Rett til å heve kjøp på bil ?

Anbefalte innlegg

Da var saken løst heldigvis..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slike saker er alltid kjipe, synd at du har opplevd dette.

 

Fant dette når jeg googlet litt:

 

Advokatveiledning.no - (direktelink): Bilen har vært alvorlig kollisjonsskadet og/eller kondemnert - hva gjør du?

 

Dersom du har kjøpt en bil og vet at den har vært alvorlig kollisjonsskadet er det ikke mulig å angre seg etterpå og si at du ikke vil ha bilen likevel på grunn av dette. Unntaket vil være i de tilfeller jobben er så dårlig utført at man kan si at bilen er i dårligere stand enn det du hadde grunn til å forvente. Dersom selger visste at bilen har vært utsatt for storskader foreligger det en plikt for selger til å opplyse om disse feilene. Dette gjelder både i henhold til forbrukerkjøpsloven og kjøpsloven. Dersom slike opplysninger ikke gis, og dette kan antas å ha innvirket på kjøpet, foreligger det en mangel i lovens forstand. Juss er imidlertid ikke matematikk og det er vanskelige grensedragninger i disse sakene. Ofte vil for eksempel selger hevde at han opplyste om kollisjonsskadene, mens kjøper nekter for dette. En slik case vil bli løst utifra de alminnelige bevisreglene. I andre tilfeller kan det være uenighet om omfanget av de opplysninger som er gitt. I atter andre tilfeller vil selger hevde at han ikke kjente til skadene eller omfanget selv. Foreligger det svikt i opplysningene mellom selger, og selgeren før der igjen, kan det være muligheter for å gjøre tidligere salgsledd erstatningsansvarlig. Skal du selge en bil som tidligere har vært kollisjonsskadet, bør dette som hovedreglen fremgå av annonsen og/eller kontrakten.

 

Jeg hadde kjørt på med alle kanoner og skyts for å heve kjøpet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er skaden reparert skikkelig er det vel ikke noe stress? ville heller forsøk og fått noen penger tilbake.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 3 mnd garanti på bilen så koster på meg en sjekk på møller for å finne ut om det er mangler ellers som kan vere greit å ha ;-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selger har opplysningsplikt på slikt, noe du igjen har når du skal selge. Som igjen vil påvirke prisen.

Men ja, hvis du får kompensasjon tilsvarende verditapet så er det ikke noe galt i å beholde bilen gitt at den er fikset opp ordentlig.

Er vel merkeverksted som må ha fikset det for at bla rustgarantien skal gjelde.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har uansett 5 år reklamasjon mot de som har utført utbedring av skadene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vart jeg enig med selger ,så da får jeg levere den tilbake :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, godt d ordna seg 😉

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja bilen er nå innlevert der den kom fra : eek : Golf 4-motion er kjøpt i dag : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.