Audi S2 girkasse fra 3B (5-trinns) ønskes kjøpt

Anbefalte innlegg

Noen som har en OK 5-trinns S2 kasse å selge til en OK pris? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 stk 6 trinns om du ikke finner 5 trinns, en fra s6 plus og en fra s4 v8. Begge med oljekjøling og litt forskjellig utveksling. Plus kassa er vel noe tetter gir og lavere toppfart

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei kasse fra s2 3b uten senterdiff. Er i valdres da så blir eit stykke unna. 99771915

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2 stk 6 trinns om du ikke finner 5 trinns, en fra s6 plus og en fra s4 v8. Begge med oljekjøling og litt forskjellig utveksling. Plus kassa er vel noe tetter gir og lavere toppfart

 

Takk for tilbudet Geir, men trenger 01A type kasse her for et kasse eksperiment til A4 isbilen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kasse fra 7a motor

 

Er S2 jeg trenger i utgangspunktet, men mulig jeg kan ha bruk for en 7A kasse også hvis det er fra en Coupe Q? Pris i så fall?

 

- - - Updated - - -

 

Har ei kasse fra s2 3b uten senterdiff. Er i valdres da så blir eit stykke unna. 99771915

 

Pris? Evt inkl frakt til Trondheim?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000kr? Må nok hentes da jeg ikke har mulighet til å få sendt den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 7a og 3b kassene samme greia da ?

Må sjekke opp om den kan leveres til trondheim eventuelt

får den sikkert for 1000 kr om den ikke er blitt kasta

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke 7a og 3b kassene samme greia da ?

Må sjekke opp om den kan leveres til trondheim eventuelt

får den sikkert for 1000 kr om den ikke er blitt kasta

 

Forskjellige utvekslinger på girene på 7A og 3B.

 

Har du girkassekoden på den?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2000kr? Må nok hentes da jeg ikke har mulighet til å få sendt den.

 

OK. Får lete litt og se om noen har ei kasse som er litt nærmere, evt har mulighet til å sende.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har muligens ei kasse jeg og fra 100q 01a veit ikke koden med er 4:11

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har muligens ei kasse jeg og fra 100q 01a veit ikke koden med er 4:11

 

Må ha koden i så fall for å se på girutvekslingene. Skal mikse sammen drev fra to forskjellige girkasser for å få tettere utveksling på 2. , 3. og 4. gir :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ha koden i så fall for å se på girutvekslingene. Skal mikse sammen drev fra to forskjellige girkasser for å få tettere utveksling på 2. , 3. og 4. gir :)

 

Er det ikke lettere å trimme bilen litt da ? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente det var arv lr no . Mulig den er blitt kasta også , kjenning av meg som har den .

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en CAB kasse roger. du finner den i rundt 92 mod 100 q så finner du den i etka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente det var arv lr no . Mulig den er blitt kasta også , kjenning av meg som har den .

 

ARV er S2 så da er det av interesse :) Kan du sjekke om den fortsatt finnes og dobbeltsjekke kode?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke lettere å trimme bilen litt da ? : smil :

 

Både vanskeligere og ikke minst dyrere :) Lett at man havner "i kjelleren" med bare 1781cm3 og lange sprang i girkassen. Trimmer du mye så blir registeret ofte kortere og gjør problemet verre. Unntaket er vel å bygge om til mekaniske kammer og heve turtallsgrensen for å skape et lengre register, men satser på å prøve litt girkasse triks og fiks i stedet for å se om det hjelper.

 

Har en litt større turbo som vi fikk med da vi kjøpte A4'n så har planer om å prøve denne sammen med konvertering til E85 og se om vi kan få litt mere trykk i den lille 4'ern sånn for sikkerhets skyld :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en CAB kasse roger. du finner den i rundt 92 mod 100 q så finner du den i etka

 

Dessverre feil utvekslinger i denne. Hadde det vært AXM fra Audi 100 så hadde det vært en mulighet da denne har lavere 3. og 4. gir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var asz

 

7A fra Coupe ja. Hvor i landet befinner kassen seg? Mulighet for frakt til Trondheim evt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei kortstega kasse fra 80q comp.

 

Speeds: 5

Code:AXN

Ratio:4.556

 

Gears:

 

1. 3.545

2. 2.105

3. 1.3

4. 0.943

5. 0.789

R. 3.5

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Molde , ska høre om eigeren av den har noe mulighet , hva betaler du ferdig frakta da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener det sto 012 på originalkassa på min S2 3b. Er vel ikke så sikkert at det er så mange slike fungerende girkasser igjen Roger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kasse tilgjengelig jeg Roger :) ifra s2 coupe 3b

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ei kortstega kasse fra 80q comp.

 

Speeds: 5

Code:AXN

Ratio:4.556

 

Gears:

 

1. 3.545

2. 2.105

3. 1.3

4. 0.943

5. 0.789

R. 3.5

 

 

Er dessverre ikke så tettsteget denne selv om 4.55 utvekslinga gav lav utveksling i forhold.

Har du bakdiffen fra samme bilen også? Ikke så lett å finne 4.55 differ. Er vel bare Comp og noen 1.8 / 2.0 8V quattroer som hadde den.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.