Finnmark: senking av quattro!

Anbefalte innlegg

Hvor mye senking tåler quattro systemet? Eller e d unlimited til man tøtsje bakken?? : rock :

E senka 40/40 nu men kunne gjerne tenkt meg å slengt på 60 sett..

Men har hørt rykter på byen om at d va ikke så bra for drivverket...

Noen som vet helt sikkert?? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ring å spørr ken arne, han vet nok. men som vi vet så e jo han gla i at ting tar borti asfaltn, å da e d jo ikke så nøye m drivverke : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Strømmegutten da : bh :

 

Peis på så lavt du klare , det passe flott på de veian vi har her i byen , og kombinert med din kjørestil så e det hverke drivverk eller styling igjen på bilen , moohhaaaaa :evil:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt RÆTT, d blir aldr for lavt, å hvis drivværke tar borti, ja da kjøre du alt anna enn et VAG produkt.

 

 

MEN når du har quattro skal d ikke gå over 40-40. Det skal være lik senking på dette systemet, men aldri over 40. Kjederli nåkk. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt RÆTT, d blir aldr for lavt, å hvis drivværke tar borti, ja da kjøre du alt anna enn et VAG produkt.

 

 

MEN når du har quattro skal d ikke gå over 40-40. Det skal være lik senking på dette systemet, men aldri over 40. Kjederli nåkk. :rolleye:

Hvorfor skall det være lik senking? Det har jeg aldri hørt før!?

Og hvorfor får du da kjøpt 60-40 senk til Quattro?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt RÆTT, d blir aldr for lavt, å hvis drivværke tar borti, ja da kjøre du alt anna enn et VAG produkt.

 

 

MEN når du har quattro skal d ikke gå over 40-40. Det skal være lik senking på dette systemet, men aldri over 40. Kjederli nåkk. :rolleye:

 

 

Er vell ganske sikker på at denne påstanden ikke er rett. Jeg har hatt 4 stk A4 turbo quattroer og ingen har IKKE vært under 40 mm senk på iallefall. Kan heller ikke se noe teknisk som tilsier at du ikke kan senke til det står fast i asfalten eller dekkene ikke går rundt i skjermene. Heller ikke noe som sier at bilen må være like høy foran og bak, for det er den ikke orginalt heller.

 

Men du skal ikke senke mer en 40mm på orginale dempere siden disse ikke er beregnet for å jobbe på dette området og har noe med innfjær/utfjær å gjøre.

 

Kan være noen som blander litt med dekkslitasje og quattro her. Da skal det ikke være nye og utslitte dekk samtidig på bilen pga rulle omkretsen. Blir forskjellig hastighet på hjulene og dermed forskjellig hastighet på diff h/v og diff foran og bak. Det kan gå riktig galt med girkasse/diff da.

 

SENK TIL DET STÅR FAST.

 

HER ER ET PAR EKSEMPLAR

 

BB-RACING JOSTEIN

?size=small&id=43030

 

BB-RACING ØYSTEIN

?size=small&id=39015

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet :tilber: , for da har jo Møllergruppen helt feil med at en quattro ikke bør senkes mere en 40mm, dette kommer fram etter mye telefoner både til den lokale møller forhandleren og møller skøyen i oslo. Men da er det ett par tullinger som tyderligvis har funnet på dette, for det er jo ikke sant i det hele tatt. Eller kansje det er noen på Audi fabrikken som har funnet opp dette, å da vet de jo ikke hva de prater om! : haha : Hær må det jo folk aom har litt peiling til! : bråk : Syns dere som vet skulle ta en tlf å gi beskjed om at dette ikke stemmer med virkerligheten : klø :

 

Da jeg bestilte til min ble det annbefalt å ikke bestille senkefjærer på 60mm, hos Norsk Bildelsenter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bøyer meg i støvet :tilber: , for da har jo Møllergruppen helt feil med at en quattro ikke bør senkes mere en 40mm, dette kommer fram etter mye telefoner både til den lokale møller forhandleren og møller skøyen i oslo. Men da er det ett par tullinger som tyderligvis har funnet på dette, for det er jo ikke sant i det hele tatt. Eller kansje det er noen på Audi fabrikken som har funnet opp dette, å da vet de jo ikke hva de prater om! : haha : Hær må det jo folk aom har litt peiling til! : bråk : Syns dere som vet skulle ta en tlf å gi beskjed om at dette ikke stemmer med virkerligheten : klø :

 

Da jeg bestilte til min ble det annbefalt å ikke bestille senkefjærer på 60mm, hos Norsk Bildelsenter.

