#1 Skrevet Mars 18, 2015 Skal nå ha bilen noe lavere, og dropper coilovers da det blir noe stivt. Har sett for meg 30-40mm, og da faller jeg på senkefjærer. Valget står nå mellom Eibach og H&R, hvor Eibach senker 30/30 og H&R senker 40/40. Fjørene jeg står imellom er disse, og tar gjerne imot pros/cons for begge om noen av dere har erfaringer å dele. Eibach: http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/passat-3c/eibach-pro-kit_1 H&R: http://koolart.no/h-r-senkefjaerer-til-vw-passat-18594.html Fjørene skal brukes på 8,5x19 av følgene under 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 18, 2015 Hvordan er det med Passat og "usymetrisk" senkesett? Ref, er det 50/35mm sett å oppdrive fra Eibach eller H&R som gir samme inntrykk av hjulbuene foran og bak? Er jo kvalitet begge deler, om ikke litt mer sportslig fra H&R. Google litt og se hvordan det blir er mitt tips. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 18, 2015 Dette kan jeg ingenting om. Vil det se mer riktig ut om jeg senker forskjellig foran og bak? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 19, 2015 Ser man på hjulbuene foran og bak, er det på endel biler høyere bue foran for å gi bedre klaring for kompresjon og sving. Når man da senker er det endel som ønsker at hjulenes posisjon kontra hjulbuene skal se noenlunde likt ut. Derav f.eks. 50/35 senkesett som jeg satt på min Polo - litt stivere enn det typiske 30 eller 40mm settet, men helt greit året rundt dette også (demperes alder og tilstand har og litt å si, sånn vurdert opp mot forventet levetid på de du allerede har eller om du skal vurdere nytt). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 19, 2015 Nå skal det også nevnes at når ett fjærsett er oppgitt til for eksempel 40/40, så er det ganske ofte at dette ikke er realiteten. Skal du ha noe som angir lavere enn 40/40, så bør man jo også vurdere demperbytte, og kan nesten like greit kjøpe ett OK justerbart til samme pris. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...