Hva trenger jeg til korrigering av lakken på en svart 2012 VW?

Anbefalte innlegg

Hei,

 

har kjøpt en svart 2012 VW Tiguan R-Line.

Ifølge selger var denne behandlet med Ditec lakkbehandling når bilen var ny, og så igjen etter ca 18 mnd (for ca 6 mnd siden)

Jeg synes ikke lakken ser spesielt bra ut da den har mye vaskestriper.

 

Jeg er ikke ute etter utstillingsnivå på lakken, men vil den skal se bra ut.

Kan følgende fungere?

 

Avfetting og vask + clay

CG V34 til fjerning av swirls?

CG V38 til "finish"

CG Jetseal (siden dette blir vinterprep)

Må/bør jeg legge noe over Jetsealen nå til vinteren, eller er denne god nok i seg selv? Til sommeren tenkte jeg å legge en naturlig voks på bilen.

 

Smaken er vel som baken når det gjelder produkter, men jeg trenger å vite hvilken "grade" jeg skal bruke på poleringen. Om det er Scholl, CG eller noe annet er ikke så viktig for meg.

Kan fikse nærbilder av lakk i morgen om det hjelper :)

 

Mvh.:

Alf-Einar Moltubakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

en gjenganger med vw og audi lakk er att den er hard. Kommer ikke bare ann på hvordan polish du har, men også hvordan pads du har til og fjerne vaskeripene med. Uten og vite hvordan pads du har tilgjengelig er det vanskelig og komme med råd bare basert på polish.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei, jeg har tilgang til en ocillerende Krauss maskin, pads kan jeg kjøpe om jeg ikke har de riktige.

 

EDIT: Har tilgang til alle farger CG Hex-Logic.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da hadde jeg kjøpt Scholl S3gold og gul scholl til rubbing, og Scholl S30 med orange scholl til finpolering

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, noen som har erfaringer med CG sin V-serie? Tror det er det han jeg skal låne maskin med har og han ville helst jeg skulle bruke samme type polish på padsene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.