Hva skjer med vacn sitt hovedtreff?

Anbefalte innlegg

Har prøvd å komme i 4 år nå, men bilen blir aldri klar....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Før var det endeløse køer til banekjøringen, og ofte var hele asfaltplassen så full i folk og biler at det knapt var mulig å finne en vei med bil fra kantinen til depotet, så å si alltid var det klaging på forumet i ettertid med folk som syntes det var for tungvint å slippe til på banen, og det var den gang Seat og Skoda eiere måtte spørre om lov til å kjøre utpå siden de var en del av VAG-familien. Til ustillingen var det mangfoldige biler utstilt av hver modell, og søndagen var ett sammensurium utstilte biler, publikum og banekjørere, no kan du trakke gjennom hele greien på fem minutter.

Oppe på taket og forskjellige steder stod det alltid en rekke fotografer, med halvmeters linser og bilder ble lastet opp i haugevis hver dag i over en uke etter treffet, litt i konkurranse om hvem som tok de fineste bildene og fikk mest cred. No føler jeg jeg ser en og annen mobil i luften, der innholdet sikkert finner veien til en snap konto eller i en avsides krok på facebook.

Hvor det er blitt av alle vet jeg ikke, en del har vel vokst fra dette her kansje, en del har sikkert ikke vendt seg til at første dagen der alle er mest gira er på fredagen, så alle tingene som skal skje er fordelt over en ekstra dag.

Jeg for min del nyter litt at hele stemningen er litt mer avslappet og mindre kaotisk, klubben har god rutine på arrangeringen, og det er lite tull, lite kø på banekjøring og ellers, så jeg er veldig fornøyd.

Hvis jeg skal nevne noe fra mine erfaringer etter helgen så burde det vert litt bedre disiplin på campen og litt flere strømskap, og litt mer og bedre informasjon over høyttaler på hva som skjedde utpå banen, som at det var pause pga kosting eller hvordan fordelingen utviklet seg med kjøretid på lisens og vanlige biler.

Vi sees på Rudskogen i August :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med trådstarter. Våler har jo vært det største og mest folkefylte treffet til VACN, dessverre blir det mindre og mindre oppmøte virker det som i alle fall.

Campen utgår jo fort for mange inkl meg når den blir mindre og mindre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var man endelig hjemme!

Takk for en kanon helg alle mann og damer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde planlagt bruke helga på våler, men det ble ikke noe av ettersom jeg ligger hjemme med bronkitt. Pleier som regel dukke opp søndag ettersom utstilling er det som interesserer meg mest, men har jeg tid og mulighet drar jeg gjerne lørdag og for å få meg med litt banekjøring og ha tid til å snakke litt med folk. Bruker som regel hjelpe til litt på utstillingsdelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for et kjempe treff. Det var mitt først og jeg ble overrasket over hvor moro både banekjøringa og camp livet var. Det første var hardt for bilen og det andre for kroppen..

 

Når man kommer på treff første gang så er det relativt høy terskel for både å smyge seg ut på banen og å bli kjent med nye folk som alle kjenner hverandre fra før. Det siste gikk greit, maken til mange åpne og hyggelige folk samla på en plass har jeg ikke sett på lenge.

 

Det var litt vanskeligere å finne instruktør, de kunne med fordel presentert seg på førermøtet og det første kunne gjerne vært litt lenger med info om sporvalg, bremsing osv for oss som er sylferske. Jeg fant til slutt en instruktør og da ble det straks en skikkelig god opplevelse på banen, skikkelig flink kar!

Hekta nå, så vi sees på Rudskogen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Grunnen til lavt oppmøte tror jeg har endel med at det alltid kræsjer med bugrun og at jeg føler klubben ikke prøver hardt nok med å få folk dit. Hadde man gjort mere ut av annonsering. hjelper ikke å skrive masse her inne på forumet om treffet når mange av medlemmene sjeldent er her inne. Bruk Facebook mer.

 

Tidene forandrer seg mens VACN har vært likt hele tiden..

 

Klubben har aktivt brukt Facebook og Instagram de siste årene. Vi kunne sikkert vært enda flinkere, men antall følgere stiger jamnt og trutt.

