#1 Skrevet November 7, 2014 Hei Har mulig fått trøbbel med ventilløftere og kanskje kamaksel... BPW motor 2.0 tdi audi a4 2007 mod spørsmålet er da, er dette vanskelig å bytte selv? frykte og tror det koster en formue på sulland å få fikset dette.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet November 7, 2014 Byttet kamaksel og løftere på en BPW for litt siden. Gikk smertefritt med hjelp fra haynes og google / youtube. Ligger mye hjelpemidler guider ute 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet November 8, 2014 Hei Har mulig fått trøbbel med ventilløftere og kanskje kamaksel... BPW motor 2.0 tdi audi a4 2007 mod spørsmålet er da, er dette vanskelig å bytte selv? frykte og tror det koster en formue på sulland å få fikset dette.... Hei Sondre:-) Se hær: http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_unit/4-cylinder_tdi_unit_injector_engine_(1.9_ltr.;_2.0_ltr._2-valve)_mechanics/engine_cylinder_head_valve_gear/valve_gear/removing_and_installing_camshaft/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet November 9, 2014 Byttet kamaksel og løftere på en BPW for litt siden. Gikk smertefritt med hjelp fra haynes og google / youtube. Ligger mye hjelpemidler guider ute om jeg tør spørre, er du veldig god til å skru? jeg er liiiivredd for å ødelegge og gjøre ting dyrere enn utgangspunktet!! - - - Updated - - - Hei Sondre:-)Se hær: http://workshop-manuals.com/audi/a4_mk2/power_unit/4-cylinder_tdi_unit_injector_engine_(1.9_ltr.;_2.0_ltr._2-valve)_mechanics/engine_cylinder_head_valve_gear/valve_gear/removing_and_installing_camshaft/ Se der ja, flott guide!! men er livredd for å ødelegge og gjøre ting dyrere... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet November 9, 2014 Er du så redd for å ødelegge noe anbefaler eg verksted. Eg vil påstå eg er en rimelig habil hobbymekaniker, men eg hadde nok ikke gjort denne jobben selv på grunn av eg hadde vært litt usikker og ikke gjort en lik jobb før. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet November 9, 2014 Enig med Lasse. Er selv mekaniker og det er en ganske ok jobb å skifte kamaksel på disse, men vil allikevel ikke anbefale en som er uerfaren å gjøre dette da du driver med ganske vitale komponenter i motoren Jobben koster vell ikke stort mer enn 5000 + deler på verksted og det er det vell verdt på en såpass ny bil? Deler kan du jo skaffe selv fra f.eks ecconor. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet November 9, 2014 aha, skal undersøke pris nå til uka som kommer så får jeg se hva jeg gjør deretter har laget en ny tråd om samme emne under der jeg tror dette problemet egentlig hører heime, beklage at det blir mange tråder av samme emne... er ikke heeelt veteran på forumet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet November 9, 2014 Da er det bedre å få moderator til å flytte tråden din hvis ikke blir det jo bare rot Du har vell fått svar på det du ville? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet November 9, 2014 Da er det bedre å få moderator til å flytte tråden din hvis ikke blir det jo bare rot Du har vell fått svar på det du ville? har igrunn fått svar som har gitt meg en viss pekepinn ja men 145700km.. er ikke det litt veeell tidlig at kammene å ventilløftere blir slitt??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet November 9, 2014 har igrunn fått svar som har gitt meg en viss pekepinn ja men 145700km.. er ikke det litt veeell tidlig at kammene å ventilløftere blir slitt??? Det er ikke uvanlig på PD motorer at det skjer. Lange oljeskiftintervaller + dårlig herding er dårlig oppskrift 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet November 10, 2014 Det er ikke uvanlig på PD motorer at det skjer. Lange oljeskiftintervaller + dårlig herding er dårlig oppskrift Akkuraat ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet November 10, 2014 Fikk totalpris på 32 000kr på Sulland for å bytte kamaksling og ventilløfter....: pisk : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet November 10, 2014 Det høres helt på trynet ut ville tippet rundt 10 000 vis du skaffet delene selv. Hør med ett uavhengig verksted og. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet November 10, 2014 Det høres helt på trynet ut ville tippet rundt 10 000 vis du skaffet delene selv.Hør med ett uavhengig verksted og. ja ble jo sjokket over prisen!! hvor finner jeg gode deler til FORNUFTIGE priser? hørt med City bil her i Tromsø så får høre pris imorgen fra de... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet November 10, 2014 Her får du fine priser eg har pleid og få litt klubbrabatt og så send han en Mail å hør. http://ecconor.com/index.php?route=product/category&path=44 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet November 10, 2014 vet du om det er 1 eller 2 akslinger på min motor? bpw 2.0tdi 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet November 10, 2014 Aha trodde du hadde 1,9 TDI. Bpw er 8v http://www.nordicmotorcenter.se/eshop/audi/a4-04-08/20-tdi-8v-140-hk/article4160.aspx 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet November 10, 2014 Aha trodde du hadde 1,9 TDI. Bpw er 8v http://www.nordicmotorcenter.se/eshop/audi/a4-04-08/20-tdi-8v-140-hk/article4160.aspx Ingen 1,9 tdi her i gården! en ekte 2.0 tdi her fikk spørsmål om det er 1 eller 2 kamakslinger på denne motoren? er dette noe du har peiling på? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet November 10, 2014 8v = 1 kam 16v = 2 kammer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet November 10, 2014 8v = 1 kam16v = 2 kammer Aha da vet man det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet November 12, 2014 Måtte høre med sulland hva arbeid og deler kostet... fikk pris på arb: 14429kr Deler: 14194kr Er det ikke noe som kan kjøpes billigere? Noen som vet hva jeg må bytte når jeg må bytte aksel og løftere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet November 12, 2014 Eg la ut link i siste post forrige side ang deler 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet November 12, 2014 Hehe, har oversett hele linken Fikk tilbud fra City bil her i Tromsø på 14000 totalt tror jeg peise på det!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet November 12, 2014 Spør om møller har prisgaranti 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet November 12, 2014 Var forresten en vanvittig pris. Slår jeg det opp i systemet her på jobb koster det ca 8000 i arbeid. Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler. Står 2,9t for å skifte kamaksel og 1,3t for å sette låsholder i serviceposisjon og tilbake (jobber på Audi) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...