skal kjøpe poleringsmaskin. hvilke?

Anbefalte innlegg

Hvilke poleringsmaskin burde jeg kjøpe? Har polert bil en god del, men vet ikke hvilke maskin som er lett og jobbe med og en til en ok pris. Noen som har noe erfaring?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det og litt ann på om du skal polere bare for deg selv eller om du skal ta på deg jobb for andre. Jeg har selv en rupes roterende, en Flex DA og låner en krauss DA. Eneste grunn til att jeg har 2 DA maskiner her er att Flex'n min ikke er like "snill" med alle typer lakk pga tvungen rotasjon hvilket krauss ikke har. Jeg har også brukt Rupes DA en hel del og kommer nok til å ende opp med en slik en selv etterhvert.

 

En annen ting er hvor mye penger har du tenkt bruke på maskin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rupes er et veldig bra valg, utrolig god å jobbe med og et akseptabelt resultat om man er veldig erfaren eller nybegynner.

Har selv en Rupes 15, og vil nok utvide med en mini til våren. De nye UHS pads og middel er også å anbefale. (Støver minimalt) :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har og Rupes 15 og veldig godt fornøyd. God for både nybegynner og proff. Men de koster jo litt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det også nevnes at det ofte er tilbud på disse maskinene. Regner med at de dukker opp igjen utover våren :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke andre steder selger de disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha litt is i magen, Bilnerden har de ofte på tilbud også. Da koster deluxe kitet ca 4300-4400,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Krauss S8 er også et godt alternativ, hvis du ønsker en meget god, men litt gunstigere maskin - samme teknologien bare mindre utslag.

 

Ta gjerne kontakt om du ønsker en god pris på en maskin fra Rupes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du ikke har tenkt til å investere i en Rupes Mini, så ville jeg definitivt gått for Rupes Duetto i steden for Rupes Bigfoot 15.

 

Denne har et litt mindre utslag noe som gjør at det er lettere å komme til på trangere plasser samtidig som du trygt kan våtslipe med den.

 

Ta gjerne kontakt med meg om du ønsker en god pris på en av Rupes sine maskiner eller hvis du lurer på noe.

 

Vh

 

Per Humlen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her... Vurderer å kjøpe en Rupes duetto maskin utover til bruk på bil og båt...Ny i maskinpolieringsgamet,kan man evt bruke Autoglym produkter til maskinpolering?

Send gjerne pm med et godt tilbud :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slenger meg på her... Vurderer å kjøpe en Rupes duetto maskin utover til bruk på bil og båt...Ny i maskinpolieringsgamet,kan man evt bruke Autoglym produkter til maskinpolering?

Send gjerne pm med et godt tilbud :P

 

Hvis du polerer mye store båter, så ville jeg heller gått for en Rupes Bigfoot 15 eller Rupes Bigfoot 21. Går det mye i bil så er Rupes Duetto det beste valget da, den har mindre utslag og vil komme til på selv trange steder.

 

Jeg vil absolutt anbefale at du bruker Rupes sine produkter til Rupes sine maskiner da de er skreddersydd for hverandre.

 

Vh

 

Per Humlen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du polerer mye store båter, så ville jeg heller gått for en Rupes Bigfoot 15 eller Rupes Bigfoot 21. Går det mye i bil så er Rupes Duetto det beste valget da, den har mindre utslag og vil komme til på selv trange steder.

 

Jeg vil absolutt anbefale at du bruker Rupes sine produkter til Rupes sine maskiner da de er skreddersydd for hverandre.

 

Vh

 

Per Humlen

 

Blir mest å polere å prøve å få vekk noen vaske riper på bil. Tenkte også å teste den på på egen båt,typ 17" Askeladden,som er blitt noe matt over fenderlist..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kjøpt meg rupes duetto. Lurer på om det blir for grovt og polere med den gule puta? Det er lite vaskeriper på bilen.

Jeg har gul blå og grønn padd, med gult og blått poleringsmiddel. Kan jeg bruke det blå poleringsmidlet på den grønne padden feks?

Og kan jeg bruke noe annet poleringsmiddel på disse paddene? Er det ett bra poleringsmiddel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pad og poleringsmiddel kan du mikse og matche akkurat som du vil. :)

 

En gyllen regel når man polerer en bil man ikke vet hvordan lakken er på er å alltid begynne med en mild kombinasjon og gå grovere hvis nødvendig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anbefaler en tur innom Detailersclub.no før du setter i gang. Der får du vite alt du trenger. ;)

Lykke til og kos deg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på...

Etter å ha rensa lakken,hvilken voks anbefales da? Er det greit å bruke feks autoglym sin?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kun har vaskeriper så ville jeg gått for gult poleringsmiddel på gul poleringspute.

 

Du kan kombinere alle poleringsmiddlene fra Rupes med de forskjellige putene fra Rupes.

 

Du kan selvfølgelig bruke poleringsmiddel fra andre leverandører på disse putene, men resultat vil variere.

 

Ja, Rupes har både bra poleringsmiddel og puter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Autoglym HD er en helt ok voks med god holdbarhet, men den er noe vanskelig å jobbe med.

 

Jeg ville heller gått for Zymöl Carbon eller Zymöl Creame da disse er lettere å jobbe med og vil gi et bedre resultat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du kun har vaskeriper så ville jeg gått for gult poleringsmiddel på gul poleringspute.

 

Du kan kombinere alle poleringsmiddlene fra Rupes med de forskjellige putene fra Rupes.

 

Du kan selvfølgelig bruke poleringsmiddel fra andre leverandører på disse putene, men resultat vil variere.

 

Ja, Rupes har både bra poleringsmiddel og puter.

 

Takker så mye for svar! Kommer til å gå for en Rupes Duetto.

Fått pm fra deg,så kommer tilbake om ikke så lenge!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.