 

Vi har nesten 13.000 følgere på facebook, og på våler eventet var det over 600 som sa de skulle komme. Men dessverre viser det seg at hva som skjer på sosiale media og hva som virkelighet ikke kan sammenlignes.

 

Folk forventer å få ting rett på mobilen, så raskt som mulig og helst gratis. Det er dette som er litt vanskelig å forene med å drive klubb.

 

Vi tar gjerne innspill til hvordan vi kan gjøre ting anderledes, send gjerne en mail til ast@vacn.no eller send meg en PM :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for positive tilbakemeldinger folkens, det varmer et hjerte i en trøtt og sliten kropp. :)

 

Når det gjelder krasj med bugrun så er det dessverre sånn at det er veldig få ledige helger på kalenderen til banene her i landet, så vi blir nødt til å ta det vi får, ellers blir det treff på snø, først på våren og så på høsten. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kom på fredag og kan egentlig ikke si det var så lite med folk jeg, med tanke på vær og at det skjedde flere ting andre steder i landet samme helg.

Noe som også var positivt var at folk har samlet seg mer på camp'n enn det har vært årene før, da folk stod spredt utover hele plassen. Så skal styre ha litt cred for å ordne til ett så bra treff og nå også med mulighet til å sladde i fra seg på bane 3, da det før ikke har vært lov til å røre brekket engang. Prisene kan heller ikke klages på! Det kan kjøres mye på de tre dagene det er kjøring! Prøv og få kjørt så mye på ett gatebil treff! Til dere som bare dukker opp på søndag for å stille ut. Hvorfor ikke helle ta turen på lørdag? Selv om du bare har tenkt deg på utstilling, så er det jo lov å være litt sosial og slå av en prat. Og om flere gjør dette, så blir det jo flere på camp'n, flere biler å se på og større mulighet til å få til noe mer på treffet.

 

 

Så en hadde skrevet lenger opp her at det skulle vært bedre disiplin på camp'n. Dette er noe hver enkelt burde tenke over!

For det var noen som tydeligvis ikke har lest generell info gjeldene Våler 2015. Står klart og tydelig om bruk av musikkanlegg etter kl 02:00.

Står og under annen info at bruk av motorisert kjøretøy i ruset tilstand vil bli slått hardt ned på!

 

Det er særlig to episode natt til lørdag som burde være helt unødvendig. Dette gjelder da bruk av kjøretøy i ruset tilstand.

Den ene episoden kunne det virkelig ha godt galt og den andre episoden var vedkommende meget usaklig og barnslig.

Prøvde og spørre på en pen måte om vedkommende kunne skru av bilen da klokken hadde passer 02:30. Fikk til svar om hva slags myndighet jeg hadde som sa han kunne slå av motoren. Prøvde å hinte til hva som stod i reglemanget og hva som sto på ryggen til vedkommende. Fikk da bare ett meget usaklig svar tilbake. Var flere som syntes dette var meget unødvendig.

 

 

Men alt i alt ett bra treff for min del :)

 

Ses på Rudskogen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hoi og tak for et flott treff!

Jeg må også si meg enig i at det minker og minker i deltakelse og biler på Våler treffet.

Jeg er en del av Bergens "klanen" som stiller hvert år og vi har mange av oss deltatt i +-15 år etter hvert.

For meg er turen en del av treffet med rundt 1200km kjøring til og fra, det sosiale med camp full i VACN folk og fete biler, grilling og kos, treffe igjen folket man ser en gang i året eller prater med på forumet, bane kjøring, utstilling osv.

Det jeg merker er at folk "lokalt" altså de med opptil noen timers kjøring ofte kjører til/fra på dagstur på en av dagene de vil stikke innom og at det er mye mindre tilreisende folk enn det var før som er der hele helgen.

Var alltid en god gjeng med tilreisende fra mange lokallag og fra steder rundt i Norge som både Ålesund, Møre, Trondheim, Sogn, Stavanger, Haugesund, Sørlandet osv. Til og med ganske mye lenger Nord kom det folk fra. Nå er det ganske tynt.

