Trondheim: førerkort beslaglagt.

Anbefalte innlegg

i natt ca kl 0430 ble jeg og en kompis stoppet av en sivil politibil bil med videokamera, like etter okstad bakken (på tur mot melhus). Vi kjørte hver vår bil og "lekte oss" på en vei fri for biler.. vel, oss to og en bil kan vi vel si. hehe. hvertfall så ble førerkortene beslaglagt på stedet! vi ble jo video filmet, målt snitt og bildemåling. tror bevisene er ganske klare egentlig. hastighetene var sånn at det ikke var noen politi sak lengre, men "en sak rettsvesenet" som han så fint sa. jaja.. vi får se hvordan dette ender : do :

 

Audien blir vel lagt ut for salg om ikke alt for lenge. noen som vil ha?? hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : fredag og lørdag er ikke den beste tida i uka for å bedrive sånn kjøring kansje : dum : ! .. men men! :P dere får glede dere til dere får tilbake kortet å kan kjøre audi igjen da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Huff da, fryktelig kipt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

huff da... skykkelig kjipt d da... men sånn går det når man skal drive på slik... : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt? Tja.. Jeg kjører ofte over fartsgrensen selv, men holder meg under "miste lappen"-grensa. Det som blir for dumt her er at du skriver selv at dere var ute og lekte dere. Da hjelper det ikke mye at veien var "tom for biler" som du skriver.

 

Man høster som man sår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

subarun som stoppet dere elr?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så dere ikke bilen bak dere? Eller var han for langt unna? Skrudd av lyset?

Hvilken sivilbil var det? Forøvrig har jeg sett to subaruer, både en sølv (haha den tok en pirattaxi på fredag) og en mørkeblå (om jeg husker riktig).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okstadbakken er livsfarlig på kveld/natt hele uka.. er ikke få førerkort som har gått heden der... Det er vel hovedsaklig en Sølv Impreza og en Blå impreza politiet bruker til dette formålet..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde bare de kunne konsentrere seg om en bil om gangen jeg? Hvor fort ble dere målt til i gjennomsnittsfart? Utrolig kjipt å bli tatt sånn...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

trodde bare de kunne konsentrere seg om en bil om gangen jeg? Hvor fort ble dere målt til i gjennomsnittsfart? Utrolig kjipt å bli tatt sånn...

 

Kjipt og bli tatt sånn...!!!

 

De ber jo nærmest om å bli tatt...og vel fortjent synes jeg. Offentlig vei er ikke laget for leking.

Det har vi baner for.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De MÅ ha separate målinger på hver enkelt av bilene iaffal.. Hvis ikke er det bare å krangle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt å svare på her gitt. Ser for det første at å bruke ordet "leke" var dumt. Vi lekte oss ikke akkurat ikke da. Jeg har nettopp fått fiksa Audien min etter mye små plag, så vi fant ut at Okstabakken kl 0430 burde være en grei plass og prøvekjøre litt. Men det var det tydeligvis ikke.

 

Sier ikke noe på at vi ble tatt jeg, var nok vel fortjent. For all del. Men grise kjøring var det ikke.

 

Bilen som stoppet oss var en sølv grå Volvo V40 stasjonsvogn. 2002 mod.

Han sto og ventet ved på kjøringen fra omkjøringsveien.

Kameraet i den bilen har en bilde teller som teller 25 bilder i sek, og ut ifra det kan de beregne snitt hastigeten mellom 2punkter ganske så nøyaktig på begge bilene. Pluss at de legger inn en feil margin.

 

Kan vel si at farten var for min del var såpass høy at jeg må belage meg på noen dager med palle spikring etterhvert. : pisk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt å svare på her gitt. Ser for det første at å bruke ordet "leke" var dumt. Vi lekte oss ikke akkurat ikke da. Jeg har nettopp fått fiksa Audien min etter mye små plag, så vi fant ut at Okstabakken kl 0430 burde være en grei plass og prøvekjøre litt. Men det var det tydeligvis ikke.

 

Sier ikke noe på at vi ble tatt jeg, var nok vel fortjent. For all del. Men grise kjøring var det ikke.

 

Bilen som stoppet oss var en sølv grå Volvo V40 stasjonsvogn. 2002 mod.

Han sto og ventet ved på kjøringen fra omkjøringsveien.

