Anbefalte innlegg

Vurderer å få meg en 1'er Golf igjen, gjerne GTI, dersom den "rette" bilen dukker opp.

 

Bør være i rimelig god stand. Ikke noe "100% restaureringsprosjekt" da jeg ikke er av den aller mest tekniske. Jeg er mer detailer, og ønsker meg en å kose meg med, la den stå trygt i garasje og tas ut på go'værs dager. Noe forfall regner jeg med, men ikke mer enn at jeg kan ta det selv, evt. drøye å gjøre noe med det, og heller sette den bort for total restaurering senere.

 

Titter på Finn, svenske og danske sider, finner ikke så mange alternativer. De i Tyskland føler jeg er i overkant dyre.

 

Noen som vet om noen, eller om noen som vurderer å selge til en entusiast, må dere gi meg beskjed! Bilen vil få den aller beste behandlingen og pleie, av en som vet å ta vare på det en har:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok dagene for billige mk1 GTI'er er over alle hauger. Det er bare å bite det i seg, skal du ha en god orginalbil uten å måtte jobbe med den, må du bla opp ;)

Prosjekter finnes enda billig å få tak i. Enn så lenge....

 

Men lykke til :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for det. Har gått lenge og vurdert nå, og fikk endelig aksept hjemme i går, uten at hun skjønner prioriteringen. Det vil hun aldri, men du skal se ei kone og to guttunger som kommer til å digge å kjøre (sitte på) den i go'værsdager :)

 

Har ikke satt noe budsjett på dette enda, men at de har steget i pris er jeg klar over, som tidligere eier av både MK1 og MK2 GTI :) Det må ikke være GTI heller, kan gjerne være en '79 1.5 L for meg :) Men, det bør være et snev av fornuft i det hele :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vurderer å importere, da markedet her i Norge ikke er så enormt. Siden det er veteran tilkommer mva, ellers er det 100% bruksfradrag ser jeg. Men, er det andre omkostninger enn registreringsavgiften og mva som tilkommer?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vrakpant

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min står her forsatt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min står her forsatt :)

 

ja, har itte motor eller interiør så. Sett den sammen med original fangerne, så skal jeg vurdere et bud :):)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg bilen er funnet gitt!! :)

 

Men, jeg henter den med henger, og da kommer spørsmålet om jeg kan hente med bilen min, en A4 Allroad 177 hk Q. Har en lukket bilhenger jeg får låne, veier ca 800 kg. Golfen veier vel rundt der den også, eller??

 

Her er hidden:

Bilen min har egenvekt på 1650 kg

Tillatt totalvekt 2170 kg

tillatt tilhengervekt er 1600 kg

 

Jeg må da kunne kjøre hengeren som kommer på ca 1600 kg totalt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er avtale gjort og bil hentes lørdag!!:)

 

1983 Golf 1.6, 75 hk. Helt original, ikke vinterkjørt, originale låsebolter fra '83, original kassettspiller som eier tok med fra den forrige Golfen han hadde da han kjøpte denne, osv osv. Og selvfølgelig rød!!:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.