#1 Skrevet Juni 12, 2015 Siden det er så mange miljøbevisste inne her. Er det noen som har prøvd el-sykkel? Ser det finnes ombyggingskit til vanlig sykkel overalt nå om dagen. Finnes 1500w motor med et 48v 20ah batteri som skal gi opptil 50km rekkevidde. (mulig med lett bruk av fotene) Dette vil da gi et forbruk på 19.2w pr km eller 0.2kwh/mil om ikke hjernemassen er hostet ut av hode sammen med alle bakteriene siste dagene. Edit: Og toppfart på opptil 70km/t 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2015 (endret) Siden det er så mange miljøbevisste inne her. Er det noen som har prøvd el-sykkel? Ser det finnes ombyggingskit til vanlig sykkel overalt nå om dagen. Finnes 1500w motor med et 48v 20ah batteri som skal gi opptil 50km rekkevidde. (mulig med lett bruk av fotene) Dette vil da gi et forbruk på 19.2w pr km eller 0.2kwh/mil om ikke hjernemassen er hostet ut av hode sammen med alle bakteriene siste dagene. Edit: Og toppfart på opptil 70km/t Og det er forbudt med sånn hastighet Heftig forbruk da, men luftmotstanden blir drøy nå man sitter rett opp og ned. Har ikke elsykkel selv, men har da noen foreldre som har. De elsker det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2015 Jeg flyttet ut elsykkel innleggene i en egen tråd. Jeg har nylig kjøpt meg elsykkel for jobbpendling (Østensjø - Fornebu, drøye 18km). Jeg har sett det finnes mye kit å få kjøpt fra Kina etc, men gikk for en ferdig sykkel, denne: http://www.bhbikes.com/en/bicycles/ebikes/evo-29--ev765.html Den er original (foreløpig ), men yter nok i overkant av hva den skal, bra akselerasjon, og den gir god assistanse opp til i overkant av 30 km/t. Dinside har testet en annen modell her: http://www.dinside.no/933677/test-emotion-evo-cross Den har et 36V, 11,6Ah/432Wh liion batteri, praktisk rekkevidde for meg er ca 50km, og da med høyt assistanse nivå. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2015 Er vel 250w som er lov i norge så vidt jeg har fått med meg? Hva ligger din på i pris da? Ser det fort blir 10k for 1500w kit (noe en strengt tatt ikke trenger) men er kjekt å ha 500w kit med 12ah batteri får en for rundt 5-6 000 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 12, 2015 Fikk nesten lyst på en sånn Evo! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 12, 2015 Er vel 250w som er lov i norge så vidt jeg har fått med meg? Hva ligger din på i pris da? Ser det fort blir 10k for 1500w kit (noe en strengt tatt ikke trenger) men er kjekt å ha 500w kit med 12ah batteri får en for rundt 5-6 000 250W kontinuerlig effekt og maks assistanse på 25km/t +-10% har jeg lest. Siden standarden sier kontinuerlig så kan det virke som enkelte sykkelprodusenter tøyer strikken litt og tillatter høyere effekt i kortere tidsrom under akselerasjon osv. Min sykkel ligger på nærmere 30k i pris.. http://evoelsykler.no/?portfolio=bh-emotion For oss som er glad i drift på alle hjul så har de også en utgave som heter Snow med tohjulsdrift 350W motor bak og 250W motor foran: http://www.bhbikes.com/en/bicycles/ebikes/evo-snow-29--ev775.html Jeg prøvde den også, men synes den var litt tunghåndterlig pga den ekstra vekten på forhjulet, men det kommer helt sikkert til sin rett når en sykler på løst underlag (gjørme, sand, snø osv). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2015 Har brukt El.sykkel i over 5 år som jobbtransport. Først en ombygd DBS Kilimanjaro med 36v og 750w. Genialt transportmiddel. DBS hadde vel noe dårlige bremser så da den ga opp ble det en Fatbike med el.motor. Den er mye bedre på vinteren og snøkjøring. Ikke minst har den hydrauliske Shimano bremser så du får stoppa den også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2015 Hva er spesifikasjonene på den fatbike'n? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2015 Er på 48v og over 1kw på max. Har en Mosfet controller og Lcd display fra leafmotor.com Du kan stille inn effekten du ønsker på denne. Har satt inn lovlig effekt og 25km i toppfart som fast program.Kan lett bytte til noe annet hvis ønskelig Det kan forøvrig de fleste el.sykler i dag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 15, 2015 Noen som har linker til ettermonteringssett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 15, 2015 Norsk: http://www.rezer.no/categories/elektrisk-sykkelmotor Utland: http://www.cityecycle.ca/#!hub-combo/vstc3=350w-10ah 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 15, 2015 Vi har en sånn Giant med 36w motor, har kjøpt "gasshåndtak" men det er jo ikke godt å finne ut hvor jeg skal koble meg på. Batterikapasiteten og effekten er hvertfall upåklagelig, den kostet 17k ny. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 17, 2015 Har brukt El.sykkel i over 5 år som jobbtransport. Først en ombygd DBS Kilimanjaro med 36v og 750w. Genialt transportmiddel. DBS hadde vel noe dårlige bremser så da den ga opp ble det en Fatbike med el.motor. Den er mye bedre på vinteren og snøkjøring. Ikke minst har den hydrauliske Shimano bremser så du får stoppa den også jeg har tatt med meg et par av disse fra Kina. kjøpte de rett i fra fabrikken. Hvor handlet du din? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 17, 2015 jeg har tatt med meg et par av disse fra Kina. kjøpte de rett i fra fabrikken. Hvor handlet du din? Hva måtte du betale for de direkte da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juni 18, 2015 jeg har tatt med meg et par av disse fra Kina. kjøpte de rett i fra fabrikken. Hvor handlet du din? Fatbiken ble satt sammen på conhis motor. Vet ikke hvem som er rammeleverandør. Er en del fabrikker som bygger el.sykler i Kina, ser at de fleste bruker elektronikk fra leaf motor. Det samme gjør Rezer i Oslo. Har handlet en del fra Conhis de siste årene og ser at kvaliteten har blitt svært god. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juni 18, 2015 Hvor mye kom frakten på? Frister litt med el-sykkel for å levere og hente avkommet i barnehagen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juni 18, 2015 Frakten må diskuteres med selgerne. Tror min kom på ca 620 dollar. Er forskjeller ut og går her. Husk du må også betale moms av det totale beløpet. Jeg valgte China Express. 4 dager tok det fra kina med DHL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 2, 2016 Har nå passert godt over 50 mil på skikkelig vinterføre. Er i grunnen bare vedlikehold av kjede og drev med fjerning av salt som må utføres. Utrolig mye tid og penger som er spart på transport til og fra jobb med denne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Juli 5, 2017 Hva er den praktiske forskjellen på elsykler med motor i krank kontra i bakhjulet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Juli 5, 2017 Mindre tap, mer effektivt. Får bedre pedalfølelse når det er pedalene som er motorisert kontra at hjulet er det. Har prøvd begge deler og det er et hav av forskjell i positiv forstand 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...