Sand/Glassblåsing i distriktet?

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier :)

 

Har et sett med Rotiform felger som skal renoveres/pulverlakkeres, og da må jeg få fjernet original lakk på en eller annen måte. Har fått lånt meg utstyr for sodablåsing, men det er av ministørrelse og det vil ta dagevis å blåse de på denne måten..

 

Fikk en rask pris på sandblåsing her på Stord (som antageligvis er for grovt til ønsket resultat) og de skulle ha 2000kr i neven for dette.. Litt over smertegrensen føler jeg, men for all del...

 

Tenkte uansett å høre om noen kjenner til folk/firma som kan glassblåse (for finishen sin del) i distriktet? Er et sett med 17" NUE dette, så det er ikke de mest tidkrevende felgene sånn sett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må ikke sandblåse de, da får de ru overflate.. Hva med malingsfjerner? Ville prøvd det først :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eller glassblåsing :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter diverse forsøk opp gjennom årene med ymse malingsfjernere, så er iallfall konklusjonen at teori og praksis ikke er det samme..uansett hvor effektivt det ser ut i annonsene :P Funker fint til å fjerne gammel oljemaling fra treverk etc.. Ikke nødvendigvis så rått på OEM pulverlakk på felger ;)

 

Og som nevnt i førsteinnlegg, sandblåsing blir nok for brutalt, så søker etter noen som kan glassblåse i distriktet :)

 

Men hadde de solgt samme typen malingsfjernere her som i USA, så hadde saken vært en annen. Men tipper man kan pådra seg kreft over natta om man gjør som denne karen her:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det løste seg for min del, ringte en kompis som driver med alt mellom himmel og jord - og han hadde både stort og lite blåsekabinett, og all verdens av blåsemedia. Så han tar de til neste helg. Så da blir det visst enten blåseglass eller valnøttskall som blåsemedia :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva pokker var det han smurte på??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne igjen da denne kompisen ikke hadde blåseutstyret i orden alikevel.. Men det er vel stort sett glemmesak å få disse blåst typ snarlig nå i fellesferietiden? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.