Er det noen som sveiser alu i vestfold?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal bytte ut innsugsslangen til turbo og lmm. Men er mer int i alu fra turbo til lmm og lurer på om noen kan lage dette billigere enn 034 motorsport som skal ha 225 dollar + frakt noe jeg syns er litt stiff pris. Men har man ikke utstyr så må man vel som regel finne seg i prisene dem gir.

 

 

Er en på forumet som har et eksempel på det jeg er ute etter:

[ATTACH=CONFIG]224889[/ATTACH]

 

Om noen kunne lagd dette billigere hadde det vært helt supert! ( forventer ikke at det skal være mye billigere men alt hjelper!)

 

Mvh Lars-Erik

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skaffer deg råemner og lager/tilpasser dette har jeg en kar i Horten som fikser dette kjapt og rimelig. Forsåvidt mange andre vil også si ja til en slik jobb om det bare skal sveises sammen, kontra lage alt for deg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du skaffer deg råemner og lager/tilpasser dette har jeg en kar i Horten som fikser dette kjapt og rimelig. Forsåvidt mange andre vil også si ja til en slik jobb om det bare skal sveises sammen, kontra lage alt for deg

 

Takk for svar Chris William! Jeg skal se hva jeg har av alu rør liggende. Eventuelt kjøpe et par 90graders bøyer og tilpasse.

Det som jeg ikke får til er jo som du sier og sveise det sammen. Borre hull til ånding, sveise en stubb der og en til N75.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt alu-plugger på ebay i div.str, ment for å tette. Slike kjøpte jeg når jeg skulle lage til mitt, borret opp "pluggene" i senter og pusset med sandpapir.

 

Luft til toppen av resirk/dump og ref.luft til N75 kan du kjøpe vanlige luftnipler (også på ebay evt)

Borre og gjenge opp og skru i niplene med locktite på gjengene

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får kjøpt alu-plugger på ebay i div.str, ment for å tette. Slike kjøpte jeg når jeg skulle lage til mitt, borret opp "pluggene" i senter og pusset med sandpapir.

 

Luft til toppen av resirk/dump og ref.luft til N75 kan du kjøpe vanlige luftnipler (også på ebay evt)

Borre og gjenge opp og skru i niplene med locktite på gjengene

 

Jeg kjører uten resirk nå så den kommer jeg ikke til og lage noe tilgang til. Men da er det jo egentlig ikke så vanskelig om jeg kjøper nippler og borrer hull selv. Den til N75 er vel bare en helt standard luftnippel med samme størrelse som vakuumslangene i motorrommet. Har dem ikke dette på biltema også?

Eneste jeg må finne ut størrelse på da er den til toppen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det har de kanskje.

Den til toppen er veivhusventilasjon, sikker på du ikke skal bygge om til catchtank istedet, slik st du slipper oljesølet i rørgater og inni intercooleren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo det har de kanskje.

Den til toppen er veivhusventilasjon, sikker på du ikke skal bygge om til catchtank istedet, slik st du slipper oljesølet i rørgater og inni intercooleren?

 

Ja den til veivhusventilasjonen. Skal stikke og måle litt nå og se hvor stor nippel jeg må ha da.

Det var planen ja med catchtank. Men det hadde jeg ikke tenkt til og gjøre enda. På gamle bilen min kjørte jeg den slangen bare rett i friluft. ;-P Satt og lurte på hvor den skulle plasseres også.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

034 har et illustrasjonsbilde for inspirasjon på sitt kit

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå fant jeg faktisk en som skulle selge et 034 cold air intake kit! fikk det til litt penere pris så da ordner det seg!:)

Men ellers takk for all hjelp Chris William!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, ses vi på Torsdag i Tønsberg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare hyggelig, ses vi på Torsdag i Tønsberg?

 

Skal prøve og ta turen ut til tønsberg ja, må bare ordne barnevakt:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.