Anbefalte innlegg

Skal nå ha bilen noe lavere, og dropper coilovers da det blir noe stivt.

 

Har sett for meg 30-40mm, og da faller jeg på senkefjærer.

 

Valget står nå mellom Eibach og H&R, hvor Eibach senker 30/30 og H&R senker 40/40.

 

Fjørene jeg står imellom er disse, og tar gjerne imot pros/cons for begge om noen av dere har erfaringer å dele.

 

Eibach: http://www.partsandretards.no/understell/senkefjaerer/vw/passat-3c/eibach-pro-kit_1

 

H&R: http://koolart.no/h-r-senkefjaerer-til-vw-passat-18594.html

 

Fjørene skal brukes på 8,5x19 av følgene under :)a37e4335b1cbd374c879cddf68cdac8b.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med Passat og "usymetrisk" senkesett?

Ref, er det 50/35mm sett å oppdrive fra Eibach eller H&R som gir samme inntrykk av hjulbuene foran og bak?

 

Er jo kvalitet begge deler, om ikke litt mer sportslig fra H&R.

 

Google litt og se hvordan det blir er mitt tips. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette kan jeg ingenting om. Vil det se mer riktig ut om jeg senker forskjellig foran og bak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser man på hjulbuene foran og bak, er det på endel biler høyere bue foran for å gi bedre klaring for kompresjon og sving. Når man da senker er det endel som ønsker at hjulenes posisjon kontra hjulbuene skal se noenlunde likt ut. Derav f.eks. 50/35 senkesett som jeg satt på min Polo - litt stivere enn det typiske 30 eller 40mm settet, men helt greit året rundt dette også (demperes alder og tilstand har og litt å si, sånn vurdert opp mot forventet levetid på de du allerede har eller om du skal vurdere nytt).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå skal det også nevnes at når ett fjærsett er oppgitt til for eksempel 40/40, så er det ganske ofte at dette ikke er realiteten. Skal du ha noe som angir lavere enn 40/40, så bør man jo også vurdere demperbytte, og kan nesten like greit kjøpe ett OK justerbart til samme pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.