Bytte ventilløftere og kamaksel? 2,0 tdi 2007 mod

Anbefalte innlegg

Spør om møller har prisgaranti :)

 

hva innebærer prisgaranti? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forresten en vanvittig pris. Slår jeg det opp i systemet her på jobb koster det ca 8000 i arbeid. Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler. Står 2,9t for å skifte kamaksel og 1,3t for å sette låsholder i serviceposisjon og tilbake :P (jobber på Audi)

 

ja fikk regelrett sjokk av prisen når jeg fikk den! er jo uaktuelt å betale 30k ut av det blå for en gammel 21 åring! :P

 

hvilke avdeling jobber du på? sted altså.

 

hva mener du med "Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler" ? er det flere typer eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forresten en vanvittig pris. Slår jeg det opp i systemet her på jobb koster det ca 8000 i arbeid. Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler. Står 2,9t for å skifte kamaksel og 1,3t for å sette låsholder i serviceposisjon og tilbake :P (jobber på Audi)

 

fabrikktid eller reel tid?

kan med hjertet på hånda si at INGEN møller/sulland verksted i Norge kommer til å ta så lite som 4timer på denne jobben:)

4 høvdinger...

men som nevnes.. Sulland Tromsø måtte ha trodd dette var en 16V

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fabrikktid eller reel tid?

kan med hjertet på hånda si at INGEN møller/sulland verksted i Norge kommer til å ta så lite som 4timer på denne jobben:)

4 høvdinger...

men som nevnes.. Sulland Tromsø måtte ha trodd dette var en 16V

 

mener jeg hørte at ho ramset opp 8 ventiler når jeg sporte hva prisen innebar, å en haug med bolter, pakning og tettemasse eller nåkka...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hva innebærer prisgaranti? :)

De matcher ofte prisen hvis du har fått det billigere hos et annet verksted

 

ja fikk regelrett sjokk av prisen når jeg fikk den! er jo uaktuelt å betale 30k ut av det blå for en gammel 21 åring! :P

 

hvilke avdeling jobber du på? sted altså.

 

hva mener du med "Tror de må ha blandet med 4 ventiler og 2 ventiler" ? er det flere typer eller?

 

Du får 2,0tdi motoren med både 1 og 2 kammer. Du har 1stk og da er det mye mindre jobb å demontere.

Jobber hos Gumpens Auto Øst i Kristiansand ;)

 

 

fabrikktid eller reel tid?

kan med hjertet på hånda si at INGEN møller/sulland verksted i Norge kommer til å ta så lite som 4timer på denne jobben:)

4 høvdinger...

men som nevnes.. Sulland Tromsø måtte ha trodd dette var en 16V

 

Det er tiden som ligger inne i Elsa systemet og er det vi går etter. Er jo ikke så stor jobb på disse så lenge det er 8v. Ingen problem å utføre på 4 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De matcher ofte prisen hvis du har fått det billigere hos et annet verksted

 

 

 

Du får 2,0tdi motoren med både 1 og 2 kammer. Du har 1stk og da er det mye mindre jobb å demontere.

Jobber hos Gumpens Auto Øst i Kristiansand ;)

 

 

 

 

Det er tiden som ligger inne i Elsa systemet og er det vi går etter. Er jo ikke så stor jobb på disse så lenge det er 8v. Ingen problem å utføre på 4 timer.

 

ahaa ;) men de hadde 1 mnd ventetid, bilen synger nok på siste strofe nå så må nok fort få byttet det :) fikk time neste fredag på City bil så tok no den timen inntil videre ivertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tiden som ligger inne i Elsa systemet og er det vi går etter. Er jo ikke så stor jobb på disse så lenge det er 8v. Ingen problem å utføre på 4 timer.

 

Når man gjør ting flere gang så blir ting enklere. Men blir ikke billigere for kunden uansett.

Tar dere 4t for jobben da? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er tiden som ligger inne i Elsa systemet og er det vi går etter. Er jo ikke så stor jobb på disse så lenge det er 8v. Ingen problem å utføre på 4 timer.

 

Når man gjør ting flere gang så blir ting enklere. Men blir ikke billigere for kunden uansett.

Tar dere 4t for jobben da? :)

 

Vi går alltid etter fabrikktid ja. Den tiden som mekanikeren eventuelt har "til overs" kommer jo han til gode. Skal jo ikke bli straffet for å være effektiv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det må jeg si. 4t for denne jobben utfakturert til kunde er veldig bra:)

Veldig bra service av Gumpen:) rart ikke møller bruker elsa overalt da til utregning av arbeid,fabrikktid. Bør bruke prisgarantien overalt da. Alle kan jo få tilgang på fabrikktider.

Effektivitet skal alltid lønne seg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.