Hva skjer med vacn sitt hovedtreff?

Anbefalte innlegg

Noen som har sett #Nettkrigerne?

 

Jeg trekker klare paralleller her på forumet av og til.. Apell til Styret som holder det "cool"..! :)

 

Altså, seriøst - Det skal ikke mer til enn litt engasjement fra hver enkelt.. Jeg kom nesten alene ned fra Bodø for å være med. 1100 kilometer og 16t effektiv kjøring hver vei - trengte ikke større gulrot enn å faktisk få være med på treff med en trivelig gjeng.. :)

 

Banekjøring var dritgøy, og alle jeg prata med var megahyggelig. Vi hadde kongevær 60% av tia, og jeg grilla masse... :)

 

Du fikk jo til og med kjørt litt EL - passat :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare få sagt at jeg og hadde et flott treff, koste meg masse.

All creds til styret for kanon bra jobb! :)

Sees på rudskogen! :D

 

PS. Ikke start tredje verdenskrig da gutter, be kind, her er alle venner :)

uploadfromtaptalk1434395209798.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvordan skal vi overbevise denne gruppen?

 

Vi er veldig åpne for alle gode innspill :)

 

Ser at dette allerede er foreslått av de som har en lang hjemreise på søndagene, men for min del ville det definitivt styrket verdien av å ta en dagstur til våler på lørdagen om man i tillegg til banekjøring og dragrace hadde hatt utstillingen denne dagen. Rett og slett konsentrert treffet mer og hatt lørdag som hoveddagen med mye aktiviteter.

I en slik situasjon jeg var oppe i denne helga hadde jeg ikke fått bilen min kjøreklar så noen tur på bana hadde ikke vært aktuelt, og dermed falt interessen betraktelig for en impuls-tur da underholdningen hadde vært noe begrenset. Det er ikke så gøy å stå på sidelinjen og se på folk kjøre rundt på bane i lengden.

 

Ellers kan det jo være en idé å jobbe mer mot enda bredere eksponering av treffet internt i klubben enn hva det er i dag slik jeg foreslo i mitt første innlegg i tråden.

 

Jeg har hatt mange impulsturer til Gardermoen raceway opp igjennom årene på alt i fra dragrace, drifting og til autoslalåm fordi det har vært mer å gjøre der enn å sitte ved siden av å se på folk kjøre.

 

Noen som har sett #Nettkrigerne?

 

Jeg trekker klare paralleller her på forumet av og til.. Apell til Styret som holder det "cool"..! :))

 

Ingenting myntet direkte på deg her nå, men slike kommentarer som dette er absolutt ikke med på å øke interessen hos folket for å reise på treff eller andre begivenheter i regi av VACN om argumentet er å møte trivelige folk. Slike form for "sure oppstøt" kan man holde for seg selv. Er det noen brukere som er hatske og generelt bedritne av seg er det bedre å rapportere dette inn til de som moderere forumet og la de ta seg av dette i det mørke og skumle bakrommet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kreves for å leie de jeepene og kjøre den terrengløypen på Våler - noen som vet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser at dette allerede er foreslått av de som har en lang hjemreise på søndagene, men for min del ville det definitivt styrket verdien av å ta en dagstur til våler på lørdagen om man i tillegg til banekjøring og dragrace hadde hatt utstillingen denne dagen. Rett og slett konsentrert treffet mer og hatt lørdag som hoveddagen med mye aktiviteter.

I en slik situasjon jeg var oppe i denne helga hadde jeg ikke fått bilen min kjøreklar så noen tur på bana hadde ikke vært aktuelt, og dermed falt interessen betraktelig for en impuls-tur da underholdningen hadde vært noe begrenset. Det er ikke så gøy å stå på sidelinjen og se på folk kjøre rundt på bane i lengden.

 

Ellers kan det jo være en idé å jobbe mer mot enda bredere eksponering av treffet internt i klubben enn hva det er i dag slik jeg foreslo i mitt første innlegg i tråden.

 

Jeg har hatt mange impulsturer til Gardermoen raceway opp igjennom årene på alt i fra dragrace, drifting og til autoslalåm fordi det har vært mer å gjøre der enn å sitte ved siden av å se på folk kjøre.

 

 

Hvilke ting er det man kan gjøre der utenom å se på folk kjøre da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvilke ting er det man kan gjøre der utenom å se på folk kjøre da?