Før i tiden var det omtrent like mye biler på lørdagen som på utstillingsdagen søndag og som det blir nevnt her var det nesten vanskelig å ta seg frem til køen til banekjøring. Det var flere utstillere og tunere med salg av deler og tuning. Lokallagene var mer aktiv med egne stands som samlet lagene og deres biler. Arrangementer med grilling og felles sosiale samlinger. Mer info på speaker om hva som skjedde på treffet, kommende program, hva som skjedde på banen, litt info om bilene på banen osv.

Rett og slett mer liv og røre: smil :

 

Selv om det har endret seg storkoser jeg meg og kommer til å prioritere Våler foran det meste annet hvert år videre fremover, nå er det andre året jeg har med ungene på tur og de kommer også til å fortsette å være med pluss at de nok kommer til å stille selv også med biler i årene fremover.

Så stor tommel opp for de som arrangerer treffet og lar oss "pensjonister" i klubben få komme å kose oss med resten av VACN gjengen: smil :

Da er det bare å håpe at deltagelsen og aktiviteten kommer seg opp igjen til samme nivå som det var: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden denne tråden er så godt i gang bruker vi denne som tilbakemeldingstråd Hovedtreff Våler.

 

Vi setter pris på innspill, positive og negative. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gammelt hus som må pusses opp og barn er grunnen til at jeg ikke har stilt opp de siste 3 årene. Håper på å komme sterkere tilbake når huset kommer litt mere i orden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jeg en av de som bare var der søndag. Savnet litt informasjon over speaker og jeg tror premien "Beste utstillte banebil" ble droppa i år ?

Syns det er en skikkelig kul premie. Bil som drar rett fra utstilling og rett på bana og hører like mye hjemme på begge plasser er meget kult i mine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå var jeg en av de som bare var der søndag. Savnet litt informasjon over speaker og jeg tror premien "Beste utstillte banebil" ble droppa i år ?

Syns det er en skikkelig kul premie. Bil som drar rett fra utstilling og rett på bana og hører like mye hjemme på begge plasser er meget kult i mine øyne.

 

Vi var dessverre litt underbemannet i sekreteriat så fokus var på å holde ting i gang, men vi har notert oss dette allerede. :)

 

Banebil kategorien har vi ikke praktisert på en stund da bilene ofte befinner seg på banen og ikke parkert på utstillingen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye bra er sagt her allerede angående tidligere treff. Ja det var mye mer folk før, men stemingen er fortsatt god og jeg storkoste meg. Var der fra torsdag til lørdag, dro tidlig pga lang tur hjem.

 

VACS ønskes til neste treff om mulig, ble savnet. Bra initiativ å ha en egen driftebane. Ellers veldig godt gjennomført treff som vanlig etter hva jeg fikk med meg :) Invitere noen fotografer neste gang kanskje? Så ut som det ikke var all verdens med fotografer ute på banen og på området i år. Dumt hvis treffpunkt blir stående uten bilder..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes treffet var helt i henhold! Bra liv i camp, og mye bil på banen. Synes det er ryddig og bra gjennomført, lite surr og venting :) "manglende" oppmøte har nok kanskje noe med prioriteringer å gjøre og vanskeligere å finne tid til sånne treff, samt at jeg vil tro det går i puljer, da det er noen av dem som kjører på bane som ofte drar med folk og er hele helga på campen osv.. Har hvertfall litt følelsen av det. Storkoste meg, og tror ikke jeg var alene om det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner det ikke..

 

Kjørte 16 timer og 1100 kilometer på Torsdagen - KONGEVÆR på Fredag og Lørdag ettermiddag.

Kan ikke annet enn å takke alle som var med, alle jeg fikk møtt og ikke minst OCT-gutta som stilte opp med både jekk og verktøy til meg.

