Anbefalte innlegg

Min første post på forumet. Meldte meg inn i dag, etter å ha surfet litt rundt på sidene en stund. Masse flott info her!

 

Jeg har et enkelt spørsmål (tror jeg). Hvilke pærer passer til mine bi xenon lykter, Passat 2011 bil? Skal nå forsøke å bytte pærer da lyset ikke er bedre i min gamle Touran med halogen pærer. Siden dette er dyre saker (Philips D3S X-tremeVision), vil jeg være sikker.

 

Bilen: BD 73266

I servicehefte står det: 3C / VW PASSAT VARIANT HLBMT (365 41x) 1.6 TDI.

 

Philips pærevelger: D3S

Osram pærevelger: D3S

VW Møller Romerike: D1S

Diverse websider som selger bildeler: D1S / D3S

 

Har kikket under panseret, men som alle vet, er det ikke lett å bare kikke på selve pærene. Men jeg fant delenummeret på lykta, som jeg tror bekrefter at det er D3S:

2015-01-03 13.39.48s.jpg

 

Slik ser lykta ut:

IMG_1274.jpg

 

 

Da er det vel D3S?

 

Kent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3s ifølge ETKA :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står jo D3S på lykta. Pærene ser like ut, men forskjellen ligger i driftsspenningen. D1x og D2x er 85 volt, mens D3x og D4x er 42 volt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

står D3c på lappen din ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror du må justere brilla Frank. Det står D3S. Men xenon-pærer med C på slutten er "universalpærer" som skal kunne brukes som erstatning for både S (linselykt) og R (reflektorlykt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

selvsagt står det D3S.... brilla er justert ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange takk for svarene. Jeg var også ganske sikker på at VW på Romerike tok feil, og at når det står D3S på lappen med delenummeret for lykta, er det pæra de sikter til. Da blir det å bestille nye pærer. Litt synd det ikke var D1S, virker som det er flere valgmuligheter. Får vel være en trøst at de er fri for kvikksølv...

 

Kent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

D3S er vel også kun 25w?

Edit D5S som er 25w..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da blir det å bestille nye pærer.

 

Kjøp kvalitetspærer (Osram, Philips etc) på Ebay. Du vil bli overrasket over prisforskjellen i forhold til norske butikker som forlanger både blod og tårer og et par månedslønner for dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bestemte meg for Philips D3S X-tremeVision. Fant disse på tysk eBay hos en vel renommert selger, til halve prisen. Ende billigere i Asia, men etter å ha lest rundt på diverse forum etc, tør jeg ikke satse på det. Alt for mye juks og fanteri.

 

Lyset på bilen er ikke akkurat imponerende. Håper det er pærene, og ikke noe annet som er vanskeligere å korrigere. Bilen har hatt xenon som kjørelys, som "coming home" lys, så de har fått kjørt seg. Har fått slått av det viktigste med VCDS og kabel, slik at xenon ikke tenner for alt mulig. Led DRL for duge før det blir mørkt. Eneste jeg har igjen er å kode at xenon lyset ikke slår seg på før det blir mørkt med bryteren i Auto. Skal teste dette litt mer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.