#1 Skrevet Januar 21, 2015 Hei dere, Lenge siden forrige post - fint å være tilbake på forumet for både råd og inspirasjon! Kjøpte meg en 2011 A3 for litt under et år siden, og har vært svært fornøyd med bilen. Har dog i det sist lagt merke til en svak klunking når jeg kjører over fartshumper. Jeg tenker at det muligens er et eksosfeste eller lignende som ligger litt løst, men har ikke hatt sjanse til å undersøke noe nærmere enda. Noen som har erfaringer ifht hva jeg bør se etter? Andre ting som kan være litt løst, f.eks. i hjulopphenget? Mvh. Tor-Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Januar 21, 2015 Hadde det samme. Da var det stab staget som var løst. Bare etterstramme boltene så ble problemet borte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Januar 22, 2015 Holder også en fing på stagene fra fjærbein til stabstag foran som har løsnet litt. Etterstram begge sider begge ender så forsvinner det nok. Alternativt er en gåen og de er lette å bytte selv. Jekk opp bilen på begge sider før du løsner så står de ikke i spenn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Januar 25, 2015 Dere tenker på boltene på toppen av fjærbeinet, altså i motorrommet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Januar 25, 2015 De snakker nok om de tynne stagene som ofte kalles kyllingbein. Disse er under bilen og er festet i stabstaget og demperen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Januar 26, 2015 Jeg tror det er som de over sier. Enten lenkearmer/lenkestag, eller foringene på stab.staget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Januar 26, 2015 Det som omtales som link her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Januar 26, 2015 Ah! Takk for god illustrasjon - forsøker denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Februar 25, 2015 Glemt å oppdatere denne, fasit var en knekket fjær i opphenget. Går på garanti. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...