Anbefalte innlegg

Er det noen i lokal laget som har en elefant på lur? (Nei, tenker ikke på den tykkhudede saken med fire bein, men en for å løfte ut motor..)

 

Kunne trenge en slik plutselig..Vær så snill å gi lyd!! Haster..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen i lokal laget som har en elefant på lur? (Nei, tenker ikke på den tykkhudede saken med fire bein, men en for å løfte ut motor..)

 

Kunne trenge en slik plutselig..Vær så snill å gi lyd!! Haster..

 

Har ikke elefant desverre, men kjettingtalje fungerer også...og det har jeg liggende hvis du kan bruke det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keko nevnte forrige dagen at han har en "elefant" eller motorkran som det pleier å kalles.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars-Inge: talje tør jeg ikke satse på..motor skal ut komplett, og inn igjen komplett, så vil helst ha en elefant..

 

PerL: Jeg må høre med Keko om han her en sånn en. KAnskje jeg kan få liv i kjærra igjen. Inviterer da til dugnads skruing når alt av deler er i hus.

 

Selv om ikke alle får plass i motor rommet, så er det jo sossialt også. Håper helga om 14 dager er selve helga..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lars-Inge: talje tør jeg ikke satse på..motor skal ut komplett, og inn igjen komplett, så vil helst ha en elefant..

 

PerL: Jeg må høre med Keko om han her en sånn en. KAnskje jeg kan få liv i kjærra igjen. Inviterer da til dugnads skruing når alt av deler er i hus.

 

Selv om ikke alle får plass i motor rommet, så er det jo sossialt også. Håper helga om 14 dager er selve helga..

 

Ikke noe problem med kjettingtalje heller, det brukte jeg. Når du slipper kjettingen så henger motoren der...den kan alltså justeres med bortimot millimeterpresisjon.

 

Du får si fra...kanskje det passer med utplukking av en GTI-motor der borte...da skal jeg og Per bortover er planen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok..

 

Håper alt er kommet på plass i allefall. Har ingen "innrettning" å henge taljen i, og siden det er ut med en komplett motor og inn med en ny (altså to motorer det er snakk om her..) så bør ting kunne flyttes litt her og der. Tror en elefant vil være enklest sånn sett.

 

Får se om jeg ikke bare tar ut motoren selv, også inn med den nye den helgen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Keko har i garagen mener jeg.... spør han, du får sikkert låne den i noen dager :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gull..får spørre pent.

 

Da gjenstår isåfall bare dugnadsgjengen ;)

 

Enn motorbukk? Er det noen som har det da? Mye mas, men gidder ikke kjøpe bukk og elefant for å gjennomføre ett motorbytte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Billig motorbukk på tema`n ;) kjekt å ha.. hehe, kunne tenkt meg en til :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gidder ikke kjøp en bukk bare for at jeg skal bytte denne ene gangen. Hadde jeg skulle "sette" opp ett verksted, så greit nok.

 

Regner med du er selvskreven gjest når byttet skjer : vinke :

 

Overtok leiligheten idag, så det blir overnattingsparty hos meg, med tilhørende motorbytte :nana:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge trenger du motorbukken?

 

Jeg har en stående og trenger den ikke selv akkurat nå i hvert fall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger ikke bukken riktig enda..tidligst om fjorten dager, og det blir forhåpentligvis ikke lenge den blir i bruk.

 

Nytt problem dukker opp..hvis jeg får lånt en elefant, så har nå skru-ekspertisen fått problemer med å hjelpe til helga om 14 dager. Jeg har aldri hatt inn og ut en motor før, og kunne veldig, veldig trenge litt hjelp. Det skal også ny clutch inn i kassa samt litt annet småkos..

 

Hvis noen vet sikkert de har tid,mulighet osv, så gi en lyd, så prøver jeg å få levert en ferdig motor til meg den helga.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trenger ikke bukken riktig enda..tidligst om fjorten dager, og det blir forhåpentligvis ikke lenge den blir i bruk.

 

Nytt problem dukker opp..hvis jeg får lånt en elefant, så har nå skru-ekspertisen fått problemer med å hjelpe til helga om 14 dager. Jeg har aldri hatt inn og ut en motor før, og kunne veldig, veldig trenge litt hjelp. Det skal også ny clutch inn i kassa samt litt annet småkos..

 

Hvis noen vet sikkert de har tid,mulighet osv, så gi en lyd, så prøver jeg å få levert en ferdig motor til meg den helga.

 

Har litt problemer den helgen pga. litt festing og slikt... :P

 

Kan evt. stikke bort og hjelpe deg i løpet av uke 25...da har jeg ferie og fri hver dag omtrent.

Skal bare en tur til Larvik eller Tønsberg for oppkjøring, men vet ikke hvilken dag det er ennå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å slite litt med tida, skjønner du..

