Daglig vask med høytrykk?

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere av produkter til daglig vask? Tenker da for å få en skinnende ren bil uten bruk av svamp/vaske vått, kun høytrykk...

Bruker idag følgende:

-Prickbort

-Surfex HD

-Skumkanon med enten Jif Bilshampo eller Chemical guys Sitrus gloss

 

Prickbort fungerer som det skal hvergang, med Surfex HD tar ingen ting. Bilen er fortsatt "garet/skjoldet" etter avspyling...:(

 

Lurer på hvorfor folk skryter Surfex HD opp i skyene, dette stoffet er bortkastet i mine øyne og fungere overhode ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I det daglige bruker jeg kun Bilt Hamber Autofoam + Chemical Guys Citrus wash and gloss i skumkanon og spyler av. Det gjør susen synes jeg! :) Hvordan blandingsforhold har du i skumkanonen?

Prickbort sparer jeg til håndvask og surfex bruker jeg nesten kun når jeg har behov for høyere konsentrert væske(dekk etc). Bruker Surfex en del på vinterstid når jeg må vaske i selvvask, og må påstå at blanda 1:20 så gjør den jobben ganske så bra da også sammenlignet med såpa i vaskehallen.

 

Skal du bli kvitt alt av veistøv osv så må du nesten ha berøringsvask av noe slag...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva bruker dere av produkter til daglig vask? Tenker da for å få en skinnende ren bil uten bruk av svamp/vaske vått, kun høytrykk...

Bruker idag følgende:

-Prickbort

-Surfex HD

-Skumkanon med enten Jif Bilshampo eller Chemical guys Sitrus gloss

 

Prickbort fungerer som det skal hvergang, med Surfex HD tar ingen ting. Bilen er fortsatt "garet/skjoldet" etter avspyling...:(

 

Lurer på hvorfor folk skryter Surfex HD opp i skyene, dette stoffet er bortkastet i mine øyne og fungere overhode ikke.

Du får ikke bilen ren uten håndvask. Spyling vil fjerne det meste, men det vil alltid være en hinne igjen. Selv med den beste coatingen er det skitt igjen på bilen, så man må for alt i verden ikke finne på å tørke uten å ha håndvasket.

 

Surfex HD er forøvrig noe av det beste innen avfetting / apc.

Ta deg en tur innom Detailersclub.no for å få noen gode råd ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det Kim sier.

 

Skinnende ren bil får man kun med håndvask. Jo bedre forvask du gjør jo mindre "påkjenning" for lakken er det når du legger svamp/mitt etc på siden det som er igjen kun er den lille hinnen som er forholdsvis lett å fjerne. Og i motsetning til hva mange tror så er forvasken viktigere og mere tidkrevende enn selve håndvasken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan kan dere si at Surfex HD er noe av det bedre som finnes??? Kan jo like godt spraye bilene med vann før man spyler med høytykk, fjerner jo like lite...

Og jo, skinnende ren bil får man ved å bruke høytrykk med varmtvann og Microcit!!!

 

Blander Surfex iallt fra 1:10 til 1:20, og begge deler fungerer like dårligt synes jeg...

 

Må jo finnes ett produkt som fungerer med kaldtvann,prickbort,og skum, som gir skinnende ren bil vær gang... Jeg orker iallefall å håndvaske bilene 2 ganger i uka.

 

Surfex HD er i mine øyne det mest oppskrytte produktet som er på markede... Men mulig jeg er bare sær og nøye på hvor ren en bil skal bli med kun høytrykksvask, eller er folk ikke så nøye på det.....Rent blir det iallefall ikke...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Hvis du blander SurfexHD så sterkt som 1:10-1:20 så vil du fjerne/svekke lakkfosegling/voks ganske kraftig.

 

Skal bilen bli skikkelig rein så trengs det berøringsvask.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke til Microcit, men hvis bilen blir 100% ren med denne må den være vanvittig sterk. Dette i tillegg til varmtvannsvasker vil nok ta knekken på beskyttelsen rimelig kjapt. Hadde uansett ikke turd å tørke og da er jo faren stor for waterspots.

Ta heller skikkelig vask når du har tid og evt avspyling med snille kjemikalier innimellom. Tar du en kjøretur etter avspyling vil du kvitte deg med vannet.

Og som jeg skrev tidligere ; Detailersclub.no :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du får en 100% ren bil bare ved å bruke såpe/avfetting og varmt vann så er dett antageligvis så sterkt at du og tar knekken på forseglingen på bilen. Og er det en ting som er trått å få rent så er det en bil uten/med dårlig forsegling.

 

Surfex HD er et fantastisk middel til å ta knekken på trafikkfilm. Men det er ubrukelig på flekker i lakken av asfaltstøv og bremsestøv, det er der prickbort kommer inn og gjør jobben sin.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.