 

Med unntaket av et drifting-arrangement har det alltids vært boder og utstilling under treffene. Har aldri reist hjem uten å handlet noe som helst, om så bare en caps. Ellers må jeg nok si at jeg finner mer glede i å se profesjonelle sjåfører kjøre i et løp enn hvermansen bedrive frikjøring på bane. Ellers er det jo og mer interessant å vime rundt i depoene på drifting og dragrace. Særlig sistnevnte.

Autoslalåm er vel det unntaket hvor jeg ens æren har reist for å delta og som da åpenbart skorter på annet innhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må forsåvidt si meg litt enig i og prøve og konsentrere treffa litt på lørdagene. Jeg har lang kjøretur og reiser somregel nogelunde tidlig på søndag. Så da stiller lørdagen seg bedre på og få med seg utstilling osv. Men dette er jo ikke lett da det for noen passer best den ene dagen og for andre den andre dagen.

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dere legge ut en plass liste med hvem og hva som ble premiert på treffet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har aldri reist hjem uten å handlet noe som helst, om så bare en caps.

 

Her kom det ett knall tips til å tjene lit penger for klubben! Hva med å trykke opp noen klubb tskjorter, caps, jakker, gensere, drikkeflasker å selge på treffet? Vet at noe er i vogna fra før, men å ha en "salgsbod" ville nok lokket flere til å legge igjen litt penger :) Mye varer er jo allerede i nettbutikken til klubben.

 

Får man solgt litt logoer rundt omkring så er dette gratis reklame for klubben, som også kan resultere i flere medlemmer!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kom det ett knall tips til å tjene lit penger for klubben! Hva med å trykke opp noen klubb tskjorter, caps, jakker, gensere, drikkeflasker å selge på treffet? Vet at noe er i vogna fra før, men å ha en "salgsbod" ville nok lokket flere til å legge igjen litt penger :) Mye varer er jo allerede i nettbutikken til klubben.

 

Får man solgt litt logoer rundt omkring så er dette gratis reklame for klubben, som også kan resultere i flere medlemmer!

 

Vi selger det meste fra klubbhengeren.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva kreves for å leie de jeepene og kjøre den terrengløypen på Våler - noen som vet?

 

Det lurer jeg på og, den løypa er jo nesten gøy å gå mellom camp og bane :P evt 4hjulinger?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi selger det meste fra klubbhengeren.

 

Ja, men det blir forferdelig dårlig reklamert at det er til salgs.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, men det blir forferdelig dårlig reklamert at det er til salgs.

 

Er enig i det.

 

Hva med å sette ut et stativ å vise de forskjellige plaggene utfor klubbvogna?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig enig i denne ideen.

Hadde tenkt og kjøpe med noen vacn gensere og tskjorter osv, men dette ble rett og slett glemt da jeg ikke så noe til det. Så absolutt en ide og ha litt framme på et stativ eller noe. Da hadde hvartfall jeg nappet med meg litt forskjellig :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig i det.

 

Hva med å sette ut et stativ å vise de forskjellige plaggene utfor klubbvogna?

 

Støttes dessverre. Tenkte å handle med meg noen av de nye skiltplatene.. burde det ikke vært skrevet noe om at vi har fått nye på nett? :) De var moderne og lekre! ble aldri så jeg fant ut hvor de ble solgt, tenkte ikke på å gå i vogna og spørre i farta..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det legges mye fokus på hva styret burde gjort og ikke gjort for å få folk til å komme på treff, og det er både bra og viktig...

 

Men det snakkes ikke så mye om den viktigste faktoren for at det kommer folk på treff.... nemlig OSS MEDLEMMENE, vi er vel over 5000medlemmer og er vel under 10% som stiller på treff...Vi har alle et felles ansvar for å møte opp og på forhånd "markedsføre" treffet og dra med oss andre.

 

Er det flere som stiller på treff er jeg ganske sikker på tilbuda vil ble bedre og flere, både mtp eksterne salgsboder, klubb effekter og aktiviteter.

Skjønner godt at eksterne leverandører ikke prioriterer å stenge butikken sin for å stå med salgsbod på et treff der det er glissent med deltagere.

 

Om man har litt interesse for bil / vw Audi og klubben er det ikke vanskelig å få med seg at det foregår et treff på forsommeren og et sensommer / høst, videre annonseres det både på klubbsider , forum og FB... så får man ikke med seg det stiller jeg spørsmål til om man i det hele tatt har fått med seg at 2. verdenskrig er slutt....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Støttes fullt ut Helge! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det legges mye fokus på hva styret burde gjort og ikke gjort for å få folk til å komme på treff, og det er både bra og viktig...

