Le Bug Show-Spa Francorchamps

Anbefalte innlegg

Ikke på bobletreff, men har kjørt på bana! Helt rått!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke på bobletreff, men har kjørt på bana! Helt rått!

 

Fikk hotell i nærheten av La Source,men Eau Roug er jo konge da,ihvertfall på tv;)

 

BDf6t.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk bane! Er kjøring der 4 og 5 mai i år :D

 

_JPG1873.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ehh,driver å planlegger reiseruten.Vi skal ikke kjøre ferge,men kjøre via Sverige og Danmark (roadtrip) Finnes det da noe kart på nett hvor man kan plotte inn Shell-stasjoner(har firma-kort) på streknngen Oslo-Sverige-Danmark-Tyskland-Belgia? Fant ikke/fikk ikke til dette på google maps...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tenker at du allerede har adressene til stasjonene? Det er latterlig godt skilta nedover, og du får vite flere mil på forhånd hvilke stasjoner som kommer. Og Shell er det masse av. Spa ligger bare noen få mil inn i Belgia, nesten uansett hvor du kommer fra. Tenker du å kjøre "strake vegen" ned, via Köln og Aachen eller legger du en svipptur nedom Nürburgring også? :D Bare 10-12 mil fra ringen til Spa. :D

 

Edit: Det kribler etter en tur selv....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører strake veien.Hadde egentlig tenkt å innom CSP i Hamburg og Paruzzi men det blir det ikke tid til,ei heller Nürburgring.

Er Rødbye-Puttgarden det beste alternativet eller?

Men greit å vite at det er greit skiltet da.☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører strake veien.Hadde egentlig tenkt å innom CSP i Hamburg og Paruzzi men det blir det ikke tid til,ei heller Nürburgring.

Er Rødbye-Puttgarden det beste alternativet eller?

Men greit å vite at det er greit skiltet da.☺

 

OK! Hadde seriøst prøvd å presse inn en liten tur til Nürburg. ;)

 

Jeg syns det er fint Rødbye-Puttgarden, men fergen er blitt litt dyr. 60-70 euro for en enkelttur er det fort. Hadde vurdert ferge én vei og om Kolding en annen.. For å få litt variasjon kanskje. Fergen går hver halvtime og det meste jeg har ventet der trur jeg var én time. Har kommet der på natten noen ganger, og da er det rett om bord. Greit å få nullet ut litt både før og etter autobahn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK! Hadde seriøst prøvd å presse inn en liten tur til Nürburg. ;)

 

Jeg syns det er fint Rødbye-Puttgarden, men fergen er blitt litt dyr. 60-70 euro for en enkelttur er det fort. Hadde vurdert ferge én vei og om Kolding en annen.. For å få litt variasjon kanskje. Fergen går hver halvtime og det meste jeg har ventet der trur jeg var én time. Har kommet der på natten noen ganger, og da er det rett om bord. Greit å få nullet ut litt både før og etter autobahn.

 

Sikkert greit med ferge;for å få litt hvile og avkobling.

Drar vel torsdag 30.juli;tidlig om morgenen og fliser på nedover.

Vi er 2 som skal bytte på å kjøre.

Nürburgring blir nok egen tur senere,føler man må ha bra med tid på Ringen.

Men takk for nyttig info Ronny☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig mtp hvile.. Har kjørt i et strekk til og fra ringen noen ganger, og man er ingen god sjåfør etter 150 mil nesten non stop.

 

Kunne sikkert kjørt Kiel-ferga også? Da er man jo helt klar ved ankomst DDR! Litt treig danna balja, men den har noen fasiliteter som E6 ikke har.

 

Bare si fra, Ingar! Plutselig kommer jeg på noe, og da poster jeg det her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Konge,bare post i vei.

Tenkte også Kiel-ferga,men sjekket priser;to personer+bil en vei= 2600.- Dvs over 5000 laken tur/retur.De kan vi heller bruke på "slalåm-brus"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har forholdsvis god kontroll på tiden man skal bruke der nede, så er Kielfergen helt ok. Personlig syns jeg det er litt pes å måtte ha et låst tidspunkt du må være tilbake i Kiel. Ned er det jo helt greit.

 

Når det gjelder prisen så er den du nevner ved bestilling nå.. Vent til mai/juni så er den det dobbelte omtrent. :D

 

Personlig hadde jeg nok tatt bilen til Larvik, hurtigbåt til Danmark og kjørt ned. Hjem hadde jeg tatt Puttgarden og Sverige, for å gjøre en roadtrip av det. ;) Da får man prøvd det meste på kort tid.

 

DSCN3013.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har forholdsvis god kontroll på tiden man skal bruke der nede, så er Kielfergen helt ok. Personlig syns jeg det er litt pes å måtte ha et låst tidspunkt du må være tilbake i Kiel. Ned er det jo helt greit.

 

Når det gjelder prisen så er den du nevner ved bestilling nå.. Vent til mai/juni så er den det dobbelte omtrent. :D

 

Personlig hadde jeg nok tatt bilen til Larvik, hurtigbåt til Danmark og kjørt ned. Hjem hadde jeg tatt Puttgarden og Sverige, for å gjøre en roadtrip av det. ;) Da får man prøvd det meste på kort tid.

 

Kjørte hurtigbåten med ColorLine for noen år siden,betalte et par laken hver vei da å.Men løsningen blir å ta ut litt ferie,kjøre nedover å ta Kiel-ferja oppat.Regner med både hue og bein er slitne etter ei helg med billig Stella Artois:p:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis man har forholdsvis god kontroll på tiden man skal bruke der nede, så er Kielfergen helt ok. Personlig syns jeg det er litt pes å måtte ha et låst tidspunkt du må være tilbake i Kiel. Ned er det jo helt greit.

 

Når det gjelder prisen så er den du nevner ved bestilling nå.. Vent til mai/juni så er den det dobbelte omtrent. :D

 

Personlig hadde jeg nok tatt bilen til Larvik, hurtigbåt til Danmark og kjørt ned. Hjem hadde jeg tatt Puttgarden og Sverige, for å gjøre en roadtrip av det. ;) Da får man prøvd det meste på kort tid.

 

DSCN3013.jpg

 

Nice cruise-fart det der.Hva slags kjerre er det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice cruise-fart det der.Hva slags kjerre er det?

 

VW Golf 5 GTI. Gikk tungt over 220ish, men etter litt overbevisning så toppet den 240 på meteret :D Er man heldig med tid på døgnet og riktig dag samt fri fart, så føles det helt naturlig å ligge i 200. Spesielt med en litt god bil.

 

Men nå er det ikke dét du skal på tur til SPA tenker jeg? :D

 

Ang Hotel de la Source; det ser heeelt ok ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drømmetur! :)

Vi kjører til København 'stadig vekk', og tar alltid broen over Øresund, selv om Helsingborg/Helsingør er både raskere og billigere.. :P Vei er best!

Håper på et bra referat, Ingar!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal knipse flittig og komme med tur-referat (i sensurert utgave)både på vei ned-på treffet-og retur Norge. Blir "Ingar-the road-movie"☺

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.