#101 Skrevet Juni 11, 2015 Jeg var og en av de som ikke stilte ut, da jeg følte det ikke var noe spesielt for å gjøre det. Manglet senterkopper, glemt å skru fast høyttalergitter, ikke vasket/polert, osv. De som synes det er koselig å se igjen en Quattro fikk jo gleden av det, bare at den da stod på parkeringsplassen. Men, jeg synes ikke det skal være en trend at medlemmer dropper å stille ut dersom de kunne tenke seg å gjøre det, uansett nivå på bilen, for det handler om å ivareta interesse. Folk har forskjellige ressurser og prioritering, og hvis man skal gå sånn og "kvie seg" tror jeg man får en litt kjedelig hverdag. Selv synes jeg det ofte er småting som er interessant å se på alt mulig av biler, ikke bare se de samme bilene som er lett oppdatert og fotodokumentert her inne på forumet fra før. Må sies jeg synes det er merkelig valg å inkludere merker utover VAG produkter på utstilling. John K. kan sikkert svare mer her, men jeg mener dette er en familie som i årevis har tatt på seg jobben med å ta klubbens inngangspenger. VACN betaler vel bare en faktura til Vålerbanen. Jeg nevnte det ift at jeg har sett enkelte kjører forbi dem uten å betale, og sikkert ikke så greit for dem å vite hvem som har betalt tidligere. Samvittighet/solidarisk betaling. Ganske enkelt egentlig, de som virkelig har interesse (og ikke bare lufte alt mulig her inne) kan jo i større grad engasjere seg for årsmøtet/innkalling/regnskap osv. Kan vel ikke akkurat si det er store andelen som "følger opp", dessverre. Forøvrig, slik jeg forstår det er det veldig mye som skal til for at klubbens hovedtreff isolert sett går i brake even, da det er spredt inntjeningsgrunnlag vi baserer oss på. Jeg tenker totalt sett. Klubben får inn mindre enn vi bruker på et år. Når det gjelder å betale for inngang så var det mange nye som bare kjørte rett forbi uten å stoppe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Juni 11, 2015 Var ingen som sto der da jeg kom på lørdagen, men jeg var på plass til 9.30 allerede så... La merke til mange som bare kjørte rett forbi, og bare "få-tall" stoppet. Jeg ble blokkert en kort stund da jeg dro når noen betalte, men stussa litt på om det var betaling eller ikke de holdt på med. Var dårlig opplyst. Skulle helst hatt en skilt der, så folk vet de skal betale. Jeg har ikke noe imot å betale 50lapp per person/evt 100lapp per bil for å dra på treff. Kan også som nevnt over her ha et lite bidrag for vær gang du kjører på banen. Men da må man kjøpe biletter istedenfor betaling når du enter banen. Kanskje så går spinningen opp hvis man må kjøpe noe annet for å få inn "bilett" system. Hvis vi går med minus vært år så må enten årskontigentet økes eller så må vi få inn mer penger. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Juni 11, 2015 Hallo, folkens ! Her kommer noe fra "bestefar", som har arrangert hovedtreff på Våler i 10-15 år, altså "noe" erfaring. GoCart-kjøring har vi hatt, og mye moro omkring. Premiering ? Tja hvorfor det ? GoCart tar en del plass fra øvrig parkering, desverre. Banekjøringen bør kunne være mer "for alle" med mer fokus på FØREREN enn antall HK, vekt, coilovers osv.. Det er faktisk mulig å "gå opp til eksamen" i banekjøring ved at en instruktør sitter på og gir poeng for hvordan FØREREN opptrer på banen, uansett om det er flere andre der samtidig. Hva med en lokallags-konkurranse i "beste sjåfører" ? Det burde være mulig å få til f eks 3-manns/kvinne-lag. Deltagelsen på treffet de forskjellige dagene henger sterkt sammen med de faktorer som er nevnt: Konkurranse fra andre bil-aktiviteter, været (ikke bare på Våler, men hjemme hos den enkelte som bor innenfor en radius på 20-30 mil unna) og om "det passer". Sosiale aktiviteter er som regel velkomment. Her har styret (ikke minst ved leder) et spesielt ansvar ved å presentere seg for medlemsmassen ut over kvelden lørdag f eks. Ja, det er korrekt. Hovedtreff med en gedigen baneleie og penger til hjelpere (flaggvakter od andre bane-ansvarlige), premier, osv. gjør sitt til at dette umulig kan gå i +/- null. Derfor er det slik at hovedtreff er åpent for alle, og det burde kanskje være en forskjell på