Agder: HJÆLP!! Trenger hjelp, Vannpumpe VKI er kriterium

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

 

Jeg fikk jo en morsom feil på bilen forrige fredag. Siden da har jeg stått nedi motor rommet time etter time..

 

Dette skjedde:

 

Hentet bilen fra Eu kontroll på Kristiansands Bilverksted, fantes ikke drag i bilen. Jeg bor 1 km fra verkstedet og ville ha bilen hjem for å kikke på dette. Når jeg kom til bakkene opp til Hellemyr ble jeg redd jeg ikke skulle få bilen opp bakkene. Jeg måtte ned i 1 giret for å få trekkraft nok til å komme opp bakken, og da hadde jeg gassen i bunn. Med gassen i bånn, uten belastning tok det 2 - 3 sek å få turtall til å øke fra 1000 rpm til 2000 rpm. Når jeg endelig fikk bilen hjem, hadde den en oljetemperatur på 100 grader, og kjøletemp på 110 grader. Eksosen var så varm at den smeltet 1 (EN!) cm av støtfangeren bak...Åpnet panseret og så det kom røyk ut innimellom..var redd hele pakka skulle ta fyr.

 

Etter en del tlf fram og tilbake, stod jeg igjen med følgende alternativer, vannpumpa, veiva, eller tett kat. Da var kompresjonen sjekket, kammen sjekket, timing sjekket og dissse viste seg å være i orden.

 

Jeg startet med den billige løsningen, og kjøpte ny vannpumpe, termostat og kjøleveske, og igår når alt var montert, så viste det seg at vannpumpa var lekk. Jeg vet jo ikke om vannpumpa er problemet, så derfor er det litt kjedelig å sette denne fast med noe jeg ikke får av igjen..

 

Jeg trenger skruhjelp av noen som kan hjelpe meg å få vannpumpa tett, så jeg kan få prøvt om dette var problemet med bilen. Har hatt sinnsykt med motgang når jeg har skrudd, er drittlei, ingen knoker er hele, og er på vei å gi opp hele dritten..hente ei kanne bensin osv.. Jeg skal også flytte i morgen, og jeg må ha bil i jobben bl.a...Hjelp!! Er det noen som kan hjelpe å få dritten tett, så vi kan få sjekket dette??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.