilen uten sikringen til ABS-modulen. Sett i sikringen, slett koden og ta en tur for å se om den kommer tilbake. Som nevnt over her kan det være feil på en ABS-føler, krans eller faktisk også hjullager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet September 22, 2014 feilkoden har eg sletta, gjenstår å sjå om den kjem igjen Høgre hjullager frame er defekt og ska skiftast snart, saste på det er der feilen ligger då 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 17, 2014 Hjullageret er ikkje syndaren, mulig ein sensor bak av eit slag lurer berge på. Er det så vanskelig å finne ut om ein abs sensor er gåen? har brukt to dager no: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 17, 2014 Om det er feil på en ABS sensor får du det opp med Vagcom.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Oktober 17, 2014 Er ingen feilkoder, ka andre sensorer er det? høgre bakhjul 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Oktober 17, 2014 Om det er abs og esp lyser samtidig og ingen feil kode så kan det vere hjullager bak som er feilen. Har byttet hjullager på golf bak. da forsvant problemet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Oktober 17, 2014 Svinghjul? Jeg har en A6 med litt slarkete svinghjul og ved normal kjøring er det kun når den bremser på giret at man merker en slags nøkking. Jeg tror ihvertfall at det er det som er problemet med min. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Oktober 20, 2014 Ingen feilkoder/melding og heller ingen varsellampe. No kjem dei med at det kan vere ringen(abskransen)på høgre drivledd bak som er gåent og må skifte heile ytre drivledd Er det ikkje mulig å berre skifte den ringen? Eller er det slik at ein ikkje får kjøpt den delen løst? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Oktober 20, 2014 Har kjøpt flere løse ringer på meca før 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Oktober 21, 2014 Er visst ikkje defekt ring alikavel, så ka dei no har brukt ei veke på er uvisst😮 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 21, 2014 Symptomer er, nøkking når den triller i gir(forsvinner ved pådrag og når den er i fri) Abs slår inn ved bremsing. Nokon forslag til ka som forårsaka dette? Det er ingen feilkoder/meldinger Abs styreenheten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Oktober 23, 2014 Då har det visst seg at det va ringen på ytre drivledd som var årsaka alikavel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...