om du er medlem eller ikke hvis du skal stille ut eller kjøre. (Kun medlemmer deltar på lokallags-fører-konkurransen, mener jeg). Ja, besøk fra andre som vil presentere seg over for våre medlemmer med "godsaker" må kunne komme. Premier må de kunne bidra med idet minste... Vi har også forsøkt med "gratis mat" til medlemmer, mens andre i "følget" kjøpte en matbillett (kr 150,- for grill og drikke). Dette skar seg litt da flere ville "greie seg sjøl", og holde mer lokalt sammen. Men "felles-grilling" et sentralt sted, bør kunne enkelt arrangeres, tror jeg. Da vil også det sosiale bli mer fremtredende. Så til slutt, er det vel slik at noe få kan "ødelegge" for mange ut over natten, bare så det er sagt. Lykke til ! Hilsen Var hyggelig å hilse på deg "Bestefar" Ikke minst en ære og treffe en av hovedpersonene vi kan takke for at klubben ble startet Topp at du kom å presenterte deg da jeg ikke kjente deg på utseende selv om jeg har vært i klubben en del år og med på ganske mange sommertreff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Juni 11, 2015 (endret) Jeg tenkte vel mine tanker selv om at det var litt stille da jeg var der på søndag. Sikkert flere grunner til det. Skummel værmelding blant annet. Mange som drar på dagstur drar vel på søndagen , grunnet at da får det med seg både banekjøring og utstilling, lett å tenke slik at bilen ikke er strøken nok og dermed ikke stiller ut. Selv er jeg vel en av de som kan kritiseres for å komme rett før utstilling og dra rett etter premieutdeling... Men hadde totalt 70mil å kjøre på en dag og skulle på reise kl 03.30 mandag morgen... så måtte denne gangen dra tidlig. Men samtidig hadde jeg da vært der i 4 timer å pratet med hyggelige klubb bekjente så var topp det Vi må rett å slett være flinke til å oppfordre alle til å stille! Også de som har en ganske orginal bil men har lyst til å prøve seg litt på banen. Kunne det vært en ide å innføre en redusert avgift for de som vil prøve bare et heat eller 2 ? Bare sånn for å få rekrutert flere til å prøve seg på banen ? OG IKKE MINST ! TAKK TIL ALLE ILDSJELER SOM HAR LAGT NED MASSEJOBB I NOK ET BRA TREFF 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Juni 11, 2015 ...og her ligger vel litt av problemet med antallet utstilte biler. Alle føler at bilen ikke er bra nok og dermed er det kun et fåtall som stiller ut. Det samme problemet er det muligens også på banekjøring? Folk tror de må ha 400+hk og race understell osv, men det er morro uansett bil Jeg har bare 174hk, og jeg storkoste meg med min Audi 80 på bana. Ja jeg ble forbikjørt, men det var gøy likevel. Kjørte 108 runder den ene dagen(lørdag) jeg kjørte. Og jeg kommer neste år også, så jeg har startet planlegging av modifiseringen. Bra treff synes jeg! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Juni 11, 2015 Jeg kan bare snakke for min egen del, gledet meg masse til treff, men fikk to hastejobber som jeg måtte hive meg på. Jeg har også jobbet dag og natt, bokstavelig talt, de siste månedene, så jeg har ikke fått gjort noe med bilen jeg ville stille med. Den har 133 hk og veier 1400 kilo, så den er ikke akkurat lagd for banekjøring. Men moro er det likevel, og det sosiale er absolutt en høydare. Har sett tendensen de siste årene, med mindre oppmøte og mindre "blæst" rundt hele greia. Det går ikke an å skylde på styret for det, det er medlemmene som står for både oppmøte og "blæst" til syvende og sist. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Juni 11, 2015 Hvor mye koster det for klubben med bladet "Treffpunkt"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Juni 11, 2015 Hvor mye koster det for klubben med bladet "Treffpunkt"? Hva har det med saken å gjøre? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Juni 11, 2015 Hva har det med saken å gjøre? Økonomi! Flere forbund, organisasjoner og lag gir abonnenter mulighet til å si opp medlemsblader i papirformat og lese de elektronisk i stedet. Det kunne kanskje frigjort endel kapital som kunne brukes på klubbtreff f.eks.. Men hvis det ikke koster all verden for klubben har det vel lite å si! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Juni 11, 2015 Økonomi!Flere forbund, organisasjoner og lag gir abonnenter mulighet til å si opp medlemsblader i papirformat og lese de elektronisk i stedet. Det kunne kanskje frigjort endel kapital som kunne brukes på klubbtreff f.eks.. Men hvis det ikke koster all verden for klubben har det vel lite å si! Kostnaden for TP er ganske betydelig uten at jeg har de eksakte tallene. Men det ble gjort en undersøkelse blant medlemmene for litt siden som vel viste at flertallet ikke ønsket muligheten for å reservere seg. Jeg tror at selv om de fikk muligheten til å selv å spare penger på å kutte ut TP og Autofil, så var det så få som ønsket muligheten at det i første omgang ikke var hensiktsmessig å gjennomføre de systemendringer som må til for å akkomodere denne muligheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Juni 11, 2015 "Tving med en venn" høres bra ut, er nok sånn som meg det er rettet til kanskje... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Juni 11, 2015 Kostnaden for TP er ganske betydelig uten at jeg har de eksakte tallene. Men det ble gjort en undersøkelse blant medlemmene for litt siden som vel viste at flertallet ikke ønsket muligheten for å reservere seg. Jeg tror at selv om de fikk muligheten til å selv å spare penger på å kutte ut TP og Autofil, så var det så få som ønsket muligheten at det i første omgang ikke var hensiktsmessig å gjennomføre de systemendringer som må til for å akkomodere denne muligheten. Var noe prat tidligere om å gjøre litt om på TP sånn at det kan legges ut diverse steder og også leses av ikke-medlemmer. Synes det hørtes ut som en veldig god idè. Jeg har mulighet til å legge inn hos alle de lokale forhandlerene her nede. Hvis man da hadde litt utfyllende info om treff og også om banekjøring så tror jeg flere hadde blitt fristet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Juni 11, 2015 Burde ikke "alle" vag forhandlere få? Så fint bladet har blitt, representerer det klubben på en meget god måte. En bør kanskje gå noen av artikklene nærmere i sømmene og evt invitere Møller til å dytte inn mer stoff. Tidligere på treff så kjørte man med alt mulig rart på banen og det var lange køer. Tror endel er skremt av nivået på bilene, men når alt kommer til alt er det mye dårlig kjøring. Kanskje mer instruktører og vektlegging av det? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Juni 11, 2015 Burde ikke "alle" vag forhandlere få?Så fint bladet har blitt, representerer det klubben på en meget god måte. En bør kanskje gå noen av artikklene nærmere i sømmene og evt invitere Møller til å dytte inn mer stoff. Tidligere på treff så kjørte man med alt mulig rart på banen og det var lange køer. Tror endel er skremt av nivået på bilene, men når alt kommer til alt er det mye dårlig kjøring. Kanskje mer instruktører og vektlegging av det? Skjønner ikke det jeg. Jeg sto i teknisk hele helgen og hadde masse helt ordinære biler med skilt på?? Mange som snakker om dette, men da må de ta en titt på banen Skoda fabia, golf etc er helt vanlig å se. De som har grom bil havner i lisens gruppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Juni 11, 2015 Skjønner ikke det jeg. Jeg sto i teknisk hele helgen og hadde masse helt ordinære biler med skilt på?? Mange som snakker om dette, men da må de ta en titt på banen Skoda fabia, golf etc er helt vanlig å se. De som har grom bil havner i lisens gruppen. Helt enig! Var også i teknisk. faktisk flertall av "std"-biler, fremfor lisensierte. Men enda fler kan kjøre mener jeg. Det er jo for alle alle som har kjørt på banen har gjort det for første gang en gang i tida. Ingen er utlærte... Hadde pokaljegerne også overnattet så hadde det nok vært mer liv i campen også. Der var det ikke mange av dem. Synes forsåvidt det var bra liv i depo på lørdagen, mye bil og stort sett alt var på banen og prøvde. