Alcantara... Hvor får en kjøpt sånt?

Anbefalte innlegg

Driver og skal lage istand en "bilspill-konsoll" hjemme, og kunne tenkt meg å trekke opp deler av denne i alcantara "lær/stoff" noen som vet hvor jeg kan få tak i noe sånt? og eventuellt hva det vil koste for 1 m2 ca??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Salmakere har slikt. Søk litt på f.eks gulesider.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og alcantara er vel det samme som semsket skinn, så da skulle vel ikke være så vanskelig å få tak i?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara har vel en helt annen slitestyrke enn vanlig semsket skinn.. Lurer også på om alcantara er en type microfiber, og dermed ikke "skinn" men noe syntetisk... (er ikke sikker på det der da..)

 

Har ringt rundt til MANGE salmakere nå, men ingen som skaffer sånt...

 

Alle tips mottas med takk.. eventuellt firma i utlandet som fikser sånt er også aktuelle...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alcantara er dyrt og vistnok vanskelig å få tak i... vanlig mikrofiber er derimot veldig overkommelig i pris

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...

 

Du som driver og trekker opp stoler Tord.. du har ikke kontakter du da, som kan hjelpe meg å skaffe til veie no sånt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer også på om alcantara er en type microfiber, og dermed ikke "skinn" men noe syntetisk... (er ikke sikker på det der da..)

 

Det stemmer det, alcantara er syntetisk og ikke skinn.

 

Jeg søkte ganske enkelt på alcantara på gule sider og kom frem til en møbeltapetserer i Oslo som har alcantara i utvalget.

 

http://www.puffen.net/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forsøkt å få tak i "puffen" men får ikke noe svar...

 

men har funnet diverse i Italia da.. men men.. får se om jeg får noe svar på mail derifra..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan kjøpe Alcantara i møbelforretninger... vet Ekornes har denne... men er dyrt ja... kan bestille metervis... bredde er vel 150cm...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...

Sindre.. jobba ikkje faren te Helen på Ekornes?

Du pu.. deg til nokken meter med Alcantara for meg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jau...

 

har du nokke som skal matche? en sofa f.eks? vet du nokken møbelprodusenta som selger med slikt stoff du vil ha?

 

i så tilfelle kan ho sjekke med nokken på den fabrikken om de kan årdnes vettu...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm...

 

Du som driver og trekker opp stoler Tord.. du har ikke kontakter du da, som kan hjelpe meg å skaffe til veie no sånt?

 

Er ikke akkurat jeg som trekker om stoler men en jeg kjenner her... Og det er pga det han har sagt jeg sier at det er dyrt og relativt vanskelig å få tak i. Hadde tenkt å trekke om Recaroene mine i skinn og Alcantara men det ville blitt adskillig dyrere enn kun skinn sa han...

 

Er ikke så veldig mange salonger og slikt som blir levert i Alcantara, sannsynligvis pga priser, men vet bl.a. endel lenestoler fåes i Alcantara. MEN også endel kontorstoler fåes med alcantara så kanskje Sterling kan selge deg noe, kom akkurat på at jeg tror Slettevoll har noen møbler i Alcantara, og de holder vell til "oppe der"?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du er ute etter Alcantara..

 

Jeg bor i Sykkylven og her har vi blant annet Ekornes og Formfin. Jeg hadde tenkt å trekke om dette i min gamle bil (Opel Astra F). Har noen prøver, både fra Formfin og Ekornes, det finnes i alle mulige farger.

Dette selges metervis og en bredde på 120cm. Jeg trekte om en sub og en kasse til forsterker, meget fint å arbeide med.

Mener jeg betalte ca 200 pr løpemeter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaha? vet du om de har noen fargeprøver på nett?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg såg så vidt inne på hjemmesidene.. Er desverre ikke så lett å finne noe sånt.

Men det er også ulike kvalitetstyper.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har fått tak i?

 

som evnt kan fortelle meg hvor dette kan skaffes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare så det er sakt alcantara og microfiber er IKKE det samme. Ja det ser "likt" ut, men slitestyrken er ikke det samme. Alcantara er vel det kraftigeste på markede til møbelproduksjon. Pris er også veldig forskjell.

 

Leit/søk heller på microfiber, enklere å skaffe.

 

Hvor mye er det snakk om? kan se på jobb i morgen om det ligger noen rester der. Jeg tror vi har et stoff som ligner....farge?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, var nu en venn av meg som skulle ha til 2 bilseter, han hadde fått en til å gjøre det, men han visst ikke kor han kunne skaffe alcantra.

va snakk om blå alcantra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tja, var nu en venn av meg som skulle ha til 2 bilseter, han hadde fått en til å gjøre det, men han visst ikke kor han kunne skaffe alcantra.

va snakk om blå alcantra.

 

 

Anders Fleisher har.... gå inn på http://www.autod.no eller ring 41203250

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har undersøkt litt på jobb i dag.... Vi hadde noen rester....

 

Skaffer også, men vet ikke prisen....

 

Det vi har er utrolig slitesterkt og tåler vasking i maskin...

 

Om ikke jeg tar helt feil nå blir alcantare kun laget på EN fabrikk i Italia og det er derfor det er så dyrt.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt ny mansjett rundt girspaken. Har du noen mørkegrå rester å selge billig? Har mørkegrå alcantara seter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skulle hatt ny mansjett rundt girspaken. Har du noen mørkegrå rester å selge billig? Har mørkegrå alcantara seter.

 

Ja, det her jeg....

 

Skal se hvor mye som var igjen....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant ett firma i Sverige som selger 998,- pr. løpmeter 1,40x1,0m

 

http://www.topntrim.nu/

 

EDIT: :rolleye: Sorry så det litt seint at det ikke var alcantara, men hvis det er bedre å mere slitesterkt enn alcantara så: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener jeg betalte ca 200 pr løpemeter.

200 pr meter? Dette kan du skaffe mer av eller? Det var jo knallpris.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser det kommer opp flere ganger at alcantara er så slitesterkt...Hadde delskinn/alcantara i ny 02' a4. Dette ble nuppete og tydelig slitt på nesten hele sitteputa på førersetet etter 3 år og 80.000km: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.