Kameraet i den bilen har en bilde teller som teller 25 bilder i sek, og ut ifra det kan de beregne snitt hastigeten mellom 2punkter ganske så nøyaktig på begge bilene. Pluss at de legger inn en feil margin.

 

Kan vel si at farten var for min del var såpass høy at jeg må belage meg på noen dager med palle spikring etterhvert. : pisk :

 

Tør jeg spørre hvor høy? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare spør du, men ikke for vent et klart svar. Vel, det kommer sikkert på trykk i Avisa etterhvert vil jeg tro. Rart om det ikke skulle stå under politi loggen i morgen.

 

Saken er at den jeg ble målt så ble det 70 sone. Ble målt fra 70sone skiltet. Hadde da slakket av slik at farten var på tur ned.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

til ditt møte med Kriminalomsorgen. Kan ikke si at jeg synes synd på dere nei.... Men vær glad over at du sitter her og skriver, og ikke suger mat gjennom en slange på St. Olav

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mista lappen selv i okstadbakken i 210 og synes faktisk ikke det er noen farlig fart i okstadbakken med klar bane! 4 felts vei skal det gå bra!

Men må legge om stilen når du får igjen lappen da! så slipper du det igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg har skrevet tidligere så synes jeg ikke synd på verken meg selv eller han andre, og skrev heller ikke dette innlegget for å få medlidenhet her inne da jeg er mer enn innforstått med at lover er brutt og vi får som fortjent.

 

 

Emil:hvor lenge var du uten førerkort etter at du bel stoppet i 210 i okstadbakken? og hva ble straffen? min fart var ikke så høy som det, men var over dobbelt så fort som fartsgrensen tilsa.

 

noen her som vet grensen for å sitte inne? 136 km/t i 80 sonen?

 

og jada. lærer av mine feil jeg også : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg hadde flaks for det var speedometer måling og politibilen kjørte 180 på speedon å klarte ikke følge meg lengre! så når jeg ble stoppa pga at jeg ikke viste de fulgte etter meg innrømte jeg ca 135 km/t å da klikka de, men i retten var dommeren trivelig og ga etter for min forklaring siden jeg var bilmekanikker lerling. og satte til og med ned til 129 km/t for da slipper man fengsel så grensen er 129 km/t :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt å svare på her gitt. Ser for det første at å bruke ordet "leke" var dumt. Vi lekte oss ikke akkurat ikke da. Jeg har nettopp fått fiksa Audien min etter mye små plag, så vi fant ut at Okstabakken kl 0430 burde være en grei plass og prøvekjøre litt. Men det var det tydeligvis ikke.

 

Sier ikke noe på at vi ble tatt jeg, var nok vel fortjent. For all del. Men grise kjøring var det ikke.

 

Bilen som stoppet oss var en sølv grå Volvo V40 stasjonsvogn. 2002 mod.

Han sto og ventet ved på kjøringen fra omkjøringsveien.

 

Er man med på leken... osv......

 

Det som er fint å tenke på i denne saken er at vi bor i en by som er så trygg at det er ingen problemer med ressurser i politiet. Alle saker oppklares, ingen henlegges etter bevisets stilling pga manglende bevilninger/personell og så for å bruke opp budsjettet setter de et par karer på nattevakt langs den mest trafikkfarlige veien vi har her i distriktet(den hvor alle politibilene kjører ut og ruller langt ut på jordene...) : rolleyes: rolleyes: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som kommer med kommertarer som "vel fortjent" og "synes ikke synd på dere". Det hadde vel vært bedre om dere hadde holdt skadefryden for dere selv? Her sitter det en bil entusiast som ikke får holdt på med hobbyen sin på ganske mange måneder og må forandre livet sitt ganske så mye. Han har jo fått en smekk på pungen nå, og trenger vel ikke at dere gnir det inn på denne måten.

Og hvis man skal vente med å teste bilen til det er muligheter for banekjøring vil jo de fleste bilprosjektene her i landet ta ganske så lang tid. Er jo ikke flust med baner som holder oppe for gatebilkjøring flere ganger i uka akkurat... Og en firefeltsvei midt på natta er jo ikke akkurat livsfarlig å kjøre litt over grensa heller.

Jeg prøver ikke å si at han ikke har gjort noe galt, loven er jo enkel å tolke den. Men det er jo ikke noe vits i å gjøre det verre enn det er.