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Juni 12, 2015 Nå vet jeg ikke helt hva poenget er med å stille ut en bil som ikke er 100% strøken. Det gjør ikke jeg, derfor parkerte jeg heller ikke innenfor utstillings plassen, men utenfor. Var vel bare biler som hadde betalt for utstilling som fikk lov å stå der? Men cred til di som stiller ut for det var ikke bare strøkne biler der... Trenger ikke være 100% strøken for å stille ut. Det ser man jo flere eksempler på så jeg synes det bare er fint at så mange som mulig stiller ut Var jo ikke bare strøkne biler som ble premiert i år heller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#117 Skrevet Juni 12, 2015 Nå vet jeg ikke helt hva poenget er med å stille ut en bil som ikke er 100% strøken. Det gjør ikke jeg, derfor parkerte jeg heller ikke innenfor utstillings plassen, men utenfor. Var vel bare biler som hadde betalt for utstilling som fikk lov å stå der? Men cred til di som stiller ut for det var ikke bare strøkne biler der... Må det være 100% strøkent ? Er det slik at biler som kun "står i garasjer og ikke er i daglig bruk" bør stille ut? Da burde jeg blitt hjemme.. kjørte 25 mil en vei for å ta turen til Våler og vise bilen frem for de som er interesserte i se på en gammel "Plus". Vasket før avreise kongsberg søndag morgen og den var ikke "rein" når den sto på utsilling. bilen er som sagt i daglig bruk og noe smått er å påregne, men hvis man kun skal stille ut "perfekte" biler, kan man riskikere at færre gidder komme. Hvis flere stiller ut, jo mer penger inn i klubben. Så masse fine biler på utsiden, lurte på hvorfor de sto der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#118 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#119 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? Kanskje man burde hatt en pris for beste bruksbil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#120 Skrevet Juni 12, 2015 Kanskje man burde hatt en pris for beste bruksbil? Vet ikke helt om det funker, begge våre biler er "utstillingsbiler", men brukes til og fra jobb hver dag. A4n min ruller 35-40k km i året. Vi har "joker" prisen for biler som skiller seg ut og er noe spesielt eller anderledes. Denne har ingen krav om at noe skal være strøkent så lenge det er nyvaska og vedlikeholdt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#121 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? Sjanse til hva? Vinne pokal for fineste bil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#122 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? Jeg har hatt samme innstilling, men gitt det en sjanse likevel. Jaggu har jeg et par pokaler på hylla hjemme. Men det at terskelen er litt høy pga at man må betale skal jeg ta med meg til evalueringsmøtet i styret. Kanskje vi kan få til noe her. Vi må da evnt finansiere pokalene på annet vis. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#123 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? Var vel 100 kr å stille ut og man støtter klubben. Jeg visste også at å ta pokal var lik null med "ikke" strøken bil. Men var ikke der for det, moro lell Kanskje utstillingen burde vært delt i to kategorier ? En får "perfeksjon" og en for mer bruk ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#124 Skrevet Juni 12, 2015 Anders: varierer det hva son gis pokal på fortsatt, eller er dette blitt "fastsatt" nå? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#125 Skrevet Juni 12, 2015 Derfor jeg ikke "tørr" og stille ut. Pluss måtte vel betale for å stille ut. Og så lenge jeg vet jeg ikke har en sjans gidder jeg ikke å betale det, og dermed har jeg vel ikke tillatelse med å parkere innenfor utstillingsområdet? Det kostet vel 100kr å stille ut. Sammenlignet med hva mange av oss har brukt på bilene ( deg inkludert) er jo det som en symbolsk sum å regne.. Jeg kjøper argumentet ditt med at man føler man ikke når opp til de strøkneste bilene, men det er jo bare et veldig lite fåtall av bilene som stilles ut som ikke har noe å plukke på da...Og man stiller vel ikke ut bare for å dra hjem med en pokal ? Er vel for å vise frem bilen sin og for å birdra til at det er et mangfold av biler å se på. Jeg kunne for eksempel godt ha tenkt meg at det stod mange A64f utstilt jeg , selv om de hadde vært "kjedelige" bruksbiler og ikke 100% strøkene.. for det hadde jo gitt meg inspirasjon å tanker for bruksbilen min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...