Trondheim: førerkort beslaglagt.

Anbefalte innlegg

Fikk telefon fra politiet i dag. skal inn til avhør i morgen. etter som jeg ville ha betenkningstid, skrev jeg derfor ikke under på noe der og da. kommer vel ikke så mye fornuftig ut av dette avhøret, annet enn at jeg innrømmer forseelsen og tar straffen jeg får.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk telefon fra politiet i dag. skal inn til avhør i morgen. etter som jeg ville ha betenkningstid, skrev jeg derfor ikke under på noe der og da. kommer vel ikke så mye fornuftig ut av dette avhøret, annet enn at jeg innrømmer forseelsen og tar straffen jeg får.

 

Ikke innrøm noe som helst utover det de har bevis for - det lønner seg faktisk ikke i Norge å spille på lag med politiet, selv om de gir inntrykk av det.

 

Du får ikke straff etter et avhør, kommer ikke saken inn for en domstol? Husk også at det kan være formildende omstendighet at det var fri sikt, bra lys, tørr vei og ingen biler!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Finn ut hvor grensen for førerkortbeslag går (tror det er 136 i 80-sone) og innrøm 130-135. Av og til kan standhaftighet føre til noe, andre ganger ikke, men man har ingenting å tape :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra 70 og oppover er det 35 over..

 

altså lappen ryker på 116 i 80'n

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt feil i det forrige innlegget mitt. Tenkte på grensen for å slippe og spikre paller.....

 

Men kanskje like greit å kun innrømme rett under beslaggrensen og se hva som skjer? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er bare at det er vanskelig å "teste" noe særlig der over 100km/t. Dessuten må man følge ganske godt med på når det er åpent der, og man må kanskje være den eneste med sitt bilmerke. Det koster jo også litt.

 

Tror jeg betalte 300 for morroa. Corren min hadde jo ikke mer enn 160hk men den gikk fint over 100 på Lånke ;) Ikke var det problemer med å følge med heller.

 

I værste fall kan Endre kjøre seg en tur til ACR på sommertreff, eller nedover til Våler. Poenget mitt er iaffal at det ikke er problem å finne sikre plasser en kan teste.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ble anmeldt for å ha kjørt i 143 i 70 sonen. hvis jeg ikke god tar dette blir det vel rettsak av det? har jeg noe å tape på det å innrømme 130-135km/t? må jeg selvbetale saksomkostningene? eller hvordan fungerer dette? er jo jeg som ble anmeldt. : klø :

 

vel..grensen for å sitte inne for ovetredelse av fart i 70 sonen er vel lavere enn i 80sonen. tviler egentlig på at jeg har noe å hente på å nekte, da de har såpass gode bevis. video med bildeteller. holder vel i massevis. tenker det er like greit å legge kortene på bordet å innrømme det jeg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva skal til for å skjerpe seg egentlig? Jeg tar meg selv konstant i å ligge altfor mye over fartsgrensa etter jeg fikk meg bil med litt futt i, og synes det er vanskelig å begrense seg. Samtidig sitter en liten engel på skuldra og sier "begrens deg" hele tiden.

Ser med en gang at jeg kommer til å få problemer med kjøring i Norge med tanke på at jeg hver dag kjører i 110 (les: 140) sone her i Sverige på vei til jobb. Hva man skulle gi for litt selvdisiplin. :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig nok snakket jeg med en kamerat om dette igår. Og når vi tenkte oss om har vi egentlig kjørt hardest med bilene med minst motor. Litt rart egentlig.. Jeg går og drømmer om 2.2 20v igjen, men føler ikke for å kjøre hardt fordi. Liker draget under forbikjøringer og aksen, men trenger ikke kjøre så fort fordi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pussig nok snakket jeg med en kamerat om dette igår. Og når vi tenkte oss om har vi egentlig kjørt hardest med bilene med minst motor. Litt rart egentlig.. Jeg går og drømmer om 2.2 20v igjen, men føler ikke for å kjøre hardt fordi. Liker draget under forbikjøringer og aksen, men trenger ikke kjøre så fort fordi.

 

ja dette er et kjent syndrom til meg også! drar på mye med min s2 men lite høyhastighetskjøring og hard kjøring i svinger, men med tidligere biler har det vert helt omvandt, dette kommer vel av at man ikke får noen følelse av akselerasjon og må da heller kjenne farten :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kjipe greier.. men sjølgjort er jo vellgjort ;)

 

har vært i samme situasjon sjøl :P hehe.. 167km/t med purken i hellan, å på video :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mistet lappen 18.mai for 4år siden i Okstadbakken, kappkjørte med en "kompis", ble målt i gjennomsnitt, fra siemenskrysset og til toppen av bakken.. ca 2.4km mener jeg strekningen var. ble iallefall målt av en sykkelpurk som låg laaangt bak, snittfarta ble 146.17km/t ..

 

Mistet lappen for 23mnd og 19 dager pallespikring, var lerling i denne perioden, så slapp faktisk bot!! :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være verdt å ta en prat med en advokat som har spesialisert seg på slike saker. De finnes det en del av etterhvert, ring rundt til advokatkontorene og hør med dem. I og med at dere er to stykker kan dere dele litt på kostnadene.

 

Politiet gjør stadig vekk saksbehandlingsfeil, rutinefeil osv. I tillegg kan politiadvokat og aktor i saken gjøre bommerter osv osv som en proffesjonell advokat er flinkere til å finne ut av enn folk som er ukjent i denne jungelen.

 

Rettssak blir det uansett når det er snakk om slike overskridelser og da kan man vel få slik bistand i tilknytning til saken uansett, men finn en du kan koble inn så tidlig som mulig. Det er ikke sikkert du blir frikjent med en god advokat, men sjangsen er stor for at han kan bidra til å holde inndragelsestiden eller overskridelsen til et minimum.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne tråden er 2 år gammel........ : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: haha : Datoene stemte jo så bra på de første innleggene.... året derimot...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe... litt oppadtering.. fikk 2 år od 2mnd uten kort. og 24 dager baklås og slå..

 

meeen snaart kan jeg sette meg bakrattet igjen! Audien er dog solgt. og en Renault 19 16v står og venter.. hehe.. skjærer sikkert i ørene hos de fleste her nå.. hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.