 

Men det snakkes ikke så mye om den viktigste faktoren for at det kommer folk på treff.... nemlig OSS MEDLEMMENE, vi er vel over 5000medlemmer og er vel under 10% som stiller på treff...Vi har alle et felles ansvar for å møte opp og på forhånd "markedsføre" treffet og dra med oss andre.

 

Er det flere som stiller på treff er jeg ganske sikker på tilbuda vil ble bedre og flere, både mtp eksterne salgsboder, klubb effekter og aktiviteter.

Skjønner godt at eksterne leverandører ikke prioriterer å stenge butikken sin for å stå med salgsbod på et treff der det er glissent med deltagere.

 

Om man har litt interesse for bil / vw Audi og klubben er det ikke vanskelig å få med seg at det foregår et treff på forsommeren og et sensommer / høst, videre annonseres det både på klubbsider , forum og FB... så får man ikke med seg det stiller jeg spørsmål til om man i det hele tatt har fått med seg at 2. verdenskrig er slutt....

 

Du har viktige poeng her, det er mye vi i styret kan gjøre, men ofte merker vi at det nytter ikke å legge til rette for alt mulig, om ingen dukker opp.

 

Så dette begynner først og fremst med engasjement fra oss alle.

 

Men det er en trend generelt i bilmiljøet dessverre, ikke bare i klubben vår. Jeg husker for en god del år siden hvor jeg inviterte til streetmeet på metro senteret og mange måtte parkere langt unna og gå bort til senteret pga parkeringa var smekk full av biler. Det samme skjedde med treff på OBS i Lillestrøm eller på Ikea Furuset. Det var tider det. :)

 

Var med å arrangerte "Vårslepp" på gardermoen raceway, da talte vi ca 1000 biler og ca 3000 personer i løpet av den ene kvelden treffet varte. :)

 

Det skal nok litt til å finne tilbake til den tiden, men tar vi bare tre skritt i den retningen er mye gjort. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror lokallagene kan gjøre den største jobben med å verve nye medlemmer til klubben. Det blir arrangert mange mindre treff som ikke er merkebestemte rundt omkring i landet, spesielt på våren. Under slike treff tror jeg vi medlemmer kan verve mange nye medlemmer med litt hjelp fra styret, f.eks hvis det blir trykket opp informasjonsbrosjyrer eller lokallagene får noen flagg, bannere eller tilsvarende, slik at de skiller seg litt ut og blir mer synlige. Da vil jeg tro at mange kan bli nysgjerrige og vil prøve å finne ut om klubben kan være noe for dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror lokallagene kan gjøre den største jobben med å verve nye medlemmer til klubben. Det blir arrangert mange mindre treff som ikke er merkebestemte rundt omkring i landet, spesielt på våren. Under slike treff tror jeg vi medlemmer kan verve mange nye medlemmer med litt hjelp fra styret, f.eks hvis det blir trykket opp informasjonsbrosjyrer eller lokallagene får noen flagg, bannere eller tilsvarende, slik at de skiller seg litt ut og blir mer synlige. Da vil jeg tro at mange kan bli nysgjerrige og vil prøve å finne ut om klubben kan være noe for dem.

 

Jeg har dratt rundt på flere sånne treff. Lokallagene står fritt til å arrangere treff selv eller delta på treff i regi av andre, trenger de midler kan de søke om dette til styret. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det legges mye fokus på hva styret burde gjort og ikke gjort for å få folk til å komme på treff, og det er både bra og viktig...

 

Men det snakkes ikke så mye om den viktigste faktoren for at det kommer folk på treff.... nemlig OSS MEDLEMMENE, vi er vel over 5000medlemmer og er vel under 10% som stiller på treff...Vi har alle et felles ansvar for å møte opp og på forhånd "markedsføre" treffet og dra med oss andre.

 

Er det flere som stiller på treff er jeg ganske sikker på tilbuda vil ble bedre og flere, både mtp eksterne salgsboder, klubb effekter og aktiviteter.

Skjønner godt at eksterne leverandører ikke prioriterer å stenge butikken sin for å stå med salgsbod på et treff der det er glissent med deltagere.

 

Om man har litt interesse for bil / vw Audi og klubben er det ikke vanskelig å få med seg at det foregår et treff på forsommeren og et sensommer / høst, videre annonseres det både på klubbsider , forum og FB... så får man ikke med seg det stiller jeg spørsmål til om man i det hele tatt har fått med seg at 2. verdenskrig er slutt....

