-07 A4 B7 3.0tdi med 232hk DPF motor

Anbefalte innlegg

Trenger noen tips fra gutta boys med tid på denne motoren/modellen. Hva skal jeg se etter ved kjøp?

 

På forhånd takk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Deilig motor og hvertfall i den bilen :) Hvor langt har den gått? Chippet etc? Vanligste feil er innsugsmanifoldspjeld x2, gasspjeld har vært trøblete på noen v6ere. Dyreste er vell hvis det skulle skje noe med kjede. Har vært noe kødd med strammerene til toppene, men også noen der kjede har strekt seg. Da snakker vi gjerne km stand 200k ++. Når bilen har gått såpass er det ikke dumt å tenke på tannreima til dieselpumpa også. Men dette er vell ingenting for en dreven skruer som deg selv ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på 3 forskjellige. En fra 06 med 204hk motor og to fra 07 med 232hk motor. Km mellom 150-200k. Alle er svarte med s- line pakke og nav. En har også takluke. Ingen er chippet og har max 3 eiere. Jeg har lest at man kan lytte til kjede ved oppstart etter rasling hvis det er slitent. Når byttet man kjedestrammer eller kjede på disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ser på 3 forskjellige. En fra 06 med 204hk motor og to fra 07 med 232hk motor. Km mellom 150-200k. Alle er svarte med s- line pakke og nav. En har også takluke. Ingen er chippet og har max 3 eiere. Jeg har lest at man kan lytte til kjede ved oppstart etter rasling hvis det er slitent. Når byttet man kjedestrammer eller kjede på disse?

 

Hadde gått for 07mod uten å blunke :) Takluke er også deilig! Du hører det ved oppstart ja. Enten rasling eller klikkelyd fra strammerene.

Er veldig opp og ned. Langt ifra alle som får problem med kjede i det hele tatt, men man får forvarsle før det blir nødvendig å skifte. Dama sin har gått 130 000 ca og der sliter vi litt med strammerene...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den med soltak har 200k km.... men bare 2 eiere og full service hos Audi. Får forsøke å lytte til motoren når de starter den kald.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Ser ikke akkurat morsomt ut å bytte kjeder på denne børsa

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Praktisk å ha skjedet bak :P må vel helst ut med motoren då for bytte?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ut med motor eller bare girkasse? Blir nærvøs av slike tråder som dette. Min har gått 103000.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må man ut med motor eller bare girkasse? Blir nærvøs av slike tråder som dette. Min har gått 103000.

 

Er lettest å ta ut komplett hvis man har utstyr til det :P På noen biler så kan man nok komme til hvis man fjerner girkassa. Normalt så tar vi både motor og girkasse for så å dele det på arbeidsbordet. Men da snakker vi utstyr til noen lapper x)

 

- - - Updated - - -

 

Må man ut med motor eller bare girkasse? Blir nærvøs av slike tråder som dette. Min har gått 103000.

 

Men ikke bli nervøs :) Bare skift olje ofte etcetc

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gått på longlife til nå😨 blir ikke det fremover.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere biler som har kjørt over 300 000 uten problemer :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan slitasjen måles via måleblokker slik som på feks 3,2 vr6 i passat osv

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.