 

Jeg kommer i alle fall neste år - Like lang kjøretur, og jeg drar alene om jeg må..! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Føyer meg inn i mengden med positive tilbakemeldinger. Takk for flott treff! Bra tiltak å legge driftingen til bane 3 og bra flyt i bytter mellom registrerte og lisensierte biler på banen. 15min intervaller på passene fungerte veldig bra synes jeg. Er av de som ikke er veldig fan av å sove i telt, så det ble hytte på Støa camping, men var en del fra klubben der også, så ble god stemning:) Stor takk til dere som stiller som crew for å gjøre treffhelgen flott! Sees på Rudskogen;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøvde å hinte til hva som stod i reglemanget og hva som sto på ryggen til vedkommende. Fikk da bare ett meget usaklig svar tilbake. Var flere som syntes dette var meget unødvendig.

Vil dette si at det var noen "innad" i VACN?

 

Skal innrømme at jeg har vært sløv de siste årene, men mye av det har vært for at jeg ikke har hatt noen bil å stille med. For meg er halve moroa kjøreturen sammen med andre folk i nyshina biler, og en lett senket 3BG med 16" piggfritt er ikke så mye å vise frem, at det gjør noe:p Har alltid tatt dagstur på søndag, ikke fordi jeg er en av disse pokaljegerne, heller fordi det er det som har interessert meg og det er det jeg har hatt bil til. Satser på både utstilling og banekjøring på Rudskogen: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare legge til en ting jeg ikke skjønte. Topp 3 premie for annet merke? og de tre som vant der var de tre fremmedmerkene som sto der? sist jeg sjekket så var dette et vacn treff. greit å slippe andre folk inn, men å ha en topp 3 premie for dem blir for dumt syns jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare legge til en ting jeg ikke skjønte. Topp 3 premie for annet merke? og de tre som vant der var de tre fremmedmerkene som sto der? sist jeg sjekket så var dette et vacn treff. greit å slippe andre folk inn, men å ha en topp 3 premie for dem blir for dumt syns jeg

 

Skjønner at dette kan virke rart, men det har sine grunner. I klubbens "glansdager" var det over 200 biler på utstilling. På søndag var vi 61 (mener jeg å huske). Jeg har dratt litt rundt på div stance og andre treff som ikke har vært merkespesifikke i år og der har de hatt 150+ biler som har mødt opp. Mange av disse var vag (som ikke dukker opp på våre treff).

 

Tanken var å tillate andre merker for å få flere til å komme, det vil bety flere biler å se på, mer publikum og mer penger i klubbkassa som stort sett går i minus disse treffhelgene.

 

Men som sagt, vi tar innspill om hvordan vi kan gjøre det for å få flere til å komme. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil dette si at det var noen "innad" i VACN

 

Ja, men nevner ikke noe navn. Har fått ett hint om at dette skal bli tatt opp internt i styret.

Så da får de ta seg av saken, så bruker ikke jeg noe mer tid og energi på det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette med å være stille på camp kl 02:00, er også litt spesielt.. Er ikke konfirmantleir vi er på. Vet ikke hvem som har kommet frem til det, men om noen ikke takler støy like greit som andre når dem skal sove, er det bare å parkere soverommet litt lengre unna, og heller gå den lille stubben når man skal legge seg. Må ikke sove midt i campen. Var fler som reagerte på at det var sagt det skulle være stille kl 02:00

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men dette med å være stille på camp kl 02:00, er også litt spesielt.. Er ikke konfirmantleir vi er på. Vet ikke hvem som har kommet frem til det, men om noen ikke takler støy like greit som andre når dem skal sove, er det bare å parkere soverommet litt lengre unna, og heller gå den lille stubben når man skal legge seg. Må ikke sove midt i campen. Var fler som reagerte på at det var sagt det skulle være stille kl 02:00

 

Meget enig.

 

Dette har dem løst flere andre plasser ved å ha en "partycamp" og en "stillecamp".

 

Haddr ikke vært noe problem å flyttet de mindre partylystne til et egnet område oppe ved banen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri forstått hva alkohol og biltreff har til felles. Alltid syns at på treff så kan man holde seg til andre drikkevarer. Eller er det sånn at enkelte må ha alkohol for å ha det gøy?

 

Jeg var ikke på campingen, så skal ikke uttale meg fult ut. Men det er min mening værtfall.

 

Creds til styret som klarte å arrangere et bra treff. Synd jeg ikke fikk være der mer enn par timer =(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.