: bh : HJELP!!! audi a6 4f starter ikke etter motorbytte..

Anbefalte innlegg

Hei, jeg var så uheldig for en tid tilbake å skjærte onkel sin a6 2.0 tdi 2006 mod, fant ut at den beste løsningen var å bytte hele motoren, den har BLB motorkode originalt, men siden disse er kjent for å stryke med pga oljepumpe problemer så var det vanskelig å få tak i, fant en BRE som de også ble levert med, og etter mye mye sjekking fant jeg ut av at denne ville gå i bilen, eneste forskjell var driften på oljepumpa. denne fikk nytt register og sjekket oljepumpa, så ble den satt inn, satt inn de gamle pumpedysene og gjorde ferdig bilen, den ville ikke starte, etter mye om og men tok jeg den med til en fyr, han har byttet dieselpumpa, koda opp en ny styreenhet, bytta pumpedyser(jeg satt inn de gamle feil, så vi trudde de var slått i stykker innvendig av vippetøyet) bytta glødeplugger og diverse, jeg er nå helt rådløs, den fyrer ikke i det hele tatt, alt av ledningsnett er fra den gamle motoren, nye pumpedysene er klokka opp riktig, men den får diesel inn til dysene, men virker som dysene ikke åpner.. Dette begynner å ta mye tid og penger, og jeg har en onkel som vil ha tilbake bruksbilen sin, noen som har vært borti dette før, eller som er kjent med pumpedyse systemet?

 

Adrian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er det med koding av mellom motor, hjerne og tenningslås.

 

Aner ikke om dette har noe å si men har hatt prakk med slikt før

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny styreenhet ble kodet opp og prøvd, men har hørt noe rykter om koding av pumpedysene, men har ikke hørt noe angående tenningslåsen.. Mye mulig da. Det må være noe sånt, for det er ingen feilkoder med vagcom men det er diesel inn til dysene.. Det er ikle luft i systemet for eksempel?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sur svie, men. Har du prøvd Møller?

Kjedelig når sånt ryker når du låner en bil, for det hadde jo røket når han selv hadde kjørt og.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.