 

Så neste gang holder det vel med at dere tenker inni dere "Haha. der fikk han som han fortjente", le litt ondskapsfullt inne dere og gå videre til neste tråd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støtter innlegget til Øyvind!

 

Men vær glad over at du sitter her og skriver, og ikke suger mat gjennom en slange på St. Olav

 

Og dette er jo ganske så usakelig da.....!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til dere som..

 

Det er overhodet det jeg ikke tenker. Jeg har selv mine svin på skogen, men de er begrensede og ligger 2-3år tilbake i tid. For 1 år siden fikk jeg muligheten til å herje litt på en bane, absolutt å anbefale.

 

Det jeg reagerte på var bruken av ordet leking på en offentlig vei i Trøndelag hvor det normalt sett er mye trafikk. Og når det innebær to biler blir jeg ikke mindre skeptisk. Jeg ser jo i ettertid at Endre tar det som en mann og ikke prøver å unnskylde seg slik som 90% gjør. Jeg er mer glad for at ingen andre ble skadd, at han ikke ble skadd, og at han kan bruke tiden frem til han får igjen lappen på å pønske ut nye ting å gjøre med bilen sin. :) I tillegg kan han stille enda sterkere som entusiast når han får lappen tilbake igjen. Dersom han hadde kjørt av veien er det ikke sikkert han kunne gjort det samme. En kamerat av meg i en Sierra kjørte av veien ett eller annet sted rundt TrHeim for noen år siden i 180km/t. Jeg trenger vel ikke si at han lå noen uker på sykehus.. Har ellers og en lang liste med folk jeg kjenner, familie og skolekamerater som alle har blitt skadd på en eller annen måte i trafikken. Ofte pga testkjøring som gikk på skogen. Det er ikke like gøy når en av kameratene dine forteller at han ikke greier å stå og pisse lenger.

 

Og starter du en tråd med et førsteinnlegg som Endre, så ber du jo om å få kommentarer. Da vil du få kommentarer fra de som syns testkjøring hører hjemme på bane, og de som gjerne kjører gris hvor og når det skulle være som bare syns synd på stakkaren. Ønsker du ikke kommentarer, ikke del det med andre på et "åpent" forum.

 

Endre: Lånke er ikke langt unna, og der får du testet i fred. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endre: Lånke er ikke langt unna, og der får du testet i fred. : ja :

 

Problemet er bare at det er vanskelig å "teste" noe særlig der over 100km/t. Dessuten må man følge ganske godt med på når det er åpent der, og man må kanskje være den eneste med sitt bilmerke. Det koster jo også litt.

 

Når man diskuterer fartsgrenser og moral, så tviler jeg på at de som sier det var vel fortjent aldri har kjørt over fartsgrensen selv. Fartsgrensene er satt opp for folk flest, tilpasset mengden trafikk, og følges også på vinteren og under dårlige forhold (uten at folk blir stoppet og bøtelagt fordi de ikke tilpasser farten etter forholdene). Så direkte uforsvarlig trenger det ikke å være å bryte fartsgrensene, når det er tørt, ingen andre biler og fri sikt. Det er forskjell å kjøre 180 i en gammel sierra og en nyere tysk autobahnracer. Det er også forskjell på nettopp å ha fått lappen, og hatt den i noen år. Det er også forskjell på å kjøre 130 og 190, og jeg skal være enig i at sistnevnte ikke er forsvarlig. En liten punktering er nok til å forandre livet til sjåføren og flere.

 

Jeg er forsåvidt enig at folk også ikke trenger å komme med ubegrunnede utsagn som "det var fortjent" osv. Den som ikke har syndet kan kaste den første steinen eller noe sånt var det ikke?

 

Husk også at det er mange forskjellige tolkninger av "å leke seg", "teste" og "å råkjøre"... Den som får en en forholdsvis liten fartsbot (ehh det finnes ikke i Norge, jeg mener en bot for relativt liten fartsovertredelse), så blir man jo kalt råkjører av media.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen her som vet grensen for å sitte inne? 136 km/t i 80 sonen?

 

En kompis av meg ble målt til rundt 140 i 80-sonen ved leistad, på motorveien. Han fikk rundt 8-9 mnd uten lappen og så tror jeg det var 14 dager på verdal for å snekre litt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.