 

Forklar hvorfor! Nå må du skille mellom senkefjærer og gewinder. Husk at jeg tar ikke hensyn til dekkslitasje og understell som tar nedi veien

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Forklar hvorfor! Nå må du skille mellom senkefjærer og gewinder. Husk at jeg tar ikke hensyn til dekkslitasje og understell som tar nedi veien

Du kan ta kotakt med møller skøyen, dæm gir sikkert samme svare som æ fikk!

 

Æ fikk svar på fjærer ikke senkesett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan ta kotakt med møller skøyen, dæm gir sikkert samme svare som æ fikk!

 

Æ fikk svar på fjærer ikke senkesett

 

Beklager Ken Arne men trur du må ta å roe dæ nån hakk her.

 

Du snakker om å skifte fjærer på orginale dempere? eller er det kortere dempere fra f.eks Koni.

 

Syns det e litt leit at du må gå så langt at du må henge ut folk for å få frem svarene dine. Kan godt ringe min gammle verkstemester på Sortland Auto (VW) eller min gammle verkstemester på Møller Skøyen (Audi) eller tidligere kollega og verksteformann på Møller Ryen (VW) eller spørre vår egen verkstemester på Varanger Auto (VW) som æ e sjef før og spørre om æ verkelig ikke har fått med mæ nåka så elementært når jeg tok fagbrevet som bilmekaniker. Kan det hende at du ikke skjønner helt hva det er snakk om her. Det spørres om det er mulig å senke en A4 quattro mer en 40mm uten å ødelegge drivverket. Svaret er JA. Må du skifte dempere JA, er det beste å kjøpe et Gewinder? JA. Altså JA du har feil og skal bøye deg i støvet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Beklager Ken Arne men trur du må ta å roe dæ nån hakk her.

 

Du snakker om å skifte fjærer på orginale dempere? eller er det kortere dempere fra f.eks Koni.

 

Syns det e litt leit at du må gå så langt at du må henge ut folk for å få frem svarene dine. Kan godt ringe min gammle verkstemester på Sortland Auto (VW) eller min gammle verkstemester på Møller Skøyen (Audi) eller tidligere kollega og verksteformann på Møller Ryen (VW) eller spørre vår egen verkstemester på Varanger Auto (VW) som æ e sjef før og spørre om æ verkelig ikke har fått med mæ nåka så elementært når jeg tok fagbrevet som bilmekaniker. Kan det hende at du ikke skjønner helt hva det er snakk om her. Det spørres om det er mulig å senke en A4 quattro mer en 40mm uten å ødelegge drivverket. Svaret er JA. Må du skifte dempere JA, er det beste å kjøpe et Gewinder? JA. Altså JA du har feil og skal bøye deg i støvet :)

 

Hær e d ikke snakk om å hænge ut nån i det hele tatt. Men æ gir de opplysningan videre som æ har fått!

 

Hvis du kan gå opp å se på ka spørsmålet e hær, så e det om det går å sette på 60 fjærer i stedet for 40.

 

En ting skal du ha for dæ Øystein, e d nån som prøve å henge ut folk hær, så e det ikke æ som tar mæ av d! Vi e hær inne for å utvæksle erfaringe, ikke gå inn å drite ut folk.

 

Min kommentar til dæ va ment som ironi, men d fikk du kansje ikke me dæ?

 

Har aldri snakka om gewinder, kun fjærer, for d va d som va spørsmålet!

 

Æ har mange kompisa som har kjøpt justerbart senkesett, helt ned til 80, å det trur æ ikke skulle by på nån problem.

 

Denne saken e avslutta for min del, så æ håpe du har fått de svaran du skulle Christian, å ser bort i fra disse usaklihetan hær!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for hjelpen gutter! Får c kor lav han blir til vi treffes i alta! : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.