 

Har det vært treff?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som forundrer meg mest, og gjør meg misunnelig på mange, er når de har bedre/mer interessante ting å gjøre en helg enn å dra på et VACN treff. For min egen del så kommer jeg ikke på så mye som kommer foran et slikt treff....... :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ny melding fra "bestefar":

Ja, vi hadde nok flere deltagere på Hoved-treff for 8 - 10 år siden. Vi hadde IKKE noen vogn å ha klubb-effekter i, men rigget opp et telt som funket som sekretariat. Jeg hadde med en god del klubb-effekter i bilen som ble lagt ut over bordet i teltet, synlig for alle som skulle betale for kjøring og utstilling.

Dette virket som en markedsføring av effektene som mange kjøpte. Klubben tjente litt på dette, men ikke særlig mye i forhold til "innsatsen bak".

Vi hadde på forhånd bestilt og fått trykket opp t-trøyer ( i forskjellige størrelser), paraplyer, caps'er, skiltplater og klubbmerker. De som nettopp hadde betalt kontingenten fikk utdelt sitt medlemskort (medbrakt av meg), dessuten ble det laget nye medlemskort på stedet til de som meldte seg inn der og da.

 

Ja, dette krevde sitt i form av høyt NÆRVÆR fra flere i styret i sekretariatet, og det skulle skilles på om pengene som kom inn var kontingent eller varesalg/treff-aktiviteter. Da jeg kom hjem, satte jeg opp et treffregnskap som viste hva vi hadde solgt, antall medlemskontingenter og, ikke minst, treffets utgifter. Det hele gikk (selvfølgelig) i minus, fordi klubben den gang hadde færre utgifter til klubb-avis og andre medlemsblader. Allikevel gikk klubben med et visst overskudd totalt når året var omme. Dette skyldtes hovedsakelig at kontingenten dekket klubbens totale utgifter i godt monn, og at ikke ALLE deltok på hoved-treff der alle betalende medlemmer fikk "gratis" mat (levert av et kjøkken i nærheten) og èn drikke. "Det var tider det" !

 

OK, situasjonen er nok litt annerledes, bl a pga sosiale nett-kontakter, tror jeg. Allikevel er det vel slik at klubbtreff-deltagelsen henger relativt nøye sammen med lokale aktiviteter fordi de fleste drar på treff hvis/når de regner med å treffe kjente, kanskje fra eget miljø. Slik jeg oppfatter det for tiden, er det vel litt "labert" med lokale tiltak ellers på året, der flere medlemmer kunne ha blitt litt mer kjent med hverandre. Jeg er overbevist om at antall deltagere på hoved-treff henger sammen med lokal-lagenes (dels manglende) aktiviteter. Klubben setter av, hvert år, en betydelig sum på budsjettet til dette, og pengene blir sjelden brukt opp. Så det er opp til dere "lokallagsstyrer" å gjøre noe, sende inn et inntekts- og utgifts-budsjett og få "garanti-penger" (grunnet mindre-inntekter ved dårlig vær). På denne måten kunne nok hoved-treff-deltagelsen vært høyere.

 

Så til mange av styremedlemmene: De fleste bør være til stede på hoved-treff, benytte vester, og gå rundt å snakke med folk f eks om lokale aktiviteter og økonomi. Dessverre har nok valget av "Klubb-shop'en" på nettet ført til at færre varer blir tatt med på treff i klubb-vogna/sekretariatet nå, men varer som er "uten størrelse" (paraplyer/caps'er/kulepenner/skiltplater/klubbmerker osv) bør kunne være noe mer synlige for treff-deltagerne. Vennlig hilsen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det som forundrer meg mest, og gjør meg misunnelig på mange, er når de har bedre/mer interessante ting å gjøre en helg enn å dra på et VACN treff. For min egen del så kommer jeg ikke på så mye som kommer foran et slikt treff....... :)

 

Jeg husker godt den tiden jeg også kunne tenke slik, det var tider det :)

Men nå for tiden er det ikke lett å komme unna når man har ektefelle, tre barn, uferdig hus og hage, campingvogn og spikertelt, turntreninger, fotballtreninger, foreldreutvalg, dugnader i barnehagen osv osv... Årene går i ett og det eneste jeg har fått tid til er å fylle opp garasjen med gamle biler som jeg håper å få begynne på en gang... Men bilinteressert er jeg like fullt og helt, det er bare det at jeg har gått fra kult og sportslig til 2013 Sharan :-/

Så for mange av oss her inne så er det ikke så lett å komme seg på treff som er langt borte, men "småtreff" lokalt burde man kanskje bli flinkere til å besøke når de blir gjennomført.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.