 

Får forhåpentligvis motoren i løpet av de neste fjorten dagene, slik at denne er "klar" til å sette inn i bilen. Skal da ut med den gamle motoren, inn med ny clutch, og litt eksos også på plass med motoren.

 

Når denne er på plass, så skal motoren helst gå, og gå reint. Har etterkontroll på Eu innen slutten av juni : eek : , så det brenner litt nå..

 

Da skal co være ok, nye bremser bak være på plass, komplett ++++++

 

Så det begynner å haste litt. Men det jeg kan gjøre, hvis du har bry, er å kjøpe inn alt av bremsedeler, så bytter vi alt av bremser bak (to skiver, klosser begge sider, abs krans, hjulager og bremserør) og lufter disse. Så løfter vi ut motoren som står i. Så må jeg bare ta monteringen av den nye motoren når denne dukker opp..men da er i allefall den gamle motoren ute, og ting klart til å sette inn den nye....Spørs om jeg ikke må krype til korset og kjøpe en elefant...Keko har "sin" på lån, så det blir litt dumt å låne denne av han igjen..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi burde kunne få til noe da. Jeg kan ringe deg når jeg vet litt mer om når jeg kan...regner med det blir i begynnelsen av uken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ARRRGGHH!

 

Det ser ut til at jeg står uten hjelp likevell..motoren skulle egentlig inn nå til helgen, jeg skal hente denne i morgen og jeg skal montere alt av deler som skal flyttes over, og girkassen skal, (hvis jeg får clutchen) få inn en ny clutch.

 

Jeg er DESPERAT etter hjelp til å bytte clutchen og sette inn den nye motoren. Er det noen som har mulighet til å hjelpe??????????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men ikke før til uken en eller annen gang.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan sikkert være med å hjelpe deg litt jeg hvis du har verktøy og ett sted å stå:) klør i fingrene etter å få skrudd litt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ypperlig!!

 

Bilen står på Hellemyr, motoren i garasjen, bilen på parkeringsplassen. Er meldt deilig vær til helga, og det passer bra med tanke på at vi må skru ute.

 

Motoren kom flyvende i ekspressfart med riskokerekspressen fra stavanger, og landet for ti min siden her oppe. Jeg får ikke tak i clutchen nå til helga, så den må vente, men motor og gammel clutch settes inn som middlertidig løsning, dumt, men sånn må det bli!.

 

Har det meste av verktøy, det eneste som sikkert hadde vært lurt nå, er en Wise Grip liten tang, og en tenningslampe, ellers skal stort sett alt være på plass.

 

Jeg skal i morgen bitti løfte ut motoren, og montere alt som skal på den nye motoren, sånn at det bare er å heise denne på plass, feste kabler og slanger, fylle med veske/olje og fyre opp...*GLEDE SEG*

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok,har ei tenningslampe liggendes nede i kjelleren tror jeg,kan bare ta med denne,tid hadde du tenkt å skru? kan jo eventuelt bare ringe meg på 92810247

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ett par tilbakeslag idag gjør at jeg neppe klarer å få motoren ferdig til å sette inn i morgen, men først på søndag. Passer det dårlig for deg, Geir?

 

Er første gang jeg holder på med slike skumle ting som nå, så det blir litt prøv og feil, og finner sannelig en del galt som ikke er rett også ;)

 

Må ut i morgen å få tak i litt mer verktøy, hente en stol til leiligheten, innom Rune W. for å få tak i litt kabling som var kjørt på dunken hos meg, samt sentreringsverktøy til clutchen..Men, hvis jeg da har litt flaks, så får jeg klar ledningene som er gått skeis, og sentrert clutchen, samt montert denne ferdig i løpet av tidlig ettermiddag i morgen. Da skal kassa og innsuget settes på, så er motoren klar..

 

Er på 901 79 006..

 

Ringes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi (les: Per og meg) skal til Kristianby for å plukke ut en motor på mandag. Gi beskjed hvis du trenger litt hjelp så ser vi hva vi rekker.

 

Hvis du ikke har nummeret mitt så send meg en PM eller e-post.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Lars-Inge.

 

Jeg har ikke nr ditt, men mitt står jo oppi tråden her, send meg en SMS så er vi igang. Har tatt meg fri på mandag for å ha litt slingringsmonn hvis ikke alt gikk som det skulle på søndag, men det er i allefall dagen jeg og Geir skal heise inn motoren, så da håper jeg vi får ting igang på søndagen..

 

Kan sikkert jeg hjelpe dere i stede ;-)

 

Med mindre dere vil ha en liten bremsejobb..må nemmlig bytte alt av bremse bak på bilen i løpet av neste uke også.. :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nummeret ditt fra før jeg så... ;)

 

Ringer på mandag når vi er bortover så ser vi hvem som hjelper hvem med hva